Jag gillar inte det han säger. Men eftersom du anklagar för lögn.
På viket vis hindrar Trump USA medborgare att utöva den religion de önskar?
Och på vilket vis är en utredning om ev valfusk ett brott mot konstitutionen?
Att han försöker hindra folk från vissa länder att resa in till USA är en annan fråga. Om han lyckas med det hänger väl på det juridiska systemet. Hittills går det ju inte hans väg. Det måste väl upp till högsta instans, där han har politisk majoritet innan det avgörs.
Jag tror absolut att han kan utreda valfusk - MEN han bör ju inte gå ut och trumpeta att DET VAR VALFUSK och i sån enorm omafttning (3,5 miljoner, minst) innan utredningen är gjord och resultatet finns. Nu spekulerar han vilt och uttalar sig som om det är sanning. Hela tiden! Om allt möjligt annat också.

Trump har hittat pa att det forekommit valfusk. Det finns INGA bevis eller ens vaga indikationer att sa ar fallet.

Det forsvinner en del i oversattningen dar. Sa har ser hans tweet ut, "My daughter Ivanka has been treated so unfairly by @Nordstrom. She is a great person -- always pushing me to do the right thing! Terrible!
7:51 AM - 8 Feb 2017"

Och de hade bara tagit bort hennes linje ... tillsammans med en del andra "retailers" da det inte salde tillrackligt bra.
Jo, jag vet vad det stod. Jag tolkade med mina egna ögon. Han behöver alltså henne för att göra "rätt".

Jag tycker att det är fruktansvärt skrämmande att han först sitter och twittergnäller om att någon varit elak mot hans dotters affärer och att detta sedan retweetas av hans officiella POTUS-konto! Helt sanslöst!

Har han fortfarande inte fattat att han är president of the united f*****g states? Hur kan han lägga tid och energi på det där?

Dessutom: Alla varnade för att han skulle komma att blanda in sina privata affärer i presidentämbetet - och det har inte gått mer än ett par veckor förrän han faktiskt gör det.

Jag tycker att det är fruktansvärt skrämmande att han först sitter och twittergnäller om att någon varit elak mot hans dotters affärer och att detta sedan retweetas av hans officiella POTUS-konto! Helt sanslöst!

Har han fortfarande inte fattat att han är president of the united f*****g states? Hur kan han lägga tid och energi på det där?

Dessutom: Alla varnade för att han skulle komma att blanda in sina privata affärer i presidentämbetet - och det har inte gått mer än ett par veckor förrän han faktiskt gör det.
Jag lutar mer och mer åt att det han ville var just att bli VALD. Att få FLEST RÖSTER. Att således få BEVIS på att han är MEST ÄLSKAD (eller något ditåt).

Att faktiskt regera landet, tror jag knappt att han riktigt har tänkt på. Men han tar väl ändå tillfället i akt då, att införa vanvettiga regler i rasande fart. Och ta det som en personlig kränkning när påhitten visar sig oförenliga med konstitutionen.

Den enda tröst man har är ju att det fortfarande finns en konstitution i USA och domare och andra som vill att den följs.

Jag lutar mer och mer åt att det han ville var just att bli VALD. Att få FLEST RÖSTER. Att således få BEVIS på att han är MEST ÄLSKAD (eller något ditåt).

Ja, det kanske är förklaringen till att han fortfarande tjatar om valfusk. Han kan inte leva med att Clinton faktiskt fick nära 3 miljoner fler röster än vad han själv fick. Han måste inte bara vinna kriget, han måste vinna slaget också.

Ja, det kanske är förklaringen till att han fortfarande tjatar om valfusk. Han kan inte leva med att Clinton faktiskt fick nära 3 miljoner fler röster än vad han själv fick. Han måste inte bara vinna kriget, han måste vinna slaget också.
Så har jag tänkt.

Trump verkar ju inte heller ha reflekterat över att om det faktiskt finns 3,5 mijloner röster från personer som inte får rösta i USA (invandrare utan medborgarskap?), så betyder det att hela valet måste göras om (i alla fall i de delstater det gäller, oklart för mig vilka han säger att det är). Man kan inte utan vidare anta att dessa alla har röstat på Clinton.

Och om valet skulle göras om, vore det ju en öppen fråga vem som då vinner.

Jag tycker också det är fascinerande att man sett tendensen att hans mer galna twittrar/utfall kommer under sabbaten... dvs när hans dotter och svärson inte kan ha någon stabiliserande inverkan. Det känns inte som vettigt eller stabilt när det gäller en ledare av en nation.

@athena_arabians Är de inte lika galna hela tiden, menar du? När jag än kollar hans konton så gnäller han lättkränkt över något.
Och jag tror att han är för narcisstisk för att någon ska kunna ha stabiliserande inverkan på honom.

@athena_arabians Är de inte lika galna hela tiden, menar du? När jag än kollar hans konton så gnäller han lättkränkt över något.
Och jag tror att han är för narcisstisk för att någon ska kunna ha stabiliserande inverkan på honom.

Tja, det var en teori som framförts av några journalister. Men nej, det verkar inte fungera speciellt bra.

http://www.vanityfair.com/news/2017/01/jared-kushner-ivanka-donald-trump-scandals

http://forward.com/news/breaking-ne...trump-s-worst-tweets-sent-on-jewish-holidays/

http://www.dailykos.com/stories/201...clothes-and-broke-federal-law?detail=Facebook

På tal om att blanda ihop sina affärer och ämbetet. :angel:

Jo, jag vet vad det stod. Jag tolkade med mina egna ögon. Han behöver alltså henne för att göra "rätt".

Fast det jag menade ar att det inte riktigt tolkas sa har. Bara att Ivanka ar en "do-gooder" som knuffar at ratt hall ... inte att han behover henne for att sjalv hitta ratt vag.

Jag tror att det ar sa enkelt att han inte vet nar det ar "ratt eller fel" och nar det papekas kan han ju inte ta det till sig da han i sa fall erkanner att han gjort fel.

Man kan inte hinna med alltid när man ska föreställa POTUS också. Jag menar, TVÅ Twitter-konton måste vara svårt att hålla igång! :grin:
Om det inte står DJT under en POTUS-tweet så är den skriven av Dan Scavino, Trumps sociala medier-expert. Såhär beskrivs hans eget tidigare twittrande av The Independent:

Dan Scavino has shared articles from websites that claim 9/11 was an 'inside job', Michelle Obama is a man and Beyonce is funded by the CIA.

http://www.independent.co.uk/news/w...ke-news-dan-scavino-white-house-a7540266.html

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka