Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Men,något måste vara riktigt fel.:eek:
Idag är det 8+ och 10 mars.Rena,rama våren, det spritter i benen.:bump:Men man kan ju börja undra, var tog vintern vägen.:confused:

Tänk att en enda liten felstavning eller ett endaste litet feltänk genererar att språkpoliserna -i detta fallet jag och indyhope- kommer sättandes!!:D

Önsketänkade!?
Nähä du, ta inte en månad ifrån mitt projekt Beach 2018!
Tiden är knapp ändå ser du..;)

Tänk att en enda liten felstavning eller ett endaste litet feltänk genererar att språkpoliserna -i detta fallet jag och indyhope- kommer sättandes!!:D

Önsketänkade!?
Nähä du, ta inte en månad ifrån mitt projekt Beach 2018!
Tiden är knapp ändå ser du..;)

Jag har försökt jag med,men jag tycker för mycket om mat.:d:d
Så, jag gav upp.Nu äter jag och i sommar blir det stor tröjan på.:D
Så mig spelar det ingen roll om det är Februari eller Mars.

Du får hänga på oss!
Vi är ett gäng som nu i sommar ska konventera till islam. I medlemskapet ingår det ett stycke burka!:idea:

Ang. burkor..
Ett kallblod jag hade fick sommarexem så han bla. ikläddes ett burkaliknande exemtäcke.
Har stått i stall där både småponnier och framför allt islänningar har haft sommarexem.
Men nu slår det mig att jag har aldrig varken haft eller hört talas om en varmblodstravare som har drabbats av detta!

Är rasen helt befriad från denna vidriga plåga eller...?

Du får hänga på oss!
Vi är ett gäng som nu i sommar ska konventera till islam. I medlemskapet ingår det ett stycke burka!:idea:

Ang. burkor..
Ett kallblod jag hade fick sommarexem så han bla. ikläddes ett burkaliknande exemtäcke.
Har stått i stall där både småponnier och framför allt islänningar har haft sommarexem.
Men nu slår det mig att jag har aldrig varken haft eller hört talas om en varmblodstravare som har drabbats av detta!

Är rasen helt befriad från denna vidriga plåga eller...?

Jag har då aldrig varken sett eller hört talas om varmblod som har sommar exem!Och tur är väl det.För hästarna menar jag.:D

1 häst på sommar jobbet fick de.... hon såg skabbig ut... runt manen,, huvudet, svansen magen....
Det var en 3årigt varmblod de...

1 häst på sommar jobbet fick de.... hon såg skabbig ut... runt manen,, huvudet, svansen magen....
Det var en 3årigt varmblod de...

Då är de den första jag hört talas om.:eek:
Och jag har hållit på med varmblod i hundra år känns det som.:D

Heheh okej.... hon såg litte rolig ut...hästarna gick ute dygnet runt i somras... stackarn fick ju inte ha ett exemtäcke.... men det ver rätt så många ston som fick speciella knottbett också på huvudet... ska se om jag hittar någon bild... det konstiga var att vallackerna gick i hagen brevid men ingen av dom hade något alls... Hur kan det komma sig att stona fick?

hittade ingen bild.... får leta i minneskortet till kameran...

Heheh okej.... hon såg litte rolig ut...hästarna gick ute dygnet runt i somras... stackarn fick ju inte ha ett exemtäcke.... men det ver rätt så många ston som fick speciella knottbett också på huvudet... ska se om jag hittar någon bild... det konstiga var att vallackerna gick i hagen brevid men ingen av dom hade något alls... Hur kan det komma sig att stona fick?

Visst är det konstigt!:crazy:
Om du tittar på hästarna en sommardag med massor av flugor.
så kan en del hästar vara fulla av flugor och andra har inga flugor alls på sig.Det är väl konstigt de med!:eek:

Då är de den första jag hört talas om.:eek:
Och jag har hållit på med varmblod i hundra år känns det som.:D

Vi hade Marthas franska fölsto Etoile Flyer uppstallad hos oss.
Också eksemhäst.
Kliade av sig allt. Man, svans och högg sig på sidorna.
Testade en gång med specialtäcke men då löpte hennes unge genom staketet.
Här på bild släppte jag henne några få dagar på bete ihop med dom övriga märrarna. Det var en period med sämre och kyligare väder då.
Annars var hon inne under dagens varmaste timmar.

ettanbete06.jpg

Tillägg att ingen av hennes föl har fått samma åkomma.

AM

Vi hade Marthas franska fölsto Etoile Flyer uppstallad hos oss.
Också eksemhäst.
Kliade av sig allt. Man, svans och högg sig på sidorna.
Testade en gång med specialtäcke men då löpte hennes unge genom staketet.
Här på bild släppte jag henne några få dagar på bete ihop med dom övriga märrarna. Det var en period med sämre och kyligare väder då.
Annars var hon inne under dagens varmaste timmar.

ettanbete06.jpg

Tillägg att ingen av hennes föl har fått samma åkomma.

AM
Stakars häst vad det måste ha kliat.:crazy:
Konstigt att inte avkommorna har fått de, de sägs ju att det är ärftligt.:eek:

Jag funderade lite på om de kunde vara de franska blodet i henne som gör att hon får exem.Är de värmen, eller knott och andra flygfän som utlöser exemet,eller?:confused:

Jag funderade lite på om de kunde vara de franska blodet i henne som gör att hon får exem.Är de värmen, eller knott och andra flygfän som utlöser exemet,eller?:confused:

Jag har haft en overall-häst också. Hon hade det franska i tredje led (Souvenir D.) så jag är tveksam till att det är det franska.

Hennes syskon har det inte, och inte heller hennes nu treåriga son.

I hennes fall var det tydligt att det var knotten, över 5 plus-grader = overall på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 608
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar