Tror min sambo blivit knäpp el utbytt!

Jag skulle nog starta med läkarbesök, i första hand för utesluta något fysiskt sjukdomstillstånd. TS beskrivning är oroande likt en perifer bekant som visade sig ha en form av tumör. Hen blev frisk efter behandling.

Är det ett psykiskt tillstånd skulle jag överväga att lämna förhållandet snarast.

Hmm får nog bli ett besök på VC för sambon är han frisk får vi ta det därifrån :) antingen så blir han samma vänliga sköna skåning som jag hade innan el så får det vara :mad:

Håller med om att det är en bra start med en vårdkontakt så att sådant kan uteslutas. En sak som jag funderar på bara är: märker han själv av detta?
Alltså, kan ni prata och han själv känner av att han är mer lättretlig, känner oro och misstänksamhet? -och därför är med på att det är läge att kolla upp...
Eller är han helt ovetande och tycker förslaget om VC är skitkonstigt (han är ju "som vanligt" -i sitt tycke)?

För ett år sedan hände nästan samma sak en kompis till mig. Hennes sambo blev lättretlig, arg, och de bråkade nästan jämt. Fruktansvärt svartsjuk och kontrollerande.
Det pågick några månader, eskalerade under tiden tills killen till slut bröt ihop. Sjukskriven nästan ett år för utmattning..
Varken kompisen eller hennes kille förstod signalerna, men nu efter sjukskrivning ät han tillbaka till sitt normala jag igen.
Jag var på henne flera gånger om att dumpa aset, och visst, att må dåligt är ingen ursäkt för att bete sig hur som helst, men idag är jag glad att hon inte lyssnade på mig.

MEN sen finns det ju rövhål som döljer det till att börja med, men jag får känslan ändå av att något hänt TS sambo

Från ingenstans efter 3 år helt knäpp, jag är otrogen m ditten och datten bla min egen svåger :eek::eek: Bråkar om allt.han Har ljugit om igentligen helt bagatellartade saker men om
Jag konfronterar får jag mest anklagelser tillbaka som " är du alltid ärlig" " berättar du allt " " har du aldrig gjort fel " kastar snart handduken i ansiktet på han :rage:
Mitt ex vart likadan och började anklaga mig för att jag varit otrogen och frågade vad jag gör med person a och person b osv trots att vi vart vänner i flera år. Jag gjorde slut och misstänker att han var otrogen själv. Hans paranoia var helt otrolig och han blev aggressiv vilket fick mig att lämna honom.

Jag skulle nog starta med läkarbesök, i första hand för utesluta något fysiskt sjukdomstillstånd. TS beskrivning är oroande likt en perifer bekant som visade sig ha en form av tumör. Hen blev frisk efter behandling.

Är det ett psykiskt tillstånd skulle jag överväga att lämna förhållandet snarast.

Varför är fysiska sjukdomstillstånd ok men inte psykiska? Finns ju psykiska sjukdomar där man blir frisk efter behandling.

Nu blir det kanske ett virrigt inlägg, förlåt men tror jag är lite chockad. Rotade lite bland hand papper hemma ( fel jag vet men försökte hitta nån förklaring ) istället hittar jag papper från TR han är tydligen gift m en annan kvinna det är jag som är den andra :eek: vet inte ut el in just nu... Hade ingen aning

Varför är fysiska sjukdomstillstånd ok men inte psykiska? Finns ju psykiska sjukdomar där man blir frisk efter behandling.
Kan vara för att många psykiska tillstånd är svårare att förstå begränsningarna och konsekvenserna av. Många psykiska tillstånd kan innebära fara för närstående, medan få fysiska gör det.

Nu blir det kanske ett virrigt inlägg, förlåt men tror jag är lite chockad. Rotade lite bland hand papper hemma ( fel jag vet men försökte hitta nån förklaring ) istället hittar jag papper från TR han är tydligen gift m en annan kvinna det är jag som är den andra :eek: vet inte ut el in just nu... Hade ingen aning

:eek:

TS får gärna göra en lite längre utläggning om detta när hon landat....jag hade också varit helt chockad men det förklarar säkert hans beteende!

What??:eek::eek:
Var är den kvinnan, om han bor med dig?

O_o

:eek::eek::eek:
Men herregud!

Jisses
Är han sambo med dig och gift med den andra?
Är han ofta borta på helger och kvällar?

:eek::eek:
Hade varit intressant att höra hans försök till förklaring här...(men om du får någon och sen ev delar den här är ju helt och hållet upp till dig. Naturligtvis. Undrar mest hur FAN han tänker! :mad:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka