Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Man får ju verkligen hoppas att de tar tillfället i akt och anställer kvinnliga reportrar nu då,så Ronden tas till 2000-talet med.

Skit samma om de står upp eller sitter ner och kissar, bara de gör ett bra jobb...

Dubbelt svenskt i topp i finalen av Dexter Cup! Vann gjorde Anders Bluestone körd av Tim Tetrick och tränad av Jimmy Takter, före Vesuvio Ås, tränad av Annette Lorentzon! Förstapriset, lite drygt $ 90.000.

Och då kollar jag om det går att bildbomba i dag då... I går gick det INTE ALLS....

DSC01757.jpg

DSC01774.jpg

DSC01784.jpg

Han har ju varit lite frånvarande här under sin långa konvalescens men nu går allt åt rätt håll som det ser ut... :idea:

Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket som hänt med hans baksteg. :D

Den där osteopaten, han är inte dum han... :bow:

Ååååh, osteopater rules :love:

Jag går själv hos en var sjätte vecka.

Jag går hos en blivande osteopat var sjätte vecka. men han utövar inte osteopati på mig. Däremot har han lurat mig till att börja utöva akupressur på mina pållar.Akupunktur och lite rejälare massage är hans ursprungsgrej.

Lite udda att han läser på en skola som hästarnas osteopat är rektor på. :D

P21-loppet på Romme idag (högst 45 000)- de tolv startande hästarna hade sammanlagt gjort 425 starter och tagit 8 segrar totalt.
Lite tröstlöst..

Detta är det "dålda djurplågeriet" i travet som jag ser det. Förbjud hästar att tävla när de uppenbart inte vill...
Totalt tröstlöst :cry::crazy::mad::(

Att skriva ut en sån prop inbjuder ju till att de som inte vill/kan fortsätter tävla... :crazy:

Att skriva ut en sån prop inbjuder ju till att de som inte vill/kan fortsätter tävla... :crazy:

Det finns ju alltid någon som bara hamnat i poängnöd, hoppat bort sig och dylikt som behöver de här poängloppen för att skaffa nya poäng, men det blir mycket skit som hänger med också...

Det finns ju alltid någon som bara hamnat i poängnöd, hoppat bort sig och dylikt som behöver de här poängloppen för att skaffa nya poäng, men det blir mycket skit som hänger med också...

Missförstå mig inte, jag tycker att P21 ska finns jag är nog där och harvar framöver igen för man brukar ju alltid kunna hamna där nån gång.

Men att skriva ut en på max 45 000, det är det jag funderar lite på.
Hos oss har man ju ofta flerklass-P21 och när en bra häst startar brukar de kunna hämta sina poäng oavsett om de tjänat 1000 spänn eller en miljon. :idea:

Missförstå mig inte, jag tycker att P21 ska finns jag är nog där och harvar framöver igen för man brukar ju alltid kunna hamna där nån gång.

Men att skriva ut en på max 45 000, det är det jag funderar lite på.
Hos oss har man ju ofta flerklass-P21 och när en bra häst startar brukar de kunna hämta sina poäng oavsett om de tjänat 1000 spänn eller en miljon. :idea:

Håller med dig delvis, men det är tråkigt för de som har hästar som inte går iväg felfritt i volt, särskilt nu sedan spårförbehållen tagits bort. Då står man där med sin galopplystna men förhoppningsvis bra häst och utan större chans att få in mer poäng också...

Håller med dig delvis, men det är tråkigt för de som har hästar som inte går iväg felfritt i volt, särskilt nu sedan spårförbehållen tagits bort. Då står man där med sin galopplystna men förhoppningsvis bra häst och utan större chans att få in mer poäng också...

Vänta och se nu när svarta tanten kanske blir av med poängen... :p

Hon är mycket galoppbenägen ur volten.

Undrar hur de fick till det på Färjestad i dag?

Samma häst i lopp 3 och 10? :eek::cool:

I bland lyckas de över förmodan, trist för den som inte fick plats i p21:an pga det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar