Jag fattar inte heller, de har ju redan extrema kontroller? Har han sagt något konkret öht om hur denna "extreme vetting" ska gå till?

Nej, men den ska bli, "The most extreme ever ... and very, very thorough". :cautious:

Jag såg något om att man ska redovisa sina facebookkontakter och liknande. Förutom alla andra motargument, så låter det ju VÄLDIGT personalkrävande.

Sociala medier gar de redan igenom, och sarskilt fran de 7 landerna det galler.

Fast jag tror att de i alla fall har slutat fråga om man hade samröre med nazisterna under andra världskriget. Man kan få lust att svara ja på en sån fråga när man är född 3 decennier efter krigsslutet.

Så länge de inte frågar efter Bukefalos så slipper jag därmed ge kontouppgifter ?

Daremot har vi (som bott i Saudi Arabien och har stamplar i passen) fatt fragor som, "But surely you must have met terrorists from ISIS or Hezbollah". :grin: :eek: Det var nara att jag svarade, "Eh ... hur forestaller du dig att de skulle tala om det for mig? En vit vasterlandsk kvinna? Hej, jag heter Mohammad och ar medlem i ISIS"?
Men jag svarade bara artigt att det hade jag inte. :meh:

Tja , jag vet inte vad jag ska säga är lite mållös ..... inte så länge :p jag hämtar mig snabbt.

Intressanta dagar, jag trodde politik var samtal och vilja. Tjosansa verkligheten ändras och nu är politik uppenbarligen handslag, jag gillar mer och mer bugningshälsningarna känner jag.

Googla handshake Trump . Så kan ni se och läsa analyser och filmer.

Ratinginstitutet finch, vilka misslyckades med att se karusellen vilken skapade finanskrisen 2008, ser problem och har skrivit en redogörelse, en tydlig sammanfattning av problematiken. Jag noterade ett par saker som visar att det är svårt att bedöma andra länder om en inte bor där som, t ex mängden immigranter. Ser ni att de bedömer att det kanske en risk att USA inte kommer att ha så lätt att låna i framtiden som nu?

https://twitter.com/fitchratings/status/830072207854432256

Tja , jag vet inte vad jag ska säga är lite mållös ..... inte så länge :p jag hämtar mig snabbt.

Intressanta dagar, jag trodde politik var samtal och vilja. Tjosansa verkligheten ändras och nu är politik uppenbarligen handslag, jag gillar mer och mer bugningshälsningarna känner jag.

Googla handshake Trump . Så kan ni se och läsa analyser och filmer.

Ratinginstitutet finch, vilka misslyckades med att se karusellen vilken skapade finanskrisen 2008, ser problem och har skrivit en redogörelse, en tydlig sammanfattning av problematiken. Jag noterade ett par saker som visar att det är svårt att bedöma andra länder om en inte bor där som, t ex mängden immigranter. Ser ni att de bedömer att det kanske en risk att USA inte kommer att ha så lätt att låna i framtiden som nu?

https://twitter.com/fitchratings/status/830072207854432256
Kanske blev lite tidigt, det är möjligt att vi ser en ny stabil konstellation också. Japan, britter, canada och USA. Tja, intressanta tider.

Amerikansk kommentar om Trump..."“Voters certainly asked for change. They certainly wanted to see disruption,” Mr. Madden said. “But if change begins to look like confusion and disruption morphs into disorder, you risk losing a certain level of confidence with voters.”"

KL. Jag väntar på att åtminstone EN tråd ska avhandla vår inrikespolitik.
Hur bra Fridolin lyckades med skolan på 100 dagar och Lövfens löfte om att han EUs lägsta arbetslöshet 2020?
Ingen verkar att bry sig att vi har ett *%%% till regering, men att diskutera Trumps handslag är viktigt.

Ur Wikipedia (Yttrandefrihet):
"I nationer med auktoritära regeringar praktiseras ofta censur mot obekväma åsikter.
Här råder en totalitär Konsensus.

