roadkilled

Trådstartare
Vet inte om det hör hemma här men vad sjutton menas med att nån är ett troll:crazy: Har nämligen aldrig förstått det...:confused:

Sv: Troll?

Min gissning är att det betyder att nån loggar in sig och skriver trådar för att skapa bråkiga debatter eller helt enkelt svara spydigt och liknande i andras inlägg. Bara vara otrevlig och anonym och ha kul på andras bekostnad.

Så har jag fattat det ialla fall.

Egentligen har ett annat användarnamn och smyger in som ett litet troll och ställer till jäkelskap :devil:

Nej, inget litet troll. Trolling är engelska för att fiska med en lina efter båten.

Och det är det ett troll på internet gör - slänger ut ett bete (=provocerande inlägg) för att få napp (=folk ska bli förbannade och råka i bråk).

Här är en längre förklaring: Länk till wikipedia

Men det var ju det jag skrev :devil: en liten jäkel som ställer till bråk och ofta är det en användare som har ett annat nick.

haha, är det så det är :D

jag som alltid trott på det Mysko säger, men (alltså att det heter så för att den användaren är ett litet troll :rofl: ) det här låter ju också logiskt ;)

och ska sanningen fram har jag aldrig riktigt fattat varför det just hetat troll om det nu skulle vara så, enda likheten borde väl vara att både troll och "troll" är dumma :p

Det kan också vara så att någon skriver en tråd men ingen håller med, och då startar användaren ett "troll konto" för att hålla med sig själv. :smirk:

Det kan väl även vara en användare som påstår sig ha 200 hästar och vara rik som paris hilton, men kan aldrig bevisa sina många tävlingsresultat osv.

Jag tycker mig minnas en viss d_&_g :angel:

Fast betydelsen har nog, för en del i alla fall, glidit över till troll så som mysko skriver. Den ursprungliga betydelsen har dock med trollingfiske att göra.

Lycanthrope: det skulle jag inte kalla troll. Att man reggar dubbelnick gör en inte till troll. Troll är såna som skriver nåt kontroversiellt för att få folk att bråka.

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 726
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 226
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar