Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

BTW.. det var en jäkla lång tid det tar för "team Walmann" & uppdatera sin nya sida.. har juh väntat ända sen utlovat datum, 1 Februari!!! :devil::p

Ja det var inet så kul. Det var lättare med kull systern Denice... henne kunde man göra precis vad man ville med. Jag brukade longera dem mkt, och på slutet med sele. Tömmade 4-5 ggr med Dahlia innan de åkte. Denice tömmade vi säkert 10-15 ggr. Men hade inget bra ställe att sätt dem i vagn. Ville ju inte ha direkt rassel & pling bland tallar & granar... :rofl: Dahlia var rätt knepig, mer rädd, och hon litade på mig på slutet. I annonsen står det att hon är bra i psyket. Hon måste ha ändrat sig mkt.

haha okey. ja alltså, stressad och nervös var hon, men i grunden en mkt snäll häst.

åh hej! :love: preciiis när jag måste sticka :cry:

ja det tycker jag du ska göra... det tycker jag! :bump:
värsta chansen ju! och trivs du inte går det alltid att hitta på nåt annat.

take care tills vi hörs snuttan:love:

*KL*
Svanen ska tydligen skaffa 0771nummer för journalister .
Men eftersom han är en sån generös människa ska han också skänka hela 10% av inkomsten till barncancerfonden :angel:.

KL
Satt av gammal vana och tittade på hästannonser på ett annonsforum här på internet. Det är skoj att det finns folk som leasar ut och har hästar till salu till trav för 25´som har fått livstids startförbud på sig :eek:

KL
Satt av gammal vana och tittade på hästannonser på ett annonsforum här på internet. Det är skoj att det finns folk som leasar ut och har hästar till salu till trav för 25´som har fått livstids startförbud på sig :eek:

Det finns folk till allt.... :eek:

Synd för det ger inte seriöst intryck (kollar också hästnet mellan varven) "Ska INTE ha någon ny starthäst ännu" :angel:

Men jag fattar inte, om någon leasar hästen i god tro (det är ju en bra häst enligt rad och poäng) och har den uppbyggande några månader och sedan ska starta den, och den har fått livstids startspärr, då lär ju människan få en rejäl stämning på halsen!" Jag skulle aldrig våga chansa. Skickade ett mail till henne och frågade om hon över huvud taget visste att hästen har startförbud som inte går att häva, men hon har ju inte tagit bort annonsen...:crazy:

Hur tar man reda på om hästen har startförbud? Säger som Ghost, ska inte ha någon ny starthäst nu, men ifall man skulle ramla på något...:angel:

Jag kollar alltid upp via mitt sek. Främst för att kolla så att det inte finns någon skuld kopplad till hästen.Tex. vet.vård. Har ni aldrig gjort det då ni köpt häst menar ni???

Jo, vi gör också alltid det, vi ringer alltid STC och hör så hästen inte har något startförbud eller det är något annat konstigt med den. Den här hästen var vi intresserade av men kollade upp innan vi pratade med tjejen.

Hade en bekant som köpte en häst utan att kolla upp den, halvskadad med 1000 poäng och v75 klass, som det visade sig att den hade livstids startspärr. Den bekanta verkar visserligen ha råd, han har sålt hästen som ridhäst, men jag hade nog blivit lite pissed :devil:.

Jag har inte köpt så många äldre hästar, bara två stycken faktiskt.

Och då har jag kollat, ungarna jag köpt har jag inte kollat däremot men jag känner uppfödaren.

*kl*

Sydafrikansk travsport är i sin linda.
Därför tar de aktiva med glädje emot våra gamla avlagda selar, öv utrustning och vagnar mm.

Men någon har begått ett stort misstag och kränkt iväg en -vad åtminstone de stackars ovetande sydafrikanerna tror är en- speedcar...
Var det månne grön kusk som i sitt nya "givartillstånd" skottade fram den här ur gömmerna tro?

SkaraProCar?

Nä aldrig... Vi har visserligen bara köpt en äldre som starthäst och de hästar vi leasat har vi vetat att ägarna varit seriösa. Läge att kolla om det skulle bli aktuellt någon gång i framtiden. Hade det inte annars varit en bra ide att skriva ut detta i hästens uppgifter på STC?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 608
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar