Trevlig hundträning? NOT!

Sv: Trevlig hundträning? NOT!

Jag reagerade över en grej i början när han kommer in med hunden och böjer sig ner och klappar om den. Hunden reagerar inte alls. Om jag klappar om min hund så vill jag att den reagerar tillbaka med kontakt och en svansviftning.

Det är ju illa redan innan han börjat rycka i kopplet och härjat, som det står i en av kommentarena "köp katt istället". Eller varför husdjur överhuvudtaget.

Jag blir så fruktansvärt illa berörd av allt som har med djurplågeri att göra... Vågar inte :O.

En Sak som fascinerar mig lite, är de som tror att en hund inte får ont av stackel, att det inte skadar dem. En fd. Kompis till mig bor i USA, har en Schäfer som hon tränar med stackel. Hon la ut massa bilder på FB och jag frågade varför hon använde just stackel, och det var ju såååå bra på alla sätt. Allt jag sa om skador, förbud mot stackel osv. Var ju bara idioti. Är det inte otroligt hur hjärntvättad en människa kan bli?!

Sorry vallis för OT, men jag blir lite förundrad.

Jag blir så fruktansvärt illa berörd av allt som har med djurplågeri att göra... Vågar inte :O.

En Sak som fascinerar mig lite, är de som tror att en hund inte får ont av stackel, att det inte skadar dem. En fd. Kompis till mig bor i USA, har en Schäfer som hon tränar med stackel. Hon la ut massa bilder på FB och jag frågade varför hon använde just stackel, och det var ju såååå bra på alla sätt. Allt jag sa om skador, förbud mot stackel osv. Var ju bara idioti. Är det inte otroligt hur hjärntvättad en människa kan bli?!

Sorry vallis för OT, men jag blir lite förundrad.

Klarar du av att se bilder på en hund i stackel så klarar du av filmen som vallhund länkade till. Det är bara del 1 av.. några.

Man ser öht i princip ingenting förutom en hund som går runt med stackel på sig, de sliter inte ens i den så hysteriskt mycket utan står mest och snackar. Konstigt nog så har många tryckt på "gilla-knappen" på det. Kan vara bra om folk går in och klickar på knappen för att ogilla det, så att folk ser att inte alla älskar det där.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag kör en egen tråd med Elda - Heffaklumpens Eld Och Lågor :) Jag bestämde mig för att gå tillbaka till svenska namn igen och då med...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 445
Senast: pepp
·
Övr. Hund Hej! Älskar min cocker, han är smart och rolig och så duktig på nosework MEN efter en härlig dag i skogen eller på landet så luktar han...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: Anders_K
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Flytta med utekatt
  • Mata småfåglarna