Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

:rofl::rofl:
Och glöm inte att:

myggorna är stora som JAS-plan :D

hjortron finns bara där det finns argsinta älgar och djupa kärr

finns bara grusvägar blandat med lervälling

Talesättet : -Skall bara kolla hagarna betyder en promenad tre mil lång

Skall man köpa ett paket mjölk så finns affären ca 4 timmars bilväg bort

Samtidigt som bensinmacken ligger exakt 10 mil bortom soppatorsk

AM

Precis så, precis så fast utan hjortron var det när jag flyttade till Eskilstuna i fjol ju...:cool:

Hoppas det inte beror på kusken bara...:p

Inte då! Du kan få köra ett varsitt lopp med hästarna i sommar om det dyker upp nåt lämpligt :)
Vill ju inte att dom båda ska sluta året som segerlösa *host* :angel:

Nää Ronny är bra han, det har bara varit otur som ställt till det...

:rofl::rofl:
Och glöm inte att:

myggorna är stora som JAS-plan :D

För att inte tala om humlorna o spindel:devil: !!!!!

Eller hagelkornen.. Solen skiner ute & glatt skuttar man ut i sommarklädsel, för att snabbt inse att det är snålkallt!! Brr..

Annars trivs jag utmärkt häruppe & börjar få panik över att bege mig hemåt om ca 14 dagar.. :cry:

:rofl:
Du kanske har rätt :D
Det börjar bli glest mellan ok-mackarna nu för tiden här hemma omkring :D

AM

Jag kom från Dalarna och kände mig som en "bonn-jänta" men insåg snabbt att jag hade hamnat mitt ute i bushen... 2,5 mil till närmsta mack...
Dieselstopp på stor enfilig väg har jag testat. Det är inte så bra...:o
(ett tips-om ni ska köpa en dunk och släpa tillbaka i ösregnet- fyll inte i 10 liter. Det blir tungt. Dieselbilar startar f.ö. oftast inte om man kör helt slut på bränsle heller. Värt att veta...)

Skriver upp... aldrig köpa dieselbil. De är konstiga tingestar som jag inte förstår mig på!

KL

Det är otroligt vad mycket gamla travlopp det finns på youtube!
Kollade just på Pd'A från 1937 (Muscletone)....:D

*knappen*

Läste artikeln där en travare blev sparkad i hagen å sen avlivad.
Guess what?
D är den vidriga travsporten som är den skyldiga till d med..''

Hälsofrämjaren, Idag 17:35
detta hände i hagen, hästar, liksom hundar,katter, vargar o många andra flockdjur, försöker hävda sin plats i flocken i form av social rangordning. Detta görs geonom utmaning som ibland leder till slagsmål, bitande sparkar m.m. Ett fulständigt naturligt betèende mellan hästarna. Normalt får det inga sådana här följder, det var en extrem otur. Inget annat! Att blanda in sporten i detta är ju sanslöst okunnigt.

jajaa, 39 år, Idag 16:35
Nu är ju travhästarna speciellt avlade för att vara heta..så jo. DET har med sporten att göra.

FotoWalle, 27 år, Farsta, Idag 16:25
Det modereras tydligen flitigt här. Jajaa, olyckan skedde enligt artikeln inte i samband med travsport. Det hade med andra ord kunnat varit vilken häst som helst som drabbades, och då hade vi aldrig fått höra om det. Med andra ord är det inte travsportens fel att olyckan skedde, dock är det p.g.a. travsporten som vi fick höra om olyckan. Lite vaga grunder att förbjuda travsporten på, tycker du inte?
[/QUOTE

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Hur orkar folk va idioter???

Härligt att du är tillbaka, jag började bli riktigt orolig för dig....:D

kl

Jimmy Takters Holiday Credit ska tydligen vara kvar i Sverige efter att ha startat i Fyraåringseliten på Söndag. Någon som vet var han går i träning då? Ludde?

kl

Vad kul det är att mannen i huset har spelat fotboll.....:devil: efter 2 dgr på sjukhus har det konstaterats att muskeln o senan i vaden inte mår allra bäst o att kryckor är det nya redskapet i hans händer. Jag som hade tänkt mig hammare,spik o trimmer däri den kommande veckan pga att ena grabben tar studenten.

Nu får jag göra det ....också :crazy:
Suck, om han ändå höll sig till det han är van vid.......ÖL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?