Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Rapporterad för orent trav (regeln är borttagen och ersatt).

Är det någon som har ett jobb åt mig?

Förutom en tandläkarräkning på 15 000 spänn igår blev jag uppsagd...:cool:

Rapporterad - premielopp skulle jag tro ( vet inte 100) Ej godkänd

rapporterad betyder att hästen inte travat rent

Det var ju inte vilken häst som helst,och inte i lägsta klassen heller. Nej,en frisk häst stannar inte så på ETT steg.

Hästen var inte sjuk utan hade tydligen et fel på gomseglet så vitt jag vet kallar jag det inte för sjukdom. Snarare skada eller annan påverkan.

Hästen var inte sjuk utan hade tydligen et fel på gomseglet så vitt jag vet kallar jag det inte för sjukdom. Snarare skada eller annan påverkan.

Eh?
Är den frisk då eller?
Lines som ju såg loppet säger att en frisk häst ska inte klappa igenom som den gjorde o du talar emot henne?

Tycker du att en häst som har problem o ska opereras är frisk? :confused:

Titta på Popfingers länk. ;)

Citat från länken på Ronden:
Production föll ihop som ett korthus i går kväll i ledningen på Solvalla.
I går fick Robert Bergh förklaringen:
- Han fick ingen luft på grund av att gomseglet i halsen inte fungerade som det skulle. Nu blir det operation redan på måndag.

En frisk häst får luft. En häst som har problem med gomseglet är inte frisk.

Vidare kan man läsa på Rondens hemsida:

Alla som såg fyraåringsloppet som Nu Pagadi vann i överlägsen stil på Solvalla förstod säkert att allt inte stod rätt till med Robert Berghs Production. Redan innan veterinären var inne i halsen på Production anade "Bergharn" att det var just gomseglet som spökade.

Uppenbarligen inte Civil Action.

Robert Bergh säger själv i samma artikel:

Ofta kan de här problemen uppkomma i samband med halsinfektioner, avslutar Robert.

Jodå. Han är säkert jättefrisk.

Hästen fick startförbud för att den inte var i tävlingsmässigt skick. En häst som inte får luft när den springer är inte i tävlingsmässigt skick. Sjukdom eller skada - spelar ingen roll - den var inte i tävlingsmässigt skick.

KL

Förhandsfavoriten till årets Hambletonian, Muscle Hill (Muscles Yankee), kvalade just på 1.11.9 på The Meadowlands. I sulkyn satt Brian Sears.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar