Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Kl*

Min prinsessa vann igar kvall.
Andra starten for aret (tredje livstid) joggade latt runt pa 1.58,4. Inte i narheten av hur fort hon gick forra veckan men jag ar glad hon brot sin maiden i vilket fall.
Sist vart hon slagen (!) i 1.56,3 som maiden tre arigt travar sto - det ar till att vara in tufft nar de fina kusarna kommer in fran staterna pa varkanten. Nasta vecka blir det Casual Breeze mot flickorna. Jag kommer vara annu mer narvos da - nara jag fick upp middagen nar de gick till gaten - den har damen kommer ge mig en hjart attack. Det ar hel enkelt inte bra for min halsa nar jag bryr mig for mycket om hastarna!

Grattis Corminta!

*kl*

Vad tror ni om Torvald, lägger han sina tävlings-skor på hyllan nu och går i avel?
Var det sista starten vi såg i söndags?

*kl*

Kidnappade Iglesias är återfunnen! :) Hoppas de hittar Daguet Rapide också. Men det är väl dåliga odds på det. :(

grattis corminta :)

förövrigt börjar jag faktist få lite hästabstinens! jag vill köra häääääst!

*hugger en knapp i mängden*

just nu överväger jag seriöst att sluta med trav! jag är så :devil: nervös!! för ett kvallopp! :eek:
jag har inte sovit på två nätter, jag kan inte äta o bara sitter o skakar.. :o
herrejusses hur ska det gå om hon klarar kvalet o börjar starta! :eek::cry::D:eek:

*kl*

Kidnappade Iglesias är återfunnen! :) Hoppas de hittar Daguet Rapide också. Men det är väl dåliga odds på det. :(

Tydligen så betalades inte lösensumma. Och efter anonymt tips så fick carabiniererna (militärpolisen) tag på Iglesias.
Vid liv men mycket dåligt skick.

Kollar vidare om det finns mer info.

Cavallo2000

DB är nog en helt annan sak tror jag.
Där var det riktiga proffs i farten och han är nog borta för alltid.
HAr säkert fått samma öde som Lemon Dra:(

AM

Tips från coachen

KL

Ni kollar väl på SVT:s Draknästet?
Dokusåpan där entreprenörer och uppfinnare försöker att sälja in sina ideer till hugade investerare. Mycket intressant program. Mannen längst till vänster i panelen av investerare, drakarna, är Mats Gabrielsson, ägare av Stall Oxalis och uppfödare av Tooma-hästarna, bland annat.

SVT 21.00 på torsdagar.

Det är fan i mig inte klokt :mad:
Gubben och jag tänkte ta en avstickare till Pingsttävligarna på Strömsholm i helgen för att sedan dra vidare och kolla vår häst som skall kvala på Sundbyholm.

En heldag med lite ledigt var det tänkt.

Priser för att ta en sväng och kolla lite hoppning och spana lite i försäljnigstälten kostar oss 400 sammanlagt.
180 i inträde per person plus 40 för bilen.

Så det struntar vi i.
Inte värt dom pengarna. Nä.

AM

Men pingst var det väl förra helgen? :D Fast tävlingarna är den här helgen. :idea:

Ska du till Sundbyholm då, Naffa? Jag ska dit. :)

Äsch..har ju alltid hetat pingsttävligar ju.....;)

Vi har Photocharmina som skall kvala. Så vi ska dit.
Om vi nu inte får en fölning eller nåt.

AM

Det här var ingen rolig dag. Jag sitter och väntar på att veterinären ska kunna komma och avliva Jalusie.
Då ringer en kompis och talar om att det står på trav 365 att vår gamla häst var i dåligt skick när han kom från oss.
Vi hade en halshäst som inte klarade klimatet här, han stod med luftvägsinfektion till och från hela tiden. De få tillfällen som hästen var bra i halsen presterade han alldeles utmärkt.
Man undrar hur hästen kunde vara i så dåligt skick när han kom från oss, när han vann provlopp mot V75 hästar 14 dagar efter att han hade anlänt till nya tränaren. Nya ägaren och tränaren har varit i kontinuerlig kontakt med oss hela tiden sedan hästen flyttade. De har hela tiden bara varit glada och tacksamma över att de fick tag i en så fin häst och att han visade sig trivas bra med norrlandsluften. Vi kommer att stämma Aftonbladet.
Jag har svårt att tro att dessa ord kommer från tränaren, men vi kommer givetvis att ringa honom och se vad han har att säga.
Fan vad ledsen man blir.

Förstår dig, inte så kul att läsa... :(

Tycker de vränger till saker lite som de vill o får det gärna låta så illa som möjligt oavsett vad den nya tränaren egentligen sa :mad:

Så var det bekräftat:
Enligt ägaren är det enda han har nämnt om hästens skick till journalisten är att hans mule såg (och fortfarande ser) ful ut. Detta pg a en skada hästen fick för flera år sedan, där han slet loss en hudflik i anslutning till ena näsborren. Detta gör att ena näsborren är större än den andra. Detta var alltså det ENDA "felet" (endast ett skönhetsfel) på hästen förutom luftvägarna som inte tålde södra sverige. Halsen har inte heller blivit åtgärdat på något sätt, vilket påstås i artikeln. Ägaren var väldigt ledsen över detta, för han har hela tiden varit supernöjd med hästen.

Sjunnesson, som körde sista loppet med hästen i vår regi skrattade när min man berättade detta för honom. Han sade att du vinner inte så ofta, men du har tamefan de mest välskötta hästar jag vet. Det är han beredd att vittna på.

Djävla Aftonbladet! Som om det inte var tillräckligt jobbigt ändå just nu!

Skit i vad journalister skriver, de förvränger allt, ljuger och hittar på. Men jag förstår att du blir ledsen. Gissa hur mycket av all annan skit de skriver som är sann... :crazy:

Har ni en amma?

Som när ronden skrev om kompisens häst,"den hästen har inte gjort en människa glad den senaste tiden"
Kompisen mejlade in till ronden och skrev"Mig gör hon glad varje dag"
Fattar inte att dom får skriva vad som helst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar