Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Vet ni om Mehl är chip"s" märkt??
Och så måste Mehl ha alla obligatoriska vaccinationer..
Ge Mehl extra vattenhink (eller var det wiskey) ett par veckor före exporten..Vätskebalansen rubbas vid långa resor.
Förresten..STC måste kontaktas angående Evigt exportintyg :D

AM
:rofl::rofl::rofl:
Oj oj oj det var ingen bra knapp jag tröck på förstår jag, otäcka saker det dära

men så trevligt att få "lite" whisky på resan :d

sköter STC adressändringen till posten också....

Hmmm, om du kollar startlistorna hade minst hälften proffskuskar... :D Och det är oftare DE som sabbar. När din kusk var med i en 25-provstart förra året avslutade han och brodern sista 500 på 15.

Lova att du kvalar snart så jag "slipper" dig. :idea:

Jag tror att jag snart är där också nämligen även om det inte ser ut så när ni är på plats. :o

Såg ni "bäbis-vinglet"? Jag visste inte vad jag skulle säga när Foppa sa "Jag tänkte träna på att ligga bakom med min men det var ju ingen som kom och tog över". Nähääää, idealtid 2.00 och han öppnar första 500 efter 1.50. Undrar varför ingen tog över? :angel:

Det var ingen attack till amatörerna ;) Men det är ju ruskiga tider det ska köras! 22:an gick väl 14 sista 500 tror jag!

Ingen blir gladare än jag när hon är redo för kval, men är ett tag kvar. Tycker din lilla rödtopp är jätteläcker verkligen!

Bebisarna var ju jättesöta när de skuttade runt. Ska börjas i tid, idealtider är bara till för att brytas ;)

Ja visst är idealtider till för att brytas... :p

Jag komemr ihåg hur förbannad jag var när den där släkt-klanen du håller dig till avslutade sista 500 på 10 i ett amatörprovlopp.

Today I feel like this.... *fuckit!!!* ryggen är 90 % okej, ja vad händer då?? Trampar snett i hästhagen på planmark & knäcker till knäet... suck. Tur man ahr snäll häst som fick vara stöd in till stallet :cool:

Jag har tagit mig vatten över huvudet. Jag är inte travfolk, men har gått med på att värma 4-åringen som jag sköter på lördag (Umåker)i första värmningen. Jag vet inte vart slingorna går, jag kan inte reglerna som gäller och har letat desperat efter tips här på Buke, men hittar inga trådar som har med ridvärmning att göra... :cry:

Usch så läskigt! Jag måste samla mod först...

Bara en pytte-liten fråga...
Känner ni som skrivit här varandra irl? *nyfiken*

Ni verkar så "hemtama" med varandra, därför jag undrade... :)

KL
Nu ska ni klappa mig på huvudet och säga att jag är världsbäst :D
Måste få skryta om två saker.

Att Natascha, har fölat. Inget konstigt med det. Men hon är det allra första stoet som är seminerad hemma av mig.

Och sen att just denna märr bara lämnat högvis med stoföl. En enda hingst har hon fått. Vid semintillfället så tittade jag på dosen och sa åt spermierna:
-Kom igen grabbar!!! Sätt fart.:D

Och det blev en kille som tittade ut :)

AM

:bow: GÖTT kämpat! Killspermierna har aldrig simmat så fort som dom gjorde när du sa till dom!!:D

Haha kan tänka mej senariot :

SIMMA GRABBAR FÖR I HEL****

:rofl:

-KL-

misscocacola.. på söndag blir vi konkurrenter..... :D

1 FLEA SOUTHWIND s 4 Svanstedt Åke
2 MELLBY RAPP s 4 Kihlström Örjan (Wal Ro)
3 HIGH HOPE FACE s 4 Uhrberg Thomas (Mal To)
4 GOOD CAPACITY s 4 Sjunnesson Jörgen (Elf Ol)
5 SISSEL GODIVA s 4 Takter Johnny (Faj Ca)
6 AMERICAN GLIDE s 4 Goop Björn (Goo Ol)
7 PAPER MOON s 4 Adielsson Erik (Joh SH)
8 BLIXTRA TÅNGA s 4 Goop Olle
9 LETTER WRITING s 4 Lennartsson Per
10 ACTION VENESI* (BE) s 4 Jansson Torbjörn

KL
Nu ska ni klappa mig på huvudet och säga att jag är världsbäst :D
Måste få skryta om två saker.

Att Natascha, har fölat. Inget konstigt med det. Men hon är det allra första stoet som är seminerad hemma av mig.

Och sen att just denna märr bara lämnat högvis med stoföl. En enda hingst har hon fått. Vid semintillfället så tittade jag på dosen och sa åt spermierna:
-Kom igen grabbar!!! Sätt fart.:D

Och det blev en kille som tittade ut :)

AM

Du ÄR världsbäst!! :bow: *klappar snällt och lydigt på huvudet*

Vad kul med fölungar!! :love:

-KL-

misscocacola.. på söndag blir vi konkurrenter..... :D

1 FLEA SOUTHWIND s 4 Svanstedt Åke
2 MELLBY RAPP s 4 Kihlström Örjan (Wal Ro)
3 HIGH HOPE FACE s 4 Uhrberg Thomas (Mal To)
4 GOOD CAPACITY s 4 Sjunnesson Jörgen (Elf Ol)
5 SISSEL GODIVA s 4 Takter Johnny (Faj Ca)
6 AMERICAN GLIDE s 4 Goop Björn (Goo Ol)
7 PAPER MOON s 4 Adielsson Erik (Joh SH)
8 BLIXTRA TÅNGA s 4 Goop Olle
9 LETTER WRITING s 4 Lennartsson Per
10 ACTION VENESI* (BE) s 4 Jansson Torbjörn

Ni har en enda uppgift av mig, annars kommer jag aldrig mer "prata" mer er :D Båda ska vara före Lennartsson i mål!! :devil::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar