Triangelmärkt häst

B

Blomma

Vad är det som gäller på en försäkring då en häst har blivit t-märkt? Blir det "skadade" delen som var anledningen till t-märkningen undantaget ur försäkringen?
Någon som vet?
/Blomma

Den försäkring du har när hästen triangelmärks upphör, men du får teckna en ny ,och det hästen blev triangelmärkt för blir undantaget.

Har du dessutom en kombinerad A1+A2 försäkring så är det bara A1 som ger någon ersättning. Dvs själva "livförsäkringen" går inte in eftersom hästen inte behöver avlivas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 759
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 178
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 051
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 248
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka