Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Eh?
Är den frisk då eller?
Lines som ju såg loppet säger att en frisk häst ska inte klappa igenom som den gjorde o du talar emot henne?

Tycker du att en häst som har problem o ska opereras är frisk? :confused:

Den är ju inte "sjuk" eller hur...
den har ett problem som löses med operation hade den varit sjuk hade man inte kunna operera. (sjuk för mig = virus bakterie infektion)

Så en häst som inte får luft är inte sjuk?

Cancer är väl inte heller någon sjukdom då. Eller diabetes. Det är ju inga virus/bakterieinfektioner.

Om du kollar definitionen av ordet "sjukdom" så får du svaret:

En sjukdom är ett tillstånd som karakteriseras av fysiologisk, psykologisk och/eller social ohälsa.

Senast ändrad:

Så en häst som inte får luft är inte sjuk?

Cancer är väl inte heller någon sjukdom då. Eller diabetes. Det är ju inga virus/bakterieinfektioner.

Om du kollar definitionen av ordet "sjukdom" så får du svaret:

Men herre gud....
Jag definierar inte en häst som sjuk då den har ett operativt tillstånd....
Sen vad det betyder så skulle så massor hästar vara "sjuka" om de inte passar med någon häst i hagen....

Nej nu slutar vi definera tycker jag och går vidare.

Spiken i kistan,Åke Svanstedt!

Efter gårdagens skandalscener på Åby så är jag fruktansvärt besviken. Det känns som om Åke Svanstedt på egen hand tog död på mitt travsportintresse, åtminstone den svenska delen.
Efter att ha bevittnat detta så är jag övertygad om att Svanstedt är skyldig till grisfösaranklagelserna. Mannen är en fuskare ut i fingerspetsarna, och verkar inte tänka längre än plånboken räcker. Endast en mycket lång avstängning, vi talar om år, kan få hoppet att tändas hos mig.

Åke Svanstedt verkar på egen hand vilja sänka svensk travsport.Och han ser ut att lyckas.
Bridge, någon?

Youtubelänk till Drottningpokalen.

Men? Jag tittar o tittar, vad gör han och när? :confused:

*Med morgonkaffet efter att inte sovit ordentligt på ett par veckor* :o

Ger mig in i den här tråden...
Precis att måldommarnämnden inte vågar sätta straffet själva utan måste gå vidare till STC är verkligen dåligt!

Men måste även bara få tillägga att det som svanstedt gjorde förekommer väldigt ofta, det är bara det att ingen någonsin säger det rätt ut så som Åke gjorde utan de säger att de trodde att de hade krafter kvar, eller att de trodde att de skulle fått lucka osv. Man har bara inte sätt det lika tydligt tidigare som man gjorde igår på V75. Och att då säga att Åke verkar vilja köra ner svensk travsport i botten är inte sant, vad annat har han gjort för att ni verkar tro det?
Jag måste nästan säga att jag tycker att han är en väldigt duktig tränare, kanske tom Sveriges bästa!

Ger mig in i den här tråden...
Precis att måldommarnämnden inte vågar sätta straffet själva utan måste gå vidare till STC är verkligen dåligt!

Men måste även bara få tillägga att det som svanstedt gjorde förekommer väldigt ofta, det är bara det att ingen någonsin säger det rätt ut så som Åke gjorde utan de säger att de trodde att de hade krafter kvar, eller att de trodde att de skulle fått lucka osv. Man har bara inte sätt det lika tydligt tidigare som man gjorde igår på V75. Och att då säga att Åke verkar vilja köra ner svensk travsport i botten är inte sant, vad annat har han gjort för att ni verkar tro det? Jag måste nästan säga att jag tycker att han är en väldigt duktig tränare, kanske tom Sveriges bästa!

Har du missat en hel debatt med elfösare? :eek::confused:

Nog vet jag om den, men de har ju inga bevis på att det är sant, jag tror att hon som jobbat där sa så bara för att ge igen för att han sparkat hon då hon snattat i stallet och av andra som jobbat där.

Nog vet jag om den, men de har ju inga bevis på att det är sant, jag tror att hon som jobbat där sa så bara för att ge igen för att han sparkat hon då hon snattat i stallet och av andra som jobbat där.

Fast det är fler vittnen o det stämde ju inte riktigt med verkligheten att hon snattat...
Personligen tycker jag det är trist att så få vågar stå för vad de vet och att hästen inte verkar komma i försat hand för dem som tiger...:mad:

Ja, alltså det han gör är att han vrider ut ett spår i sista sväng även om det inte finns någon lucka för att få fritt, men de har på Åby två open stretch och hans andra häst låg i rygg på honom vlket gav den hästen en lucka, men då det ändå finns två o.s. så hade han ju vunnit hur som helst det som hade varit annars är att örjan hade inte varit tvåa!

Men ingen hade ju sett om de använt elpisk eller inte, utan bara stått på håll, vilket inte håller i rätten. De måste ha riktigt bevis, jag tror då att han är oskyldig, han är en så bra tränare så han behöver inte använda sig av det för att få hästarna att springa. Men man får ju tro vad man vill :confused:

Ja, alltså det han gör är att han vrider ut ett spår i sista sväng även om det inte finns någon lucka för att få fritt, men de har på Åby två open stretch och hans andra häst låg i rygg på honom vlket gav den hästen en lucka, men då det ändå finns två o.s. så hade han ju vunnit hur som helst det som hade varit annars är att örjan hade inte varit tvåa!

Problmet var väl snarare att han erkände att han flyttade sig för att ge Berg bättre chans...

Precis, men det jag sa är att det är sånt som händer i väldigt många lopp, bara det att flera inte lägge rmärke till det och iaf inte erkänner det utan säger som jag sa tidigare som orsak att de trodde att de skulle få lucka utvändigt eller att de trodde att de hade mer krafter kvar..

Måste bara få tillägga att han är då ärlig ialla fall även om det han nu gjort är ett stor fel!

Precis, men det jag sa är att det är sånt som händer i väldigt många lopp, bara det att flera inte lägge rmärke till det och iaf inte erkänner det utan säger som jag sa tidigare som orsak att de trodde att de skulle få lucka utvändigt eller att de trodde att de hade mer krafter kvar..

Regler är ju regler, oavsett om alla andra gör det..

Jag har aldrig sagt någe annat heller och hoppas att han får 1 månads avstängning för det han gjorde ver verkligen fel, men det jag sa tidigare var bara en påpekning om att han inte är själv som gör det utan mååånga andra gör så med, och sammarbetar, bara det att det aldrig kommit fram sådär tidigare!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30