- Har inte haft lösenordet till min dator på två år så den har bara sambon använt jag använder bara min på jobbet
Ok, då är ju det inte ett problem. Jag tycker du ska unna dig en ny dator hemma nu när du blivit av med honom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
- Har inte haft lösenordet till min dator på två år så den har bara sambon använt jag använder bara min på jobbet
Problemet är ju att han inte slutar upp med att undanhålla sanningen... jag kan inte bara bestämma mig för att börja på nykula och så är allt som vanligt.
Hans motiv är ju inte bra... att jag skulle godkänna att han kunde spåra ( följa ) min mobil live hela tiden
Rulla om din dator. Snarast!
Men det kan ju vara det också.Det finns ju de som tycker att det är jättegulligt att partnern vill veta var man är hela tiden, allt man gör, med vilka, och allt man tänker. Det uppfattas som omtänksamhet och uppmärksamhet.
Jag tror att det är bra att noga se till att göra den jämförelsen för att kunna sortera även annat.Fast i det här fallet behöver väl ett gott syfte inte ens nämnas?
Med hänvisning till omsorg kan man normalisera mycken kontroll.
Det finns som jag ser det en fara i att frågan blir "Vad skulle ni tycka om er sambo gjorde ....?"Exakt. Det där är skitviktigt att vara medveten om.
Vi har någon slags spårningsgrej, som inte är ansluten till mobil, som min sambo brukar förse våran yngste son på 7 år om han ska gå någonstans utan vårt sällskap (kompis eller lekplats).Det känns framförallt suspekt att han väljer att utan förvarning försöka spåra din mobil efter tre år och när relationen haltar som absolut mest.
Kanske trodde han att du inte behövde godkänna spårningen eller att han själv kunde godkänna den med din mobil.
Otäckt
Den där funktionen är väl främst till för att spåra barn som jag fattat det
Det är en väldigt bra poäng!Det finns som jag ser det en fara i att frågan blir "Vad skulle ni tycka om er sambo gjorde ....?"
i stället för "Varför vill min sambo göra det här?".
Mitt svar på dessa båda frågor blir som du ser mycket olika.
Ja det kan jag förstå att man vill ha, men jag hade aldrig kommit på tanken att spåra min vuxna pojkvän tex. Det låter väldigt osunt, speciellt i den här situationen.Vi har någon slags spårningsgrej, som inte är ansluten till mobil, som min sambo brukar förse våran yngste son på 7 år om han ska gå någonstans utan vårt sällskap (kompis eller lekplats).
Han tycker den funkar sådär. Han säger att mobiltelefon funkar bättre.
Nej, det är såklart en stor skillnad. Våra barn är så små ännu så länge.Ja det kan jag förstå att man vill ha, men jag hade aldrig kommit på tanken att spåra min vuxna pojkvän tex. Det låter väldigt osunt, speciellt i den här situationen.
Inte jag heller. Verkligen inte!Ja det kan jag förstå att man vill ha, men jag hade aldrig kommit på tanken att spåra min vuxna pojkvän tex. Det låter väldigt osunt, speciellt i den här situationen.
Ett gott syfte - där tänker jag också att om initiativet kom från MIG att JAG tyckte att det vore bra om partner visste var jag är när jag rider, så är det ju min hyfsat kompetenta bedömning som ligger bakom. Men om PARTNER själv föreslår samma sak, så vilar faktiskt hans förslag på mycket mindre kompetens. Om det tex mest handlar om hans oro, så tycker jag inte att det är okej. Jag måste själv få råda över mina angelägenheter, dit ridningen hör.Jag tror att det är bra att noga se till att göra den jämförelsen för att kunna sortera även annat.
Det är mycket som man kan göra med ett ont uppsåt och påstå vara i ett gott syfte.
Jag hoppas att TS kan hitta även övrigt i samma påse.
Med hänvisning till omsorg kan man normalisera mycken kontroll.
Men jag skulle tycka att det vore okej.Om det tex mest handlar om hans oro, så tycker jag inte att det är okej.
Exakt! TS borde ju isåfall, av omsorg, även få ha koll på var han befinner sig dygnets alla timmar...! Undrar hur han skulle reagerat på det förslaget?En sån här sak installerar man tillsammans, efter att man kommit överens om att det är en bra idé i den situation man befinner sig i.
Gärna då korsvis, och inte ensidigt.
Inte skulle jag orka hålla reda på min sambo på det viset, så inte hos oss då.Gärna då korsvis, och inte ensidigt.