Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag var och hämtade pållarnas maskmedel i dag...

Tror inte ATG-kliniken gillar mig, för de hade skrivit 32 dygns START-karens på tuberna... :eek: :rofl:

maaaarthaaaaaaaaaaaa!

varför är Hunter struken ikväll? Är starten under elitloppshelgen i fara? :crazy:

Sv: Spiken i kistan,Åke Svanstedt!

Efter gårdagens skandalscener på Åby så är jag fruktansvärt besviken. Det känns som om Åke Svanstedt på egen hand tog död på mitt travsportintresse, åtminstone den svenska delen.
Efter att ha bevittnat detta så är jag övertygad om att Svanstedt är skyldig till grisfösaranklagelserna. Mannen är en fuskare ut i fingerspetsarna, och verkar inte tänka längre än plånboken räcker. Endast en mycket lång avstängning, vi talar om år, kan få hoppet att tändas hos mig.

Åke Svanstedt verkar på egen hand vilja sänka svensk travsport.Och han ser ut att lyckas.
Bridge, någon?

Youtubelänk till Drottningpokalen.

Jag kan själv säga att mitt intresse för travet i Sverige är redan på botten. Men måste också säga att jag inte ser vad svanen gör här:confused: tid någon kanske? i länken alltså.

Har du kanske någon sida att se USA lopp på??

maaaarthaaaaaaaaaaaa!

varför är Hunter struken ikväll? Är starten under elitloppshelgen i fara? :crazy:

Å nej :D

Dom hittade nån halv grad och valde att behandla o stryka så att INTE elitloppslördan skulle vara i fara, var beredd på att han är vässad till tårna om 14 dagar....:devil:

( Vi får lita på att dom vet vad dom gör)

Å nej :D

Dom hittade nån halv grad och valde att behandla o stryka så att INTE elitloppslördan skulle vara i fara, var beredd på att han är vässad till tårna om 14 dagar....:devil:

( Vi får lita på att dom vet vad dom gör)

VA SKÖÖÖÖNT!!!!!!!!
Hoppas allt är bra då :D

vart ena lite orolig där :o;)

Vad ni är gulliga o omtänksamma....kul kuriosa är ju att han även startade förra året på elitloppshelgen, men då på fredagen. Ganska fränt med tanke på att många som vill ha med häst på den helgen...Nu håller jag bara tummarna att inget annat inträffar

Natten mot söndag körs finalen av A.J. Cutler Memorial, och jag törs nästan utlova ett nytt världsrekord. (om vädergudarna är med oss). 1.49.3 (km-tid:1.08.1) är det som ska slås och det finns alla förutsättningar för en fartfest.
Elitloppsaktuella Enough Talk är rankad trea bakom Lucky Jim och Arch Madness.

"The Marshall call the Trotters!" :banana:

-kl-

hoho på er, ett litet tag sen ( spenderar allt för mkt tid på fejjan:p )

Alice åkte hem i söndags, så har hjärtesorg.. trots att hon bara är 20 min ifrån mig så är det iaf inte samma sak som att ha henne hemma.

Calle har juh som bekant fölat, men hon skjuter bort honom mer för var dag som går. Han får dia på nåder & han umgås med det andra stoet & fölet. men vikken toppfin unge han är!!:love:

Det va lite från mig ;) jo förresten, kirrade europeisk travhästskötar certifieringen i veckan som var ! :bump:

Men GRATTIS!

Skönt att vara klar? Vad har du för planer nu?

Själv sitter jag och begrundar lagen om alltings jävlighet i kväll.

Så fort jag planerar att kvala så händer nåt med pållarna.

Och den här veckan har varit för jäklig, MASSOR av materiella prylar har gått åt fanders.

Man skulle flytta till lägenhet och börja samla frimärken tror jag... :angel:

Vad knäpp man är egentligen förresten. En pratade om Extrocys unge på banan i dag och sa "Jag känner Charlotta som fött upp henne", jag höll på att säga "Nä, för det har ju Naffa gjort" :rofl::rofl::rofl:

Hrm,jag ringde en hyffsat stor hingsthållare här om dagen och kom in på Naffa. Det bliev liiite pinsamt eftersom jag inte hittade något annat namn än Nafayette i min hjärna då :o.

Våran Naffa... :love::love:

Det kan bli knepigt i bland... :rofl::rofl:

Och jag VILL ha Voltaren-gel på mina ömma armbågar och inte törs jag smörja in mig när det är start i morgon. kassa armbågsleder är förresten rätt korkat när man håller på med trav. :eek:

Det får bli nåt 0-karens hästliniment i stället...

Våran Naffa... :love::love:

Det kan bli knepigt i bland... :rofl::rofl:

Och jag VILL ha Voltaren-gel på mina ömma armbågar och inte törs jag smörja in mig när det är start i morgon. kassa armbågsleder är förresten rätt korkat när man håller på med trav. :eek:

Det får bli nåt 0-karens hästliniment i stället...

Jag använder alltid häst liniment!!
Slår allt som en läkare kan skriva ut imo :D

P.S. IMO = in my opinion IMHO = in my hhumble opinion
Data språk:rofl::banana:

Det beror på vilket liniment man använder och på vilken typ av skada enligt vad jag kommit fram till. Jag har provat den MYCKET hårda vägen, en del här minns både ankröven och den trasiga foten.
Ankröven blev faktiskt helt bra på nåt år men foten kommer aldrig att bli sig lik igen tyvärr...

Min åsikt är att det mesta är rent skräp... :devil:

Till leder är det knepigt att hitta liniment som funkar men det har ju med ledens konstruktion att göra.

prova JN aleovera bästa min mamma använder på sin whiplash skada nu tar hon inga värktabletter eller ipren salvor. :D inget man kan använda för mycket då de faktiskt är 96 timmar på de :( korkade STC i många fall tyvärr.

Det strular ju till det mesta det där med karenser, men jag har en kille som kan fixa det här på några månader.

Fast han säger att jag ska ge sjutton i Aloe Vera eftersom det kyler och jag ska använda saker som värmer typ Ginseng och sånt.
Bella häst däremot ska ha preparat som kyler.

Och HAN vet vad han pratar om! :bow::bow:

Fast han kan inte något om hästar...

Bland det bästa jag har provat är Pharma Strong och B.S Double (blandning av Pharma Strong och Magic Ice).:idea:

Mja, har en del andra ämnen kvar såsom Företags Ekonomi, Allmänna ämnen ( kvar där är datakunskap & häst engelska) , Veterinärvård och Travsport (trav historia mm).

I dagsläget vet jag inte så mkt, söker sommarjobb då.. Har ev ett klart, ska ringa igen nästa vecka. Ev blir det även en tripp till USA i höst med en av tjejjerna på min kurs :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30