Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Jag fick livstecken från Americanese i går, men han skrev inte om han var i Danmark... :D:p

KL

Åhh, måste bara dela med mig lite här!
Var uppe på banan med bebisarna i lördags, (i år 4 och 3 år gammla, så får nog sluta kalla dem det) :angel:. Men Prillan, 3 åringen har hela tiden varit så duktig och gjort allt rätt och inte varit några problem där. Men hingsten, Revie har varit ett växande problem i snart ett år nu. Funkat super hemma i träningen, medans på banan förvandlas han till en galopperande älg. :crazy:

Har låtit kusken köra han några ggr i tron på att det skulle funka bättre, men det har det verkligen inte gjort. Svaren har varit i stil med "ojoj, ska denna komma till start måste han börja få träna på att springa snabbt." Prillan ligger ju stadigt på 1.25 tider medans den andra inte har visat mera än 1.40 tempo trots att jag VET att han är snabbare än henne. Folk har väl trott att jag är fullständigt knäpp när jag berättat det, "känslan när man kör hemma och träden susar förbi är inget att lita på" :mad:

Men nu fick mamma följa med och köra Prillan medans jag tog tömmarna bakom Revie. Sista heatet låg vi i rygg, 700 meter kvar så slår han ihop och galopperar. Efter mycket om och men så är vi nere och travar igång igen och han ligger långt efter! När vi kommer in i början av kurvan så är de andra igenom halva och då så visar han DET. Liten pådrivning med tömmen och han kommer ifatt och kommer ca 2-3 längder före in i mål :eek::D

Mamma var den som satt med klockan efter att min är på fixning, men Prillan klockades till 28 sista varvet och Revie var väl någon sekund snabbare. Men huscha vad han sprang sista halvvarvet! :cool: Har ju inte vart annat än problem med han och kusken har velat sätta på mer och mer; helstängt, tungband osv. Detta funkar verkligen inte på honom så jag körde han med öppet och testade rakt bett istället för 3 delade och han funkade jättebra, inget dummande med tungan, brytningar eller så.

Så, nu har vi ringt till kusken nu och berättat och så ska två andra köra ett jobb med dem nästa gång så de får känna av dem. Hoppas verkligen att han visar samma sida då så han inte tror att jag lider av någon sjuk inbillningssjukdom :o

Är så himla glad och var bara tvungen att dela med mig hur det går för oss :bump:

-kl-

jag är helt salig, får köra fina hästar hela dagarna :love:
efter Love You, Like a Prayer, SJ's Photo, Enjoy Lavec osv :love:

Säg åt honom att ge livstecken på Buke också. :idea:

Livstecken! :p

Ska jag vara ärlig så har jag helt enkelt ledsnat på buke. Vem vet, lite längre fram så kanske debattlustan har återvänt? Tills dess så ligger jag lågt.

Ha det gott racinglovers! ;)

Livstecken! :p

Ska jag vara ärlig så har jag helt enkelt ledsnat på buke. Vem vet, lite längre fram så kanske debattlustan har återvänt? Tills dess så ligger jag lågt.

Ha det gott racinglovers! ;)

Trevligt med livstecken! Tråkigt att du tröttnat på Buke. Men jag vet vad du menar - jag blir rätt trött på det också ibland.

Take care! :)

Kl

Kanske detta kan uppmuntra Americanese?? :idea:

Naffa har lyckats knåpa ihop årets Prix d´Amerique resa med allt runtomkring. Varning för att det är massor med bilder så sidan kan vara tungladdad.

Naffas PRIX

Ha en trevlig kväll allihop!!

AM

Jag har jätte tråkigt,ingen som vill "prata" med mig?Har influensan och
har varit hemma två dygn nu.Saknar hästarna och folket i stallet!:cry:

"Så, nu har vi ringt till kusken nu och berättat och så ska två andra köra ett jobb med dem nästa gång så de får känna av dem. Hoppas verkligen att han visar samma sida då så han inte tror att jag lider av någon sjuk inbillningssjukdom" :o

Min största skräck besannades idag.. :(
Tror det blir att ta körlicens för mig och sköta körningen själv i fortsättningen. Gick inte bra idag och nu vill han ändra massa utrustning som jag inte är med på. Inte rätta sättet för att få ordning på denna lilla knepingen, han behöver bara tid och snälla händer. Usch, nu blev jag arg, ledsen och besviken efter idag.

Jasså? Var det du som var där med fuxen? :) Vi som sprang runt och strula med vagnen :p

Ah, då var vi ju till och med i samma stall! :banana:

Japp, jag tror du är en av de få som sett rödtopp live här på Buke-trav. :p

Jag blev lite förvånad när ni försvann med vagnen. :D

Men vad kass att det inte funkar med kusken. :crazy:

Kommer ni till provloppen den 1:a? :bump:Jag tänker köra en 30-provstart om det blir nån. :idea:

Ah, då var vi ju till och med i samma stall! :banana:

Japp, jag tror du är en av de få som sett rödtopp live här på Buke-trav. :p

Jag blev lite förvånad när ni försvann med vagnen. :D

Men vad kass att det inte funkar med kusken. :crazy:

Kommer ni till provloppen den 1:a? :bump:Jag tänker köra en 30-provstart om det blir nån. :idea:

Blev lite fundersam att det kanske var ni i som var i stallet när du skrev att ni också var där i lördags, har ju läst att du har en fux och de är ju inte så vanliga :D

Ja, mamma skulle försöka vara lite smidig med vagnen där.. :p

Självklart kommer vi vara där! Prillan ska också gå med i 30-provloppet hade vi tänkt, kanske 25. Ska ta beslut på det lite senare. Men något av dem i alla fall. Var ju så länge sedan de gick nu så ska bli skoj!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 200
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 607
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar