Tretornstövlar som går sönder

Blueberry

Trådstartare
Hur håller era?
Jag har haft mina i ett halvår, och nu har de gått sönder. :crazy:
Syrran var också tvungen att lämna tillbaka sina efter ungefär ett halvår.
För båda oss var det dragkedjan som gav upp.

Vad har ni för erfarenheter?

Sv: Tretornstövlar som går sönder

Jag köpte mina i maj/juni och än så länge är de hela. Jag älskar dem!

Men om man lämnar tillbaka dem, visst får man ett par nya tillbaka då eller hur funkar det? :)

Jag tror det, syrran fick det i alla fall...
Undrar hur låg tid det tar... Och jisses vad jobbigt det kommer bli om jag måste rida in ett par nya :angel:

Min kompis har avverkat 4 par på 1 år och nån månad. Ett par hann hon bara ha i 2 klasser på en tävling innan dom gav upp. Senast paret höll bara i några minuter :crazy:

Jag har haft mina ett år utan problem förutom ena knappen vid hälen som vägrar vara stängd. Rida in dom tyckte jag inte var några problem alls. Satt som en smäck från början.

Vad har gått sönder då? Var det nya eller gamla modellen? De har gjort om knappar och dragkedjor om jag fattat rätt?

sista paret gick dragkedjan sönder på två ställen och på dom andra har knapparna gått sönder.

Det första paret hade hon i ett år, ett par svarta. Sen gick dom sönder som hon skaffade nya. Dessa använde hon i två klasser i sommras, på en dag och sen gick de sönder. Paret efter det höll i ett par månader, och de senaste höll bara några minuter. antar att det är en ny modell?

Dotterns gick sönder efter 3 månader :eek:. Dragkedjan delade sig.
Så nu ska dom skickas tillbaka "pronto"

Första versionen går sönder, andra håller bättre.

Felet många gör är att man måste släppa upp snörningen när man tar av sig dem, för sätter man på sig dem igen utan att ha gjort det sliter det enormt mycket, man ska ha dem som ett par skor med snörning där man breddar allt när man tar av sig dem och drar åt igen när man satt på sig dem.

Fattar inte hur det sliter på stövlarna om man inte släpper snörningen när det är drgakedja? Borde väl slita lika mycket när de väl sitter på isf. Jag har inte snörat upp mina på ett år.

Min kompis har avverkat 4 par på 1 år och nån månad. Ett par hann hon bara ha i 2 klasser på en tävling innan dom gav upp. Senast paret höll bara i några minuter :crazy:

men shit! :eek:
De är ju dyra och då förväntar man sig ju att de ska hålla för mer än så....

tacka vet jag för "gamla" läder;)

Det första paret hade hon i ett år, ett par svarta. Sen gick dom sönder som hon skaffade nya. Dessa använde hon i två klasser i sommras, på en dag och sen gick de sönder. Paret efter det höll i ett par månader, och de senaste höll bara några minuter. antar att det är en ny modell?

Vilken tur att dottern tycker att de är jättefula och inte vill ha några. Verkar vara dålig kvalite för det priset.

Det verkar ju onekligen så. Å andra sidan säger ägarna till dessa att dom är väldigt bekväma.

har vänner varst stövlar har gått sönder det var nog iförsig den gamla modellen....

Tack för alla svar :bow:

Då är ju frågan:
När jag skickar in mina - får jag nya modellen då?
Eller får jag automatiskt den gamla eftersom mina är av den äldre modellen?

Tror knappast att ett företag så stort som Tretorn är dumma och skickar ut ett par de vet att de snart kommer få in igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 759
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar