Tripp Trapp

doglover

Trådstartare
När är en lämplig ålder att börja använda den?
Det finns väl såna där "babyinlägg" till den?
Min pappa ska köpa en i julklapp----
 
Sv: Tripp Trapp

Jason började använda sin vid 4 månader, utan nått inlägg. Pallade upp med en filt i början, men han var stadig rätt snart.
 
Sv: Tripp Trapp

Min dotter var 3 månader när hon började använda sin, med vanlig dyna till (alltså inget baby-inlägg).
 
Sv: Tripp Trapp

Lova var ca 4 månader och vi hade vanlig dyna man kan köpa till :) Dock vill jag påpeka att det inte är den ultimata stolen direkt... vad jag svurit... svår att rengöra osv. Vi använde faktiskt hellre den superbilliga från ikea som är så lätt att rengöra... Tripp Trappen får mig gråhårig varje gång jag ska rengöra den :rofl:
 
Sv: Tripp Trapp

Jag har även hört många som varit missnöjda pga att de tycker de är för lätta för barnen att ta sig ur?

Vi har de från IKEA och är jättenöjda! Väldigt smidiga att rengöra och att ta med sig!

/Timsetim
 
Sv: Tripp Trapp

Ja jo dottern började klättra ur i våras då hon var dryga året så vi har kört utan bygel.... en gång har hon åkt i backen så vi åkt till akuten :eek: men vi har haft fotstöd så det är via det hon har klättrat ut man kan ju skippa fotskivan då är det ju svårare :idea:

men den från ikea i vitt plast som finns över allt i caféer, restauranger osv... den är faktiskt överlägset bäst och mest lättrengjord! :bow: 99 kr :banana:
 
Sv: Tripp Trapp

Själv tycker jag att tripp trapp stolarna är tunga och otympliga och när barnen blivit lite äldre än året så kan de hitta på alla möjliga sätt nästan att fastna i dem så man nästan får skruva isär dem.

Utan mer lik
http://www.ikea.com/PIAimages/37496_PE129484_S4.jpg

(fast jag gillar inte riktigt den stolen heller. för det ser ut som man lätt kan fastna i den också, utan det finns bättre, men jag hinner tyvärr inte söka på fler just nu)
 
Sv: Tripp Trapp

Nja är inte heller något större fan av tripp trapp. Möjligtvis när hon blir lite större.
Köpte en tripp trapp stol innan dottern föddes men har nu kompleterat med en sån där billig stol från Ikea. Tycker personligen att den är mycket bättre.
 
Sv: Tripp Trapp

Jag har ikeas. Nova började använda den när hon va 4 månader, bullade upp med filtar
 
Sv: Tripp Trapp

*KL*

Flera som är missnöjda med sina tripp trapp, och jag är verkligen helnöjd med min. Rengör den med disktrasan efter varje måltid, i samband med att jag torkar av bordet, och det är hur smidigt som helst (hur då svår att rengöra??? :confused:)
Dottern är nu 1½, och har inte klättrat ur en enda gång (tog bort bygeln för bara någon vecka sedan, har haft fotstödet på plats hela tiden)

Har IKEA´s billiga variant som resestol, men tycker inte alls att den är lika bra som tripp trapp-stolen

Smaken är tydligen som baken, delad... :D
 
Sv: Tripp Trapp

Håller helt med dej. Jag är oxå mycket nöjd med min tripptrapp och har oxå en IKEA som reserv, vilken inte alls känns lika stadig som tripptrappen. Slänger dynorna i tvättmaskinen regelbundet och passar då på att torka rent det som man inte fick bort med disktrasan med en disksvamp. Funkar kanonfint. + att jag tycker den är snyggare än IKEAs..:o
 
Sv: Tripp Trapp

nu har vi fått stolen. har sett att det finns säkerhetssele till tripp trapp att köpa. sen sån skaffar vi om vi anser det är nödvändigt. men en dyna ska jag köpa iallafall...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 083
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 001
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp