Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

hehe.. jo.. våren 2002 så skulle lille hästen springa provlopp men kom på andra tankar påväg ut ur stallet... svängde lite för tidigt så vagn & kusken Peter Ådefors stjälpte... Fröken skenade från banan & ut genom grindarna & drog in till stan :D de fick tag på henne vid tågstationen( jag vet inte själv vars den ligger).. 2 månader senare fick jag tag på henne genom annons. Hon va lite tunn & något stressad. Fick börja med att köra in henne på nytt, av förklarliga skäl gick det i 190 knyck ut genom stallet :rofl:
tant är numera gårdshäst & ska betäckas på nytt i maj :)

Hon hade väl hört att man numera kan ta tåget mellan Dover - Calais...:rofl:

Aha :D DET har jag hört talas om :rofl:

:rofl: stod sen box mot box med Peter vid en start på Valla nåt år senare. Oj vad han glodde & höll koll på hur hästen var osv. Men han hälsade inget eller nåt. Till sist frågade jag om han var "sugen å köra henne" med ett flin. Fick ett hastigt "NEJ TACK!!" tillbaka:rofl:

Var det därför jag skulle fråga Peter om Märren.... Då ska jag vara jävlig mot han nästa gång vi härjar... Peter sa under jul om han vann på V75 skulle han skicka iväg mig till Norge.. Han har rolig humor :D Han ska få köra "min" To be clear i provlopp snart...:D Han har även han stuckit med stackars Peter på färjestad... Fast han stannade i stallet efter sin skentur...

Förra årets vinnare av Hambo Oaks, Danae (Andover Hall - Deanella Hanover) gick just för $240.000.

hoaks07-1.jpg

Har du kollat vem som är dyrast?? Har bläddrat lite men man får tyvärr ingen info om saluhästarna..

AM

Kollar just nu in Meadowbranch Sven.
Det var ett "elegant" namn...... :smirk:

såg ni vad nära det var en olycka i v65-5 Mary stannar på upploppet med BG.. Freddy Palema kliver nästan upp i vagnen.... Synd att han hoppade... han gick ju så bra hela loppet...

Senast ändrad av en moderator:

Ja fy....Tvärstopp :eek: dålig stridsmoral? Eller dålig moral överhuvudtaget? ;)

Har just bläddrat igenom Travronden. Ett riktigt mattesnille fastställer följande:
"Trots en tävlingsdag mindre 2007 så ökade Sundbyholm publiksnittet med 110 personer."

Förresten! Lade ni märke till hur Pd'A-favoriten Nouba du Saptel bodde?
Ingen hi-tech anläggning där inte, en gammal hederlig "laggård". :D

Förresten! Lade ni märke till hur Pd'A-favoriten Nouba du Saptel bodde?
Ingen hi-tech anläggning där inte, en gammal hederlig "laggård

Underbart :banana::banana::banana:

Förresten så är "min" fransyska dräktig med Carpe Diem och därmed föds i år en lika konstellation som Pearl Queen......Viva La Pearl Queen...( kan man skriva så :rofl::rofl:)

Kl

Vad var det på lunchen de sa om att Dennis Palm hade sagt upp sig från Ludde och bara skulle passa Going Kronos över Prix de Amerique??

Hittade artikel på travnet.. "Det kommer alltid nya hästar..." Okej...
Varför? Någon som vet?

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 608
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar