Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Han tycker att jag är överdriven och krånglig och menar typ alla kan göra fel.., men jag känner att tilliten just nu är noll.
Jag brukar försöka se proportionalitet och relativitet, gråskalor snarare än svartvitt, döm ingen innan du gått en mil i hans skor etc... men nej, det där är förbi gråskalor. Upptäcker man att ens sambo redan är gift så är man banne mig inte överdriven och krånglig om man vill ha ett och annat svar.

Det var papper om äktenskapsskillnad inskickat av henne. Vi har inte hunnit prata annat än väldigt kort, jag har jobbat min stop och sen vill jag inte att mina barn ska höra den Här diskussionen. Han vill mest att jag ska gå vidare och förlåta jag känner att det är så hemskt mycket jag har att fråga för att kanske kunna förstå och kanske kunna gå vidare men att jag inte kan säga vare sig bu el bä förens jag fått svar på en hel del frågor och sen fått landa i de svar jag får. Han tycker att jag är överdriven och krånglig och menar typ alla kan göra fel.., men jag känner att tilliten just nu är noll.

Det är ju ytterligare ett problem, lagt till högen han samlar på. Att han ska få det här till att det är du som överdriver?! När han dessutom har hållit på och anklagat dig för otrohet! Att han har sån jävla mage... :rage:

Ber han någonsin om ursäkt när han gjort något fel?

Inte mkt ursäkter mest " alla gör fel" " du är inte heller perfekt" har försökt förklara att det blir omöjligt att disskutera om han använder den typen av retorik eftersom man inte kommer någonstans . Nu känner jag mg mest trängd, trött och förvirrad :(

Inte mkt ursäkter mest " alla gör fel" " du är inte heller perfekt" har försökt förklara att det blir omöjligt att disskutera om han använder den typen av retorik eftersom man inte kommer någonstans . Nu känner jag mg mest trängd, trött och förvirrad :(
:( Känner med dig :heart

Förstår dig ts. Vilken energitjuv. Att han inte ens vill inse vad detta gör med er relation och med ditt förtroende för honom.

Att inte vara perfekt kan i min värld innebär att man glömmer köpa mjölk trots påminnelse. Eller envisas med att klämma tandkrämstuben på mitten trots påtalande.

Men AAAAAAAAHHH!!!!!!!!!! :rage:
Hur kan du vara den som känner dig trängd i det här läget!? "Perfekt"... Perfekt!? Vad fan har perfekt med det här att göra, det är ju helt bisarrt - är det en liten struntsak!?

Skitstövel.

Ja inte Tusan är jag perfekt jobbar 50-70 Tim i veckan ständig jour, har hästar som tar tid och pengar :grin: slarvar säkert m många hushållssysslor utom mat som är en passion . På + sidan tjänar bra så hästarna är helt på mitt konto lagar skitgod mat och jag är inte gift m någon annan :p

Ingen här vet varför killen har gjort som han har gjort. Han kanske har haft en svår kris i livet, han kanske inte har vågat säga något till dig om sin skilsmässa, han kanske har varit rädd för att förlora dig
Du vet när du har pratat med honom och försökt reda ut vad som har hänt

Om du väljer att förlåta honom, kommer du att kunna lita på honom igen i framtiden?

Ur mitt perpektiv är det ett allvarligt tillitsbrott att inte från början berätta att man är gift, även om man lever separerade. Det är respektlöst mot dig (och dina barn) och att sedan behandla det som en bagatell "ingen är perfekt" eller "alla gör fel" är helt otroligt.

Personligen hade jag aldrig accepterat det, speciellt inte med tanke på att han anklagade dig för otrohet och uppförde sig helt "coco" när det började brinna under fötterna.

Jag skulle säga att han har förbrukat sitt förtroendekapital för gott.

Tänker på dig:heart

Ingen här vet varför killen har gjort som han har gjort. Han kanske har haft en svår kris i livet, han kanske inte har vågat säga något till dig om sin skilsmässa, han kanske har varit rädd för att förlora dig
Du vet när du har pratat med honom och försökt reda ut vad som har hänt

Om du väljer att förlåta honom, kommer du att kunna lita på honom igen i framtiden?
Fast det står ju i tråden att han fortfarande är gift... En sådan sak "glömmer" man inte att berätta.

Ja inte Tusan är jag perfekt jobbar 50-70 Tim i veckan ständig jour, har hästar som tar tid och pengar :grin: slarvar säkert m många hushållssysslor utom mat som är en passion . På + sidan tjänar bra så hästarna är helt på mitt konto lagar skitgod mat och jag är inte gift m någon annan :p

Men det är ju inte ens något som finns att jämföra med "perfekt", han drar ju inte in det för att det är motiverat precis! Var och en tar ansvar för sin skit, hans hög blir inte mindre för att han pekar finger på något som kanske finns i din som om han inte begriper vare sig ansvar eller konsekvenser! Jävla as som försöker flytta fokus och få dig att må dåligt nu - ännu sämre, kanske jag ska säga. :rage:

"Jamen du då", som om det vore någon jävla tävling. :banghead:

Jag blir så förbannad så jag vet på riktigt inte hur jag ska få ner det i ord. Var går hans jävla gränser egentligen!?

Fast det står ju i tråden att han fortfarande är gift... En sådan sak "glömmer" man inte att berätta.
Nej, en glömmer inte en sån sak

Jag säger bara att vi har inte en aning om varför killen har gjort som han har
Vi har heller inte en aning om hur TS och hans relation ser ut i övrigt

Undrar vad hans fru säger om att hennes man har en sambo vid sidan om? Att hennes man lever dubbelliv. Vet inte om det är så smart idé eller också är det en j-vligt smart idé - att kontakta hans fru o se vad hon säger om läget.

Nu är jag iofs rätt säker på att frun är en " pappersprodukt" Han har inte sovit borta mer än Max 3 dagar på 3 år så det är nog rimligt ?

Exakt vad jag vet är hon inget problem ? Gift m. " min" man sen 2011 och vill skiljas . Det som är problemet är varför jag inte visste, alla lögner? Svartsjukan etc

Nyfiken fråga, var han redan gift när ni träffades eller gifte de sig efter att ni träffades?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka