Tropr jag döööör......

Z

Zita

Läste och såg just en film i GP om världens minsta hund. En liten långhårig chihuahua, som kommit in i Guiness rekordbok. Den var så otroligt söt så man fick andnöd. Kan inte fixa länken, men gå in på GP och titta. Jag garanterar att ni också blir totalt hänförda.:love:

Sv: Tror jag döööör......

De är väl ändå en pappillon?

Tycker också den liknar en liten pappis, men enligt texten ska det ju vara en långhårig chihuahua. Skit samma, den är ju bara så söt.

(Sen upptäckte jag att jag stavat fel i hastigheten.)

Sv: Tropr jag döööör......

Jag blir verkligen inte hänförd av att man försöker göra dvärgraserna ännu mindre. Hälsomässigt är det en katastrof.
PL

Skönt att se att det inte bara är jag som tycker den var ful och läskig.
Osunt helt enkelt och deft inget jag skulle vilja ha.

På vilket sätt var den läskig? Är väl udda då, men jag tyckte den var så gosig.

På vilket sätt var den läskig? Är väl udda då, men jag tyckte den var så gosig.

Den ser allt annat än sund och frisk ut.
Sen hjälper det inte precis att den är klädd i små kjolar och allt annat möjligt trams.
En hund ska vara en hund och inte någon djävla leksak åt människor.

Däri ligger det läskiga för MIG!

Håller helt med dig att man inte ska klä ut hundar i kjolar mm det ser inte klokt ut, detta har blivit en jäkla modetrend. Var det inte Paris Hilton som började spöka ut sin lilla vavva? Rätt, hunden ska vara hund och ingen modedocka. Jag tyckte den var söt bara, ögonen, färgen, pälsen. Fick titta igen, såg jag den löjliga kjolen.

Ish... Den där gillade jag inte alls...
Den såg läskigare ut än sådana där småhundar brukar göra, och ögonen var ju rinniga och äckliga. Kan knappast vara sunt att vara så liten.
En diskussion ang. kläder eller ej på hund tänker jag nog inte ge mig in i, inte nu, men anser att det är fel att ha det på hundar inomhus...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 643
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 422
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 529
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 708
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025