Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nu tror jag bestämt att Naffa har somnat. Så nu sitter jag här alldeles ensam och glor på en monitor. ;)

:D:D
Gick faktist och la mig vid 4 i natt.
Gubben hemma fixade alla stallar själv och jag fick sova till 12.

Men nu så sitter jag här igen :D

AM

Och här sitter jag vid datorn. Agerar lyftkransjour åt Zeldas fölunge.
Han kan numera stå själv, men behöver hjälp att komma upp.

Borde inte vi, som sliter hund på nätterna, lägga in en motion om höjd uppfödarpeng? Si så där 50 procent eller nåt :D
Eller tycker du det är för litet?

Tävlingsnissarna ligger ju bara hemma allihop och sover under tiden som vi plockar fram/drar ut, nappar och lyfter upp deras blivande starthästar.

Vi gör slitjobbet och dom glassar på Valla.;)
Nää.. 50 procent..minst. :D:D

Ska nog bli statsminister.

AM

Vilket bra förslag, Naffa! :bow: :bow: :bow: :bow:
Jag röstar absolut för det!

Ännu en natt utan föl. Märren sov som en stock. :D Det gjorde inte jag...

:rofl::rofl::rofl:

Hur tänkte de då???

Bara att svara: "Visst, när han är halt" :angel:
Eller hur....

jaa du, ingen aning. Nog för att jag själv haft en som "grise-passade" men enbart för att ha & tölta /passa?

Svarade iaf " Har ingen aning, eftersom han tränat/tävlat trav & passgång inte är en gångart vi eftersträvar inom travet så har tanken aldrig slagit mig att ens testa."

Jag läste ditt inlägg typ 10 ggr (det första) och kan inte för mitt liv lista ut om frågan gäller om han passar som töltare eller om han kan gå passgång? :confused:

I bland blir man förundrad.

Tur att vi inte har fler hästar som ska försöka hitta nya hem, jag hade turen att en bekant lånade min efter att ha haft henne ute på annons i ett par månader.

Jag läste ditt inlägg typ 10 ggr (det första) och kan inte för mitt liv lista ut om frågan gäller om han passar som töltare eller om han kan gå passgång? :confused:

I bland blir man förundrad.

Tur att vi inte har fler hästar som ska försöka hitta nya hem, jag hade turen att en bekant lånade min efter att ha haft henne ute på annons i ett par månader.

Det är det som är så "kul", h*n vill ha en att tölta på men frågar om han kan passgång..

Vad jobbigt det är med maidenston. Jag ser absolut inga tecken på fölning, men känner att jag måste vaka ändå.

Någon mer som är uppe?

Jag är uppe! Fast inte pga att nån märr ska föla.. tänka jag skulle vänta åtmindståne 2 veckor till innan jag börjar vaka, hon är beräknad till den 1 juni.. Jag nästan längtar tills jag kan få börja sova med teven vid sängen och ligga och kika på henne. MEN jag misstänker att jag romantiserat vakperioden och glömt hur jobbigt det egentligen är..

Jag är uppe, av den enkla anledningen att jag är så förbannat korkad att jag inte har gått och lagt mig än.
Nattsuddsgener. Dumma farmor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar