Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Egentligen är sakfrågan inte intressant i sig. Problemet verkar snarare ligga i bristen på kommunikation (som så många gånger). Dels bör TS fundera över hur deras relation mår om mannen har kunnat/velat/känt sig tvungen att hålla detta hemligt under all tid tillsammans. Men också vilken typ av kommunikation hon har behov av för att känna att hon har förståelse för situationen och kan lägga det bakom sig. Om mannen inte kan motsvara det behovet så kanske det ligger andra problem i förhållandet än att han är gift.

Jag hoppas det är en missuppfattning, men som du formulerar dig går det att utläsa att någon form av skuld för situationen skulle ligga hos TS. Och det kan jag väl inte tänka mig att du menar. Eller?

Jag har ingen aning om vad som ligger bakom ur mannens perspektiv, det var därför jag säkrade och skrev flera olika alternativ.

Jag har ingen aning om vad som ligger bakom ur mannens perspektiv, det var därför jag säkrade och skrev flera olika alternativ.

Fast det är ju inte riktigt det som är grejen här - HANS motiv. Han har ju säkert jättebra (enligt honom) anledningar och skäl att bete sig som en svinig, ohederlig rövhatt. Icke desto mindre, och oaktat skäl, är det en svinig, ohederlig och ryggradslös rövhatt han framstår som. Och jag kan inte se att det skulle ligga på TS att vara skuld till hans val att bete sig som... (se ovan).

Och jag tycker nog att sakfrågan är oerhört intressant. Jag vill gärna veta om min man är gift med någon annan.

Fast det är ju inte riktigt det som är grejen här - HANS motiv. Han har ju säkert jättebra (enligt honom) anledningar och skäl att bete sig som en svinig, ohederlig rövhatt. Icke desto mindre, och oaktat skäl, är det en svinig, ohederlig och ryggradslös rövhatt han framstår som. Och jag kan inte se att det skulle ligga på TS att vara skuld till hans val att bete sig som... (se ovan).

Och jag tycker nog att sakfrågan är oerhört intressant. Jag vill gärna veta om min man är gift med någon annan.

Jag hade också velat veta det och det är just det jag menar.
Jag anser att problemet inte ligger i att han är gift, utan att han inte har talat om att han är gift.

Låt oss säga att det bara är på papper och det var för att hjälpa någon vän eller liknande. Hade jag fått veta det från början så hade jag kunnat avgöra själv om det skulle vara ett hinder för relationen eller inte. Och det är ju ju bara jag som kan bestämma det, jag kanske skulle välja att inleda relationen ändå och då är ju sakfrågan, alltså att mannen är gift, inte ett problem.

Och jag menar inte på något sätt att det är TS som bär skuld till hans val. Men TS är delaktig i kommunikationen dem emellan, eller bristen på den.

Jag kan inte se att TS bär någon del av ansvaret för att han inte talar om något så avgörande som att han är gift. (Jag tror att de flesta skulle uppfatta det som en tillräckligt viktig sak för att de ska vilja veta om den).

Däremot tror även jag att kommunikationen i det här förhållandet lämnar mycket i övrigt att önska. Dock: att man är gift är en så speciell detalj att den inte kan skyllas på dålig kommunikation. För mig är det snarare svårbegripligt hur man kan låta bli att berätta det. Åtminstone i början pratar man väl de flesta en del om sina livshistorier?

Jag kan inte se att TS bär någon del av ansvaret för att han inte talar om något så avgörande som att han är gift. (Jag tror att de flesta skulle uppfatta det som en tillräckligt viktig sak för att de ska vilja veta om den).

Däremot tror även jag att kommunikationen i det här förhållandet lämnar mycket i övrigt att önska. Dock: att man är gift är en så speciell detalj att den inte kan skyllas på dålig kommunikation. För mig är det snarare svårbegripligt hur man kan låta bli att berätta det. Åtminstone i början pratar man väl de flesta en del om sina livshistorier?

Ja, det blir manipulativt på en riktigt äcklig nivå. Det, kombinerat med att försöka lasta över något på TS, gör att det inte känns som att "det bara råkade blir så" utan är mer utstuderat.

Men vad gör man i det läget, om han vägrar flytta ut? När det är du som har anknytning till gården?

Det enda man kan göra är väl att låta tingsrätten bestämma vem som har rätten till huset, men jag vet inte hur mycket "släktgård" väger in? Går inte de efter behov oftast? Att den som har mest behov ska få boendet och det kan väl vara svårt att avgöra? Men nej jag förstår inte varför man vill bo kvar på någons släktgård O_o

Hade jag och mitt ex bråkat om våran fastighet gissar jag att tingsrätten hade dömt till hans fördel då jag bor utomlands och det är han som har mest behov av den sas. Där hade det nog inte spelat roll om det var en släktgård.

Ja, det blir manipulativt på en riktigt äcklig nivå. Det, kombinerat med att försöka lasta över något på TS, gör att det inte känns som att "det bara råkade blir så" utan är mer utstuderat.
Eller så är det varken särskilt utstuderat eller manipulativt, utan kanske i linje med hur det brukar vara? Han kanske ofta fräser "alla kan göra fel" och sedan kanske det inte kommer längre än så.

Vi ska prata men jag har som sagt en krog det är helg och toppväder så jag jobbar dygnet runt just nu. Han verkar dock tycka att det är en baggis för mig är sveket det största. Han ljög om det på rakfråga, han undanhöll det i tre år tills jag kom på bevisen att han dessutom på senaste vart jäkligt svartsjuk och grälsjuk är liksom inte på plussidan :mad: men kommer inte fatta några snabba beslut åt något håll det får ta den tid det tar. Turligt nog är det bara mitt hus och bara mina barn.

Vi ska prata men jag har som sagt en krog det är helg och toppväder så jag jobbar dygnet runt just nu. Han verkar dock tycka att det är en baggis för mig är sveket det största. Han ljög om det på rakfråga, han undanhöll det i tre år tills jag kom på bevisen att han dessutom på senaste vart jäkligt svartsjuk och grälsjuk är liksom inte på plussidan :mad: men kommer inte fatta några snabba beslut åt något håll det får ta den tid det tar. Turligt nog är det bara mitt hus och bara mina barn.
Bläh, svartsjuk samtidigt som han är gift med någon annan :crazy::wtf: han låter inte alls som en rolig typ direkt.
Du låter klok så det låter väldigt bra det du säger, så det blir nog bra :heart
Även om jag vill säga det på det vanliga buke-sättet: DUMPA! :up::D

Du är klok och stark. :heart

Han ljög om det på rakfråga, han undanhöll det i tre år tills jag kom på bevisen att han dessutom på senaste vart jäkligt svartsjuk och grälsjuk är liksom inte på plussidan ...

Lögner, undanhållande - han verkar verkligen ha ett system i hur han hanterar sina relationer.

Svartsjukan och grälsjukan är jag övertygad har med att göra att han själv döljer saker. Som tidigare skrivits: som sig själv känner man andra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka