Du får dela med dig av dina särdeles kloka tankar till oss andra.Ah.
Jag läste första och sista sidan.
Fabulös utveckling av tråden.
Nu ska jag läsa resten.
(Men jag skrev ingen annan kommentar, som tur är...)
Vi väntar på dina kloka ord
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får dela med dig av dina särdeles kloka tankar till oss andra.Ah.
Jag läste första och sista sidan.
Fabulös utveckling av tråden.
Nu ska jag läsa resten.
(Men jag skrev ingen annan kommentar, som tur är...)
Du får dela med dig av dina särdeles kloka tankar till oss andra.
Vi väntar på dina kloka ord
Och jag menar inte på något sätt att det är TS som bär skuld till hans val. Men TS är delaktig i kommunikationen dem emellan, eller bristen på den.
OJ!Med tanke på att jag knappt vet vad jag heter så är det nog bäst att jag låter bli.
OJ!
Hur har det kunna gå så illa?
Det är alltid bäst att läsa iaf sista inläggen i tråden om man inte orkar läsa helaHar inte läst igenom tråden o vill inte skrämmas.
Men en kompis till mig, hennes pojkvän blev också helt förändrad o det visa sig vara en tumör i hjärnan.
Säger absolut inte att det är så, men det kan ju handla om en sjukdom.
Ja du, jag flyttade till slut. Har nekat honom att lösa ut mig. Nu har vi haft ganska otrevliga förhandlingar med advokater där han valt att kalla mig det mesta som tillhör grövre vokabulär och en hel del andra saker som att han vägrar flytta för att barnen inte vill flytta. Nä men jag vill ju bo där och så behöver inte barnen flytta mer än hittills.Men vad gör man i det läget, om han vägrar flytta ut? När det är du som har anknytning till gården?
Fast är det något som folk brukar fråga sin partner när man dejtar eller som i detta fall är sambo? Jag har visserligen frågat två av mina om de var det, men då har det handlat om icke svenskar där den ena kunde ha varit gift med sitt ex för uppehållstillstånd, men så inte var fallet (han var skild) och den andra för att jag hjälpte honom fylla i en visumansökan. Men annars skulle jag inte komma på tanken att fråga, jag förutsätter att partnern berättar sånt, särskilt om det är fråga om förlovning då ett nytt giftemål inte är möjligt om man fortfarande är gift. Tycker alltså inte i detta fall ens att ts bär någon skuld för bristen av kommunikation i denna fråga såvida mannen inte har en polygam inställning på samlevnad.
Kris i över två år?Ingen här vet varför killen har gjort som han har gjort. Han kanske har haft en svår kris i livet, han kanske inte har vågat säga något till dig om sin skilsmässa, han kanske har varit rädd för att förlora dig
Du vet när du har pratat med honom och försökt reda ut vad som har hänt
Om du väljer att förlåta honom, kommer du att kunna lita på honom igen i framtiden?
Kris i över två år?
Han tycker att jag är överdriven och krånglig och menar typ alla kan göra fel...
Fast är det något som folk brukar fråga sin partner när man dejtar eller som i detta fall är sambo? Jag har visserligen frågat två av mina om de var det, men då har det handlat om icke svenskar där den ena kunde ha varit gift med sitt ex för uppehållstillstånd, men så inte var fallet (han var skild) och den andra för att jag hjälpte honom fylla i en visumansökan. Men annars skulle jag inte komma på tanken att fråga, jag förutsätter att partnern berättar sånt, särskilt om det är fråga om förlovning då ett nytt giftemål inte är möjligt om man fortfarande är gift. Tycker alltså inte i detta fall ens att ts bär någon skuld för bristen av kommunikation i denna fråga såvida mannen inte har en polygam inställning på samlevnad.
Dessutom förlova sig med en ny kvinna. (förlovning betyder förvisso inte att man gifter sig) Tänk om TS efter två år som förlovad började pusha på att hon ville gå vidare med ett bröllop. Vad säger man då?Jag inser att jag egentligen tycker det är konstigare att han är gift än att han inte talat om det. Förstår inte hur man kan lämna en relation så oavslutad när man går in i en ny, blir sambo och förlovar sig. Förtränger man att man är gift eller hur fasen går det till? Och varför gör man det?
Alltså, jag kan rätt lätt tänka mig att jag inte skulle komma mig för med att skilja mig om partner och jag separerade.Jag inser att jag egentligen tycker det är konstigare att han är gift än att han inte talat om det. Förstår inte hur man kan lämna en relation så oavslutad när man går in i en ny, blir sambo och förlovar sig. Förtränger man att man är gift eller hur fasen går det till? Och varför gör man det?
Ja jag hade nog kunnat förstå det om det hände för 20 år sen, de levt separerade sen 14 år, tänkt ta ut skilsmässa men sen har det bara inte blivit av. De ser det som en såndär papperssak bara. Då kanske, kanske man kan glömma om att tala om det. Kanske, antagligen inte, men kanske.Jag inser att jag egentligen tycker det är konstigare att han är gift än att han inte talat om det. Förstår inte hur man kan lämna en relation så oavslutad när man går in i en ny, blir sambo och förlovar sig. Förtränger man att man är gift eller hur fasen går det till? Och varför gör man det?