Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Jag brukar både fråga och själv kolla upp på ratsit. Både om personen är gift och om nån mer är skriven på adressen personen bor. Man kan ju tycka att sånt borde vara självklart att berätta men jag har lärt mig att det är det inte. En man jag dejtade gifte sig t.o.m. under tiden vi träffades och han pratade om möjligheterna för mig eller honom att flytta (bodde på olika orter) :banghead:. Visade sig sen att hans "jobbresa" var en bröllopsresa och det första han gjorde när han kom hem från den var att åka till mig.

Obs! Menar inte heller att TS bär nån skuld. Jag är bara bitter över att folk beter sig som svin.
:eek::banghead:

Det finns sannerligen folk till allt. Men hjälp, har folk ingen moral alls i kroppen?! Jag förstår med det i bagaget att man kollar upp folk.

Dammsugaren har varit igång, kan de av er som sitter och spinner iväg på egna utflykter lämna det spåret och låta TS ha sin tråd ifred?

/LenaH, moderator

(och om någon händelsevis inte förstod att det gällde den så - är ditt inlägg raderat så finns det en anledning.)

Ja jag hade nog kunnat förstå det om det hände för 20 år sen, de levt separerade sen 14 år, tänkt ta ut skilsmässa men sen har det bara inte blivit av. De ser det som en såndär papperssak bara. Då kanske, kanske man kan glömma om att tala om det. Kanske, antagligen inte, men kanske.
Kanske, men då ska man ha hövligheten att be om ursäkt (som allra minst!) när den nya partnern upptäcker det :meh:
Har för mig (utan att gå tillbaka och kolla) så var bröllopet i det här fallet 2011 eller något.
:banghead:
Case closed liksom :grin:

Morgonen började m att han tyckte detvar dags att jag tog ett beslut om vår relation, för nu har det gått flera dagar och jag har inte hunnit sitta ner å prata så då kan vi tydligen skippa snacket och bara bestämma hur vi gör nu :banghead:. Efter 4 Tim sömn är jag mindre bra på att hantera idioti :cautious: så fräste att det var jävligt opassande att komma å diktera villkor i hans sits, så ska det fattas beslut här och nu utan samtal el förändring så kan han lika gärna börja packa :devil: nu jobba lite igen... Ledig tis får se om det blir ett snack då el packa flyttkartonger?

Morgonen började m att han tyckte detvar dags att jag tog ett beslut om vår relation, för nu har det gått flera dagar och jag har inte hunnit sitta ner å prata så då kan vi tydligen skippa snacket och bara bestämma hur vi gör nu :banghead:. Efter 4 Tim sömn är jag mindre bra på att hantera idioti :cautious: så fräste att det var jävligt opassande att komma å diktera villkor i hans sits, så ska det fattas beslut här och nu utan samtal el förändring så kan han lika gärna börja packa :devil: nu jobba lite igen... Ledig tis får se om det blir ett snack då el packa flyttkartonger?

Jag får såna vibbar av power från dig. :love:
Heja!

Heja! Du är klok och stark.

...anfall är bästa försvar trodde han?

Jag inser att jag egentligen tycker det är konstigare att han är gift än att han inte talat om det. Förstår inte hur man kan lämna en relation så oavslutad när man går in i en ny, blir sambo och förlovar sig. Förtränger man att man är gift eller hur fasen går det till? Och varför gör man det?
Det kan finnas praktiska orsaker, som att man äger något ihop och inte har råd att köpa ut varandra men vill att ena parten ska behålla. Men det är såklart märkligt att förlova sig med någon då.

Annars kan det väl vara ett fall av slöhet - det är lättare att låta bli att göra något än att fylla i blanketter och skicka in papper osv.

Det kan finnas praktiska orsaker, som att man äger något ihop och inte har råd att köpa ut varandra men vill att ena parten ska behålla. Men det är såklart märkligt att förlova sig med någon då.

Annars kan det väl vara ett fall av slöhet - det är lättare att låta bli att göra något än att fylla i blanketter och skicka in papper osv.

Jag vet exempel i min närhet där paret varit gifta efter separation. Det var liksom inte viktigt att ta tag i förrän en av dem skaffade barn med sin nya partner.
Skillnaden är att det var inget hymlande, alla berörda visste om det.

Jag vet exempel i min närhet där paret varit gifta efter separation. Det var liksom inte viktigt att ta tag i förrän en av dem skaffade barn med sin nya partner.
Skillnaden är att det var inget hymlande, alla berörda visste om det.
Jag skulle ändå kunna se mig själv i den situationen tycka att det var oviktigt att ta upp det tills det fick en direkt praktisk effekt på relationen med nya partnern. Som t ex att vi vill förlova oss.

Jag skulle ändå kunna se mig själv i den situationen tycka att det var oviktigt att ta upp det tills det fick en direkt praktisk effekt på relationen med nya partnern. Som t ex att vi vill förlova oss.

Absolut! Jag tror inte det var det första de pratade om. Det kom nog upp när de skulle bli sambos.

Alltså, den nivån av slöhet känns inte främmande för mig. Men den här karlns sätt att plötsligt spåra ur över det hela, om det nu är vad som har hänt, framstår ju som lite väl skruvat.
Jag håller med om att det verkar skruvat men nivån av slöhet är helt främmande för mig, jag förstår den rätt och slätt inte.

Jag håller med om att det verkar skruvat men nivån av slöhet är helt främmande för mig, jag förstår den rätt och slätt inte.
Om man inte alls tar allvarligt på äktenskapet (vilket inte säger något om hur allvarligt man tar på förhållandet), så spelar det ju inte så stor roll om man är gift eller inte. Men om det är så det förhåller sig, så skulle man ju inte lägga någon energi på att dölja för sin nya partner att man fortfarande var gift med den förra och man skulle inte spåra ur när den nya partner fick reda på det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka