Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är man när man är "vetenskapligt lagd"? Och kan man bara vara det när det gäller naturvetenskap?
För övrigt är jag övertygad om att det finns många troende naturvetare. Men ni drar ner det på en sån fånig nivå - som om Gud, för en troende, skulle vara nåt slags väsen som rent fysiskt skapat jorden "och så kan det ju inte vara för det var ju the Big bang"
Det ligger i vetenskapens natur att tvivla till dess att man är överbevisad, så om du ska få mig troende måste du överbevisa mig om att det gudomliga existerar.
Bevisa guds existens så ska jag börja tro !
Det ligger i vetenskapens natur att tvivla till dess att man är överbevisad, så om du ska få mig troende måste du överbevisa mig om att det gudomliga existerar.
eller är det istället ett bevis på vad vi människor egentligen är kapabla till om vi verkligen vill ?
Nej, jag tror inte på Gud. Och mitt förhållningssätt till religion i allmänhet är ungefär så här: "Religion is like a penis. It's fine to be proud of it and share it with people who like it, but don't pull it out in public or force it on me, and you sure as hell better not try to shove it down my kid's throat."
Nej, jag tror inte på Gud. Och mitt förhållningssätt till religion i allmänhet är ungefär så här: "Religion is like a penis. It's fine to be proud of it and share it with people who like it, but don't pull it out in public or force it on me, and you sure as hell better not try to shove it down my kid's throat."
Det konstiga är: under hela mitt långa liv kan jag inte påminna mig att jag någon enda gång blivit utsatt för religiösa påtryckningar.
Det kan jag inte.Bevisa guds existens så ska jag börja tro !
Då har jag personligen lättare att se förekomsten av Chi eller Ki som något gudomligt, där har jag ju sett mer av bevis. Men är detta verkligen något gudomligt eller är det istället ett bevis på vad vi människor egentligen är kapabla till om vi verkligen vill ?.
Varken sympatier med vetenskapen eller med religionen verkar göra folk bättre på något generellt vis, om man ska gå efter min erfarenhet på området.
Ja. Totalt orimliga såna.