Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Såg det. den ser lite skumm ut, sänkt i ryggen och 2 meter lång. Undrar vad de får för den?

Travarskäcken är till salu såg jag i Ronden i morse :D

AM

Jag läste TravSKRÄCKEN och funderade på om det var Linder eller den där Run-hästen som gjort sig hyffsat ökänd.
Skäcken-VILL JAG HA !!!!!!!!!!!!!!!VILL VILL VILL VILL!!!!!!!!!!!!!!

Är det en Skräck eller Skäck?;)

Varken eller....:D

dixietitt.jpg

AM

Det är ju.... det är ju..... det är en älg :eek:.
Jag vet att Karl XII försökte tämja och ridan in älgar utan att lyckas. Har du lyckas köra in en??

Inte min. Den kommer se ut som en kartong med taxben;).
Jag sitter och kollar hingst till i år. Om jag nu ska betäcka.
Love You vore ju spännande,men då måste vi starta Karma ett par gånger till :D.

KL

Oj, länge sedan jag var inne här nu. Men har en liten fråga som ni kunniga kanske kunde hjälpa mig med.
Skulle starta min häst på Mp i måndags. Veterinären strök honom pga hälta. Enligt han så sänkte hästen höger kors och var halt bak. Hästen är väldigt stor och har en lite kantigare trav, men absolut inte ofräsch enligt mig, vilket jag också försökte berätta för veterinären som absolut inte ville lyssna utan tyckte att då kunde jag minsan överklaga beslutet om jag ville.

Så på torsdagen, alltså tre dagar senare fick vi tid till friskintyg