Hur bra Fridolin lyckades med skolan på 100 dagar och Lövfens löfte om att han EUs lägsta arbetslöshet 2020?
Ingen verkar att bry sig att vi har ett *%%% till regering, men att diskutera Trumps handslag är viktigt.

Ur Wikipedia (Yttrandefrihet):
"I nationer med auktoritära regeringar praktiseras ofta censur mot obekväma åsikter.
Här råder en totalitär Konsensus.
KL. Visst , inrikespolitik i en tråd vilken är benämnd Trump, tja, det är inte intuitivt därför avslutar jag detta knapplån med detta inlägg.

Inrikespolitik alltså. Då vill jag diskutera Eskilstuna-kurirens granskning av svenska trollfabriker. Hur mycket betalt har du @axel per inlägg eller tråd? Verkar lönsamt.

http://www.ekuriren.se/tjanster/gra...enska-trollfabriken-som-sprider-hat-pa-natet/

Fel tråd, vill du ha den diskussionen, skapa en egen.

Inrikespolitik alltså. Då vill jag diskutera Eskilstuna-kurirens granskning av svenska trollfabriker. Hur mycket betalt har du @axel per inlägg eller tråd? Verkar lönsamt.

Tro inte på allt du läser på nätet. Speciellt inte rapporter som härstammar från ideologiska motståndare till de dessa rapporterar om. (ett litet tips i all välmening)

Alltså .... Kolla den här videon. Jag såg hela presskonferensen och fattade nada av vad karln babblade om. Nu ser jag detta, igen, och ... HUR kan den mannen vara USA:s President???

Det kan man verkligen fraga sig. :banghead:
Har lyssnar hans valjare pa detta och svarar pa kritiken med, "Ja men titta pa vad han redan GJORT" ... problemet ar ju att det vad Trump sjalv sager att han gjort ... och stammer illa med verkligheten.:arghh:

Fel tråd, vill du ha den diskussionen, skapa en egen.

Tro inte på allt du läser på nätet. Speciellt inte rapporter som härstammar från ideologiska motståndare till de dessa rapporterar om. (ett litet tips i all välmening)

Som tur är så är de flesta tänkande människor ideologiska motståndare till denna lilla avskrädeshög av rasister, som deltar i den skiten, för att skrämma folk från att uttrycka sig genom hot om våld. Jag skulle tro att en majoritet av SDs väljare skulle betrakta sig som ideologiska motståndare också.

@Lena Furberg @hastflicka Den där presskonferensen känns som ett drygt timslångt mentalt sammanbrott inför världens kameror.

Och jag undrar om kriget mot medierna är det som kommer att fälla honom till slut. Han är så blint fixerad vid det att han riskerar göra allvarliga misstag.

Och den senaste tweeten om medierna som the enemy of the American people ... :crazy:

Som reportern i radion uttryckte sig, den märkligaste presskonferens hen närvarat vid någonsin. En presidents fria associationer och mediahat utan något planerat budskap alls.

Som reportern i radion uttryckte sig, den märkligaste presskonferens hen närvarat vid någonsin. En presidents fria associationer och mediahat utan något planerat budskap alls.
Ja. Det var lite läskigt att se. Det där slumpmässiga svävandet mellan olika ämnen påminde om min dementa mammas tirader när hon är som sämst.

Man kan se journalisterna som, när de fått ställa sina frågor, står med halvöppna munnar och rynkade pannor och försöker ta in vad karln "svarar". Ett av CNN:s nyhetsankare, som kommenterade från studion, sa: -I'm not quite sure what he meant..... Inte jag heller.

Man kan se journalisterna som, när de fått ställa sina frågor, står med halvöppna munnar och rynkade pannor och försöker ta in vad karln "svarar". Ett av CNN:s nyhetsankare, som kommenterade från studion, sa: -I'm not quite sure what he meant..... Inte jag heller.
Det finns ett ögonblick i konstiga intervjuer/presskonferenser där man inser att satan, nu är det inte längre viktigt vad han säger, utan hur han säger det. Och med Trump infaller det ögonblicket inte många minuter efter att han öppnat munnen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka