P
Popfinger
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)
Rapporterad för orent trav (regeln är borttagen och ersatt).
Rapporterad för orent trav (regeln är borttagen och ersatt).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å nej, stackars dig!
Hoppas det löser sig med jobb. Jag har jobb men ingen pengar att betala lön för...
Tror du tandis låter mig slippa betala om jag säger att jag jobbar ideellt?!?
Jag håller med dig martha hästen skulle INTE fått startförbud att stanna i dom tiderna är inget som förvånar mig.
Nä nä. Den var säkert jättefrisk. Det är säkert därför hästen ska opereras på måndag.
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=30982
Är det någon som har ett jobb åt mig?
Förutom en tandläkarräkning på 15 000 spänn igår blev jag uppsagd...
Hästen var inte sjuk utan hade tydligen et fel på gomseglet så vitt jag vet kallar jag det inte för sjukdom. Snarare skada eller annan påverkan.
KL
De som inte har sett loppet med Production men som vill bilda sig en uppfattning kan med fördel gå in på atg.se,eftersända lopp, V64 avd 6. ,
Det var ju inte vilken häst som helst,och inte i lägsta klassen heller. Nej,en frisk häst stannar inte så på ETT steg.
Production föll ihop som ett korthus i går kväll i ledningen på Solvalla.
I går fick Robert Bergh förklaringen:
- Han fick ingen luft på grund av att gomseglet i halsen inte fungerade som det skulle. Nu blir det operation redan på måndag.
Alla som såg fyraåringsloppet som Nu Pagadi vann i överlägsen stil på Solvalla förstod säkert att allt inte stod rätt till med Robert Berghs Production. Redan innan veterinären var inne i halsen på Production anade "Bergharn" att det var just gomseglet som spökade.
Ofta kan de här problemen uppkomma i samband med halsinfektioner, avslutar Robert.
Hästen var inte sjuk utan hade tydligen et fel på gomseglet så vitt jag vet kallar jag det inte för sjukdom. Snarare skada eller annan påverkan.
En frisk häst får luft. En häst som har problem med gomseglet är inte frisk.