Trotsig valp

proxygirl555

Trådstartare
Min valp på snart 5 mån har blivit så trotsig. hon är jättelättlärd, men hon har kommit på att man kan morra o bitas. Säger man till henne ngt så brukar hon backa o morra en massa. Åså biter hon i luften samtidigt. Hur kan jag jobba bort detta på henne? Hon har inte gjort så innan. Hur allvarligt ska jag ta detta?

mvh sandra:bump:

Sv: Trotsig valp

detta är inget bra beteende men oftast något de har i trotsåldern man kan för att avvänja hunden vid detta genom att chocka henne i samband med detta beteende, typ något ljud hon tycker är läskigt eller med luft/vatten bara något som får henne att koppla beteendet till något som är lite obehagligt då lär hunden sig att gör jag så blir det såhär och de slutar ganska snabbt med det. lycka till. hälsn

Om min hund morrat & låtsasbitit mot mig hade jag blivit vansinnigt skitförbannad och MYCKET tydligt visat att en gång till så är du kattmat på burk. Mina hundar vet när klockan är slagen. Matte blir jättearg ytterst sällan men då jädrar i havet. :devil:

Vissa beteenden är bara mer eller mindre önskvärda, men ett litet fåtal är absolut tabu. Aggressivitet & kaxande mot ägaren tycker jag är en av dem.

Det är ju ganska stor skillnad på morra och morra.

Exakt vad är det du gör när du tillrättavisar henne?
Eftersom du skriver att hon backar och morrar, så uppfattar jag det som osäkerhet.
Att göra det mer obehagligt för en osäker valp finner jag inte så lämpligt.

Finns det klara och tydliga regler och konsekvens från början? Annars så måste du ju börja där, inte bara korrigera, i mina ögon symptomen för osäkerhet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 731
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 282
Senast: Hermelin
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 067
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka