Nu börjar jag nosa på ot-spåret men hade du blivit arg om din partner föreslog det? Eller beror det på hur hen tog upp det?Ett gott syfte - där tänker jag också att om initiativet kom från MIG att JAG tyckte att det vore bra om partner visste var jag är när jag rider, så är det ju min hyfsat kompetenta bedömning som ligger bakom. Men om PARTNER själv föreslår samma sak, så vilar faktiskt hans förslag på mycket mindre kompetens. Om det tex mest handlar om hans oro, så tycker jag inte att det är okej. Jag måste själv få råda över mina angelägenheter, dit ridningen hör.
I TS fall är det ju dock glasklart: Akta dig för den mannen!
I min familj är det min partner som har koll på moderniteter som appar och sånt där och hade han sagt "jag hittade en app som gör att man kan spåra telefonen. Jag funderade på om det är något du skulle vilja ha när du är ute och rider/cyklar/whatever ifall du skulle åka i backen?" hade jag tolkat det som omtänksamhet och jag är fri att säga nej. Jag kan erkänna att jag tycker att det är lite obehagligt att rida ut ensam utan att någon har koll på mig också så det kan väga in där. Hade han mot förmodan installerat ändå hade jag nog lämnat så fort jag upptäckt det.
Dock står jag fast vid det som jag skrev till ts förut. Det är flera anledningar till att han inte borde följa ts telefon. Framförallt svartsjukan och att han verkar ha försökt installera det i smyg.