Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

-kl-

hoppas allt är bra med er!
jag har inte varit speciellt aktiv, mest för att mitt internet har strulat.

imorgon jobbar jag min sista dag här, sedan slutar jag. känns vemodigt, men ännu har jag nog inte förstått att jag inte längre kommer vara kvar. kommer sakna mina älskade hästar så himla mycket.. speciellt godiva. :love: jag är så tacksam att jag fått 1½ år med henne och alla andra talangfulla hästar. det känns ganska overkligt när jag ser tillbaka på vilka äventyr vi har haft tillsammans. även om turen inte har varit med Godiva på väldigt länge så har jag fått uppleva så mycket. det trodde jag väl aldrig att jag skulle ha starthäst i stochampionatet osv?! :D

jag är jätteglad för min tid här och jag har lärt mig så jäkla mycket! mycket bra saker men även dåliga.

så nu framöver kommer ni nog bara få se mig bakom kameran..

jag hoppas och TROR, att både Xanthos Crown och Sissel Godiva kommer få ett bra år nere i Frankrike. se bara hur bra det börjar för den förstnämnde. all lycka till dom!

såååå, nu ska jag försöka läsa igenom allt ni har tjötat om.

och jag blir norrlänning:laugh:
I alla fall sommaren ut..

Vet inte riktigt vad jag vill, men det här blir nog bra tror jag:)

-KL-

Det ser ut som att vi får en till starthäst inom kort! Bridge Sign som idag efter 1 ½ års frånvaro och 2..! gaffelbandsskador, gick sitt andra snabbjobb lekande lätt på 1.26 med långvagn. Blir nog kval inom 2 veckor :)

27686167.jpg

Hon har varit igång sedan december -08. Dvs 6 månader.
Nu var det ju inte så att hon pressades till 1.26 utan hon hade gott klarat 1.20 för dagen.
Självklart ska hon ha ett till jobb innan kval och några vassare innan det är dags för start.

Att efter två snabbjobb och 1.26 vara kvalklar.

Jag gör inte annorlunda med mina som varit borta, bygger dem i intervaller, kör ett banjobb, en provstart, kvalar och sen startar jag.

De har varit väl förberedda varje gång. Men jag är av åsikten att jag vill hålla ner antalet rundbanejobb till ett minimum.

-KL-

Det ser ut som att vi får en till starthäst inom kort! Bridge Sign som idag efter 1 ½ års frånvaro och 2..! gaffelbandsskador, gick sitt andra snabbjobb lekande lätt på 1.26 med långvagn. Blir nog kval inom 2 veckor :)

27686167.jpg

Kul! Hon ser ut att vara sig lik:)

Nu glömmer ni inte att kolla på Guldfinalen i eftermiddag!
Många frågor skall besvaras:

# Är Sundons Gift förbättrad?
# Är Standpoint mogen Elitloppet?
# Håller Dig For Dollars spets?
# Vad kan Lugdunum göra över kort distans? Barfota runt om!!
# Kan Giant Superman ånyo ta sig till Elitloppet?
# Får Acclaim sin smörresa?
# Pratar Åke Svanstedt med TV4?
# Pratar TV4 med Åke Svanstedt?

Spännande, travsport när det är som allra bäst! :love:

Jag gör inte annorlunda med mina som varit borta, bygger dem i intervaller, kör ett banjobb, en provstart, kvalar och sen startar jag.

De har varit väl förberedda varje gång. Men jag är av åsikten att jag vill hålla ner antalet rundbanejobb till ett minimum.

Vi är likadana, sliter inte ut hästarna i en massa rundbanejobb utan tränar upp dom hemma.
Signe är ett litet undantag. När hon blev skadad i början av maj förra året var prognosen så dålig att vet. inte trodde att hon skulle komma till start igen...
Hon har inte gått snabbare än kanske 2-minuters farter hemma och backjobb så vi sänker dom snabba farterna bit för bit nu när benet är något försvagat.

Du är grundlurad! Det blir aldrig sommar i norrland....:cool:

:rofl::rofl:
Och glöm inte att:

myggorna är stora som JAS-plan :D

hjortron finns bara där det finns argsinta älgar och djupa kärr

finns bara grusvägar blandat med lervälling

Talesättet : -Skall bara kolla hagarna betyder en promenad tre mil lång

Skall man köpa ett paket mjölk så finns affären ca 4 timmars bilväg bort

Samtidigt som bensinmacken ligger exakt 10 mil bortom soppatorsk

Typ..
Men norrlänningar är nog det trevligaste folket i hela Sverige. :love:
Dom säger "jo" och stressar sällan ;)

AM

Heja Signe! :D
Hon har ju "växt till sig" lite och jag tycker faktist att hon ser mycket bättre ut nu i jobb är vad hon gjorde som 4 åring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar