Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Kl

Vad var det på lunchen de sa om att Dennis Palm hade sagt upp sig från Ludde och bara skulle passa Going Kronos över Prix de Amerique??

Hittade artikel på travnet.. "Det kommer alltid nya hästar..." Okej...
Varför? Någon som vet?

Dennis ville väl vara kvar i Frankrike vad jag förstår? Going får ju en Carolina som skötare. Tyvärr ingen Jakobsson utan en Ekdahl. Attans. ;)

JAHA, då är man snart där IGEN!!
Vi skulle ju lägga av med Travet.Men så började min man hjälpa en kille i stallet med han unghästar.Fick upp suget igen,och helt plötsligt stod han där. Den store ,vackre ,röda hästen.:bump:Jag föll som en fura.:D
Och nu har den store röda hästen gått två provlopp,travat som en klocka.Så det börjar snackas om start.Jag ser fram emot sena nätter,skitiga grejer,regn o rusk,sista loppet på rättvik (20 mil här ifrån)
Men jag bara ÄLSKAR allt av det.
Kall mig galen om du vill ,men jag är en travmäniska.:smirk:

ja,det var en förbluffade skillnad mot den Kalle Anka-travande Glen Kronos som var ut i guld för nån vecka sen :angel:.

kl

Jag är bara för listig. Några av er vet redan att jag har lovat ta hem ännu ett fölsto trots att det redan är fullt och att jag inte har berättat det för min kära sambo eftersom jag vet hur han kommer grymta.

Nu har jag lurat honom att tro att det är jag som gärna vill ha den där hästen och att jag ska försöka övertala de andra delägarna att flytta henne till oss. Då plötsligt gick det hur bra som helst att ta hem en häst till! "Jasså, är det en fin häst? Men då är det väl bättre att hon är hos oss, tänk om hon blir jättebra i avel...", hette det genast. Och jag: "Ja, jag hoppas att de flyttar hem henne till oss, men det är inte alls säkert..." :angel:

Håll med om att det var listigt?

kl

Jag är bara för listig. Några av er vet redan att jag har lovat ta hem ännu ett fölsto trots att det redan är fullt och att jag inte har berättat det för min kära sambo eftersom jag vet hur han kommer grymta.

Nu har jag lurat honom att tro att det är jag som gärna vill ha den där hästen och att jag ska försöka övertala de andra delägarna att flytta henne till oss. Då plötsligt gick det hur bra som helst att ta hem en häst till! "Jasså, är det en fin häst? Men då är det väl bättre att hon är hos oss, tänk om hon blir jättebra i avel...", hette det genast. Och jag: "Ja, jag hoppas att de flyttar hem henne till oss, men det är inte alls säkert..." :angel:

Håll med om att det var listigt?

Men du, hehe, jag har en Torvald Palema släkting ja... finfin avkomma har hon fått... *fniss*

BTW ; legat på sjukhus inatt pga extrem huvudvärk & för att utesluta meningit igen tog det ett sånt där najsigt ryggmärgs prov..... Ahhhhh!! Satana Perkele så f***ing ont det gjorde, ger mig f*n på att det inte alls gjorde lika ont de 2 tidigare gångerna.
Sen fick jag Citodon & sov som en liten gris... till kl 6... då ville jag hem, men det fick jag inte! Utsläppt först efter lunch!!:devil: å nu knaprar jag Alvedon Forte & Voltaren. Allmänt lite vekling jjust nu i ryggen bara.. Gör så ONT! :o så.. tyck synd om mig nu!
Klarar jag mig från det här & blir bra va, så ska jag söka jobb hos Ludde!!!

Vilken :devil: dag!!!
I morse vaknade jag, och tittade ut genom fönstret. Det var alldeles vitt ute,åh snö tänkte jag.Tills jag kom ut,o upptäcker att det regnar.
Hagarna är som nå :devil: dypölar,hästarna har lera upp till örorna,
täckena är dygn sura och själv har jag lera upp till axlarna.:
Och toppen på detta blir att jag ska jobba tio timmar inatt,så
nu tänker jag gå o dra täcke över huvudet.God natt eller god dag eller vad säger men den här tiden på dygnet. Bläää!:mad:

Jag har Oxå en häst till dig CoP!:D
Det är en vallack.Han är mellan 1.50 o 152.
Kol svart,tycker om mat o är jätte snäll.
Han är 6 år,har inte tagit ett travsteg i hela sitt liv.
Han är efter The bad boy,söt som bara den.
Det kan bli något att jobba med.:D:D

Jg har nog också en eller två jag kan erbjuda om nu CoP tycker att det finns för lite hästar i stallet... :rofl::rofl::rofl:

Har nog också en eller två! ;)
Riktigt fina travare med framtiden framför sig. Kommer bli nästa stjärna med lite miljöombyte. :idea::D

Vilken :devil: dag!!!
I morse vaknade jag, och tittade ut genom fönstret. Det var alldeles vitt ute,åh snö tänkte jag.Tills jag kom ut,o upptäcker att det regnar.
Hagarna är som nå :devil: dypölar,hästarna har lera upp till örorna,
täckena är dygn sura och själv har jag lera upp till axlarna.:
Och toppen på detta blir att jag ska jobba tio timmar inatt,så
nu tänker jag gå o dra täcke över huvudet.God natt eller god dag eller vad säger men den här tiden på dygnet. Bläää!:mad:

+ att man får tillbringa timmar med att slå på alla dessa tappskor! :mad: Man kommer ner till stallet och lite småbrått att hinna iväg innan det blir mörkt, och så har man självklart 1 eller 2 skor att slå på innan..

och jag har en e. ride the night ue. Firm Tribute !

:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 608
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar