Trossnäs midsommar

Sv: Trossnäs midsommar

Tack allihopa! :bow:
Ni är underbara, liksom Sigge :love:

Aicha, Binney såg jättefin ut i hoppningen!

Om ni undrar vad som hände med Lasse kan jag berätta att han slängde av mig i hoppningen på en helt vanlig oxer. Var väl lika bra för annars hade jag garanterat fått bada i vattengraven. Allmänt har han varit väldigt spooky hela helgen, totalt sjövild när han skulle få ut och träna på terrängbanan efter tävlingarna. Så något bakslag verkar han ha fått efter att ha gått de två senaste tävlingarna så fantastiskt bra. Hoppade lättklassbanan jättefint sen förutom nästsista som han slängde av mig två gånger vid (liten grav fast inte i närheten av graven tidigare men verkligheten kom väl i fatt honom).

Himla tur att jag hade Sigge med också, annars hade jag varit lite bitter. Sigge var underbar i dressyren, härligt lydig och följsam och jag RED (inte åkte som jag gjort senaste gångerna) runt honom. Droppen efter Lasses start hade ju varit om Sigge rivit ut sig, men han bjöd jättefint hela banan och två ner kan jag väl ta med honom.

Och så terrängen, underbara lilla häst. Fantastiskt fin hela banan, bra flyt och han är så himla enkel. Hade lite problem uppför trappan där vi i sista stund la till ett glpsprång och det blev lite tungt att ta sig upp. Jag red säkert och plockade upp och satte mig ner i god tid, detta gav ju fina språng men tiden tickade iväg. Det var lekande lätt iaf och grymt roligt! :bump:

Ja jättegrattis Murray!!!

Måste tillägga att jag hann tänka "har hon inte ridit än?" när jag såg dig trava runt ovanför starten. Var tvungen att titta på skydden för att se att du varit ute på banan...:angel:
Helt oberörd, inte svettig och löddrig som de andra, joggade Sigge fint runt på tygeln
Du var väl värd segern :bow: (däremot hade vi väl gärna kapat de där ynka 2 sekunderna till 2:a platsen)

Sen är vi jättenöjda med Grolle också, fastän han bombade ur på dressyrbanan:(, för nu var han iallafall ridbar både i hoppningen och terrängen :D

Till alla: Tack snälla! :bow: Verkligen, jag blir jätteglad! :love:

Betti, svettig var han men inte så mycket mer. Inte kan man tro att han fått sina första gråa hårstrån nu i våras :rofl::love:

Tackar!
Vi hade en bra helg. Rainman hade en bra dressyr, för en gång skull,faktiskt mycket bättre än straffen säger. Han var ganska avslappnad och kunde genomföra hela programet okej med både halter och längd trav.. I hoppningen var han kanon , inte i närheten av bommarna. Terrängen är klockren.Sonen gick ut i lagom tempo men kände hela banan igenom att hästen ville att det skulle gå fortare. Han verkligen älskar terrängen. En lyrisk unge kom in exakt på optimaltiden och hästen var bara lite flåsig. Stort smile på sonen som berömde sin duktiga häst..
Lilla gul gjorde sin första start sedan operationen och fick 70% i dressyren - kunde varit mer om sonen inte slarvat med att ställa i volterna fick 6:or där. Hoppningen gick fint, snuddade vid en bom som lika gärna kunde legat kvar. Terrängen nollade han med några tidsfel, vi hade sagt innan att de skulle ta det i ett lugnare tempo så att han kunde få en bra upplevelse i sin första terräng i år. Tappade då en placering men det gör ingenting.. Roligt bara att han fungerar igen.
Bäst var att Rainman fick ett godkänt kval..

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 018
Senast: Palermo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar