Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Hade Lookahead Victory Party dotter'n med sig?? Då kan vädret bero på uppfödaren.. Jag har ALLTID oväder så fort Alice ska starta, tränas osv. Min sambo börjar säga att det går troll i mig & hästen :p

Är det treårsmärren så stämmer det. :idea:

Spöket har minst sagt fullt upp när det är två hästar som ska selas ut till provlopp och envisas med att sköta selningen själv. Till nästa gång ska jag skaffa QH till speedcarten men sen blir det väl snart sulkett för min råtta... Och då får man remma lika sjutton. :(

Hej hopp!

VARFÖR ska det vara snöblandat regn så fort Lookahead visar sig på banan??? :D:p

Jag är övertygad om att hon tar med sig vädret hemifrån... :angel:

I vilket fall som helst är jag väl på det stora hela nöjd. rödtoppen fick gå i rygg. Felade 500 kvar, jag vet inte riktigt varför men jag tippar på orutin och att jag inte hjälpte honom tillräckligt. Han klarade nästan kvaltiden ändå så det är godkänt. :idea:

Men det var hemskt att köra en till när det kändes som man kissat på sig efter den första. :crazy:

Jag var faktist helt oskyldig till det! ;) Hade snö i tisdags, men annars har det bara varit fina vädret här hemma.

Lite uppdatering om bebisarna:
Prillis gick ju också provlopp igår och skötte sig jättefint!Hon har alltid fått springa där fram och aldrig behövt direkt göra något i 30-loppen, men idag när det blev 1.25 provlopp så hände det ju lite mera. Fick gå 4:e invändigt och sedan plockades hon ut andra ytter. När de tre i täten sedan stack iväg på 19 sista 500 så kämpade hon på bra och sprang hög 20 fart i lergeggan och plockade in på slutet. Gick verkligen jättefint och lämnade dagen i äran sulketten för en sulky :banana:

Men huuwa vad amatörerna kör :eek:! Men blir att fortsätta med 1.25 lopp nu på torsdags fm, och sedan känns det som det inte är länge kvar nu!

Med den andra har det funkat mycket bättre på banan sista tiden efter att han fick på en murphy. Tränat på i 1.23 fart så han ligger inte efter Prillan längre nu! Men i fredags så blev det besök hos vet. och nu är han valack istället. Var ju inga problem som hingst, han har ju alltid varit som en valack i psyket och sätt, men nu så blir det ju roligare för han att kunna springa och busa med Prillan eftersom de är busiga som troll båda 2 och gamlingar blir lite trötta på dem.

Sedan blir det amatörkurs nu framöver också för mig!
Känns som detta kan bli en riktig rolig och bra vår att bygga framtiden på.

Hmmm, om du kollar startlistorna hade minst hälften proffskuskar... :D Och det är oftare DE som sabbar. När din kusk var med i en 25-provstart förra året avslutade han och brodern sista 500 på 15.

Lova att du kvalar snart så jag "slipper" dig. :idea:

Jag tror att jag snart är där också nämligen även om det inte ser ut så när ni är på plats. :o

Såg ni "bäbis-vinglet"? Jag visste inte vad jag skulle säga när Foppa sa "Jag tänkte träna på att ligga bakom med min men det var ju ingen som kom och tog över". Nähääää, idealtid 2.00 och han öppnar första 500 efter 1.50. Undrar varför ingen tog över? :angel:

*KL*

Hade med beställning från Ullared.
Fleecetäcke för hela 79 kr o regntäcke 199 kr. Den affären gillar jag.

Pulsmätaren var intressant o jag mitt arsel råkade trycka på nån knapp som inte var så bra :crazy:

*KL*

Pulsmätaren var intressant o jag mitt arsel råkade trycka på nån knapp som inte var så bra :crazy:

:rofl::rofl::rofl:

Har du varit klåfingrig??? :angel:

*KL*

Det kan bli sådär med knappar!

Ni vet ju hur kass jag är på att hitta, jag åker alltid fel. Så nu har välvilliga släktingar köpt en GPS till mig. Jättebra! Den säger åt mig vad jag ska göra. MEN, nu har jag kommit åt en knapp som ställt om språket till spanska! Allt är ju på spanska! All text, den pratar spanska (jag har kommit fram till att rondell heter typ "rondonda":D) och jag vet inte hur jag får bort det... Vet någon vad "språk" heter på spanska???:p

Det borde heta typ "Lengua". Svenska heter "Sueca". Lycka till med att få GPSen att prata svenska igen. ;)

Ja, nästa stora export inom Travet, MEHL! :rofl::rofl::rofl:

Nej, nu drar jag till Mp och kollar in kvällens stora slag!

Ja, nästa stora export inom Travet, MEHL! :rofl::rofl::rofl:

Nej, nu drar jag till Mp och kollar in kvällens stora slag!

Ska ni exportera stackars Mehl, som bara knappat på pulsmätaren? Det är ju jag som virrat till det med GPSen! :angel:

Det drar ihop sig till travresa på onsdag, så det vilol till att jag fixar den tills dess, annars får jag lita till att mina femtonåriga praos hittar...:D

Vet ni om Mehl är chip"s" märkt??
Och så måste Mehl ha alla obligatoriska vaccinationer..
Ge Mehl extra vattenhink (eller var det wiskey) ett par veckor före exporten..Vätskebalansen rubbas vid långa resor.
Förresten..STC måste kontaktas angående Evigt exportintyg :D

AM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar