Trossnäs midsommar

Madick

Trådstartare
Inte mycket tävlingar kring midsommar precis, så jag har fått vidga mina vyer och ser att Trossnäs har fälttävlan då.

Någon som varit där som kan beskriva terrängbanan lite? Finns det något bra ställe att stå där man har utsikt över flera hinder?

Sv: Trossnäs midsommar

Terrängbanan går inne i tallskog på sand underlag. Så någon riktigt optimal plats att stå och fota på är nog lite svårt. Men om man står vid vatten hindret så kan man ganska snabbt röra sig till andra hinder genom några steg. Men som sagt är det träd överallt :) Kanske finns någon här som varit där och fotat som har ett bättre tips än vattenhindret men det är min ide iaf.

Nej, Minnaa har nog ganska rätt men helt klart ser man flera hinder runt vattenhindret.

Och dessutom är ju Trossnäs ett drömställe på midsommar...:love: vilka roliga fester vi hade där på 90-talet!:angel::D:bump:

/NostalgiNova

Nej, Minnaa har nog ganska rätt men helt klart ser man flera hinder runt vattenhindret.

Och dessutom är ju Trossnäs ett drömställe på midsommar...:love: vilka roliga fester vi hade där på 90-talet!:angel::D:bump:

/NostalgiNova

Många myggbett har man fått under midsommarnätterna!:o

Tycker som Novali att man ser många hinder kring vattnet.... coffin, bank (skijump), sunken road mfl. Det är sandskog så mycket träd är det!!;)

Sen skall vi försöka oss på en *-ig CCN (alltså en lång variant där hoppningen går sista dagen) om vi får tillräckligt med anmälda!! Har också fått fatt i en bra sponsor från matvarubranschen som skall peta in fina prispengar i en av klasserna samt snyggt vinnartäcke och lite annat smått och gott!!

Hos Trossnäs är alla välkomna!!:love:

Jag är bra sugen på att åka dit. Råkade nämligen upptäcka att barnen ska vara hos sin far den här midsommaren, så jag blev helt själv! Lika bra att jobba då (alltså fota).

Jag är bra sugen på att åka dit. Råkade nämligen upptäcka att barnen ska vara hos sin far den här midsommaren, så jag blev helt själv! Lika bra att jobba då (alltså fota).

Då blir det konkurrrens i skogen vid midsommar...:D Trossnäs har ju sin egen fotograf som kränger massor av (fina) bilder, dessutom brukar Ridsports A-L också plåta

Vi räknar med att fira midsommar för 6:e året i rad i regnet, bland myggen och i radioskugga på Trossnäs :rofl::rofl::rofl::banana:

Det blir inte "midsommar" om man inte åker till Trossnäs...:rofl:
Vi ligger väl lite i lä där med det är väl 5:e året för oss.

Har missat "midsommar" 2 år i rad nu :cry: Först pga skadade hästar och sedan för mina vänner inte förstår att man inte kan gifta sig på midsommar :rofl:

Men i år kan INGET! stoppa mig :banana:

Ni har väl sett att vi har lagt till 90 klass häst samt lätt kat 1 och2 ponny!!!!! Ny propp på väg ut:D om den inte redan är ute

Kanske kan bli en veteran cup i 90 klassen som vi försökt med i så många år, skulle vara kul, kriterie ryttare över 30 (funderar på om jag ska ta ut min nu 21 åriga gamla travare och återuppliva gamla minnen;))

Jaaaaaaaaaaa, ryttarfesterna på 90 talet på trossnäs,,,,, ojojoj de var livat det

Ni har väl sett att vi har lagt till 90 klass häst samt lätt kat 1 och2 ponny!!!!! Ny propp på väg ut:D om den inte redan är ute

Kanske kan bli en veteran cup i 90 klassen som vi försökt med i så många år, skulle vara kul, kriterie ryttare över 30 (funderar på om jag ska ta ut min nu 21 åriga gamla travare och återuppliva gamla minnen;))

Jaaaaaaaaaaa, ryttarfesterna på 90 talet på trossnäs,,,,, ojojoj de var livat det

Veterancup????!:love::love: "Ringer genast ner till Jerry....vad sägs om att återuppliva gamla tider, du är ju bara 23 år?????:angel:"!

Ska genast annonsera ut sambo + barnen på Blocket, nån trevlig människa vill säkert ha en frånvarande sambo och 2 oerhört väluppfostrade huliganer över midsommar.....:D:devil:

Ska genast annonsera ut sambo + barnen på Blocket, nån trevlig människa vill säkert ha en frånvarande sambo och 2 oerhört väluppfostrade huliganer över midsommar.....:D:devil:[/QUOTE]

Kan vi inte samla alla icke intresserade familjemedlemmar på ett och samma ställe - typ en ö (så vi vet var vi har dem) .. då kan ju alla glada FT anhängare fira midsommar i trossnäs...

jag har oxå man o en dotter över.....:grin:

Vi har anmält oss till midsommar. Hoppas bara att ryggen är ok på kusen då.

Kan vi inte samla alla icke intresserade familjemedlemmar på ett och samma ställe - typ en ö (så vi vet var vi har dem) .. då kan ju alla glada FT anhängare fira midsommar i trossnäs...

jag har oxå man o en dotter över.....:grin:

Haha, jag kommer nog tyvärr inte komma till trossnäs i år...
Skicka hit era familjer till ön så kan jag ta hand om dom!
Jag har en 29kvm stor lägenhet med ROSA väggar :banana::rofl: Det finns en grill på parkeringen i alla fall :D

Jag får nog faktiskt ångra mig och skriva att jag funderar på att åka dit ändå :laugh:
Det är den enda helgen som faktiskt skulle funka i sommar förutom helgen efter när jag åker till Baståsen och dessutom hälsar på Madick :D
Det blir lite intensivt med två tävlingar helgerna efter varandra men ibland får man köpa läget :crazy:
Jobbet går tyvärr först... Juli blir vilomånad ;)

Tack! Hur låg tid tar det att köra ner till karlstad från sthlm?:)

Tja, det är ca 28 mil mellan Karlstad och Sthlm, så för oss brukar det ta ca 3 ½ timme att köra. Det beror ju lite på vart i Sthlm du bor också, men du kan ju räkna med kanske fyra timmar.

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 018
Senast: Palermo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 533
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar