Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Men oj vilken vändning!
I övrigt håller jag med @cirkus och andra - jag hade kunnat ta att han var gift med någon annan, men att inte berätta något om det är inte godkänt alls! Hur tänkte han där? Att det aldrig skulle komma fram? O_o

Sambo inte hemma än men vet att jag vet..... Får se hur det här utvecklar sig? Känner mig lugn kall och typ lite för vanlig? Har genomfört allt idag helt enligt plan A alltifrån handla middag laga middag fixa stall rasta hundar etc. Känns som jag är nån typ av känslolös robot:(

Sambo inte hemma än men vet att jag vet..... Får se hur det här utvecklar sig? Känner mig lugn kall och typ lite för vanlig? Har genomfört allt idag helt enligt plan A alltifrån handla middag laga middag fixa stall rasta hundar etc. Känns som jag är nån typ av känslolös robot:(

Inte alls! Börja inte utvärdera dig själv på det här sättet, du reagerar som du behöver just nu. Du är ju i en form av krisläge. Känsloreaktionen lär komma när nuvarande krisen har fått något slags upplösning (åt något håll), just nu behöver du kunna tänka klart så det är bra att du kan det!

Jag vet inte riktigt vad jag kan säga mer än att jag sänder styrka och värme.

Antagligen är du i kris just nu. Buke är bra att hålla i handen då. Låt oss följa och hjälpa dig.
Jo Buke är en hand att hålla när det stormar, har vart med sen stallet-tiden men var borta 10 år mellan 2004-2014

Jag har hamnat i flertalet större chocktillstånd, senast i början av detta året. I varenda ett av dessa tillstånd har jag blivit väldigt praktisk. Skaffat mig koll på läget, styrt upp, ordnat till osv. Det är helt normalt. Jag har blivit.. Eh.. Förhållandevis (måste jag väl säga iom att @kimmis87 är i tråden :D ) normal efteråt när allt lagt sig. Ungefär som vanligt men en erfarenhet rikare helt enkelt.

Nej men gift m någon

Förstår inte riktigt vad det är för papper från tingsrätten där det framgår att han är gift? De enda jag kan tänka mig är en dom på skilsmässa eller betänketid om de begärt skilsmässa vilket man får om man antingen är oense om de ska skiljas eller har barn tillsammans. Har svårt att tänka mig att det framgår på några andra papper från TR men jag kanske minns fel. Vill du vara helt säker kan du ringa skatteverket och uppge hans personnummer och kolla så att han verkligen är gift fprtfarande. I övrigt beklagar jag din situation och känner med dig i situationen det verkar helt galet.

Förstår inte riktigt vad det är för papper från tingsrätten där det framgår att han är gift? De enda jag kan tänka mig är en dom på skilsmässa eller betänketid om de begärt skilsmässa vilket man får om man antingen är oense om de ska skiljas eller har barn tillsammans. Har svårt att tänka mig att det framgår på några andra papper från TR men jag kanske minns fel. Vill du vara helt säker kan du ringa skatteverket och uppge hans personnummer och kolla så att han verkligen är gift fprtfarande. I övrigt beklagar jag din situation och känner med dig i situationen det verkar helt galet.

Även i vanliga brottsmålsdomar kan det nämnas att personen är gift. Det kan tas upp i de personliga förhållandena.
Om frun har vittnat nämns det också att de är gifta eftersom frun då inte vittnar under ed.

Jaha tänkte inte på att vissa kommuner har borgerliga vigslar på TR. Då kan det ju vara ett vigselbevis förstås men det förknippade jag inte med TR.

Det gjorde inte jag heller. Jag tänkte också på skilsmässa, och då skulle det i alla fall vara på väg att upplösas. Även att det är en helt sjuk grej att hemlighålla för sin sambo.

Även i vanliga brottsmålsdomar kan det nämnas att personen är gift. Det kan tas upp i de personliga förhållandena.
Om frun har vittnat nämns det också att de är gifta eftersom frun då inte vittnar under ed.

Ja fast han var ju inte dömd ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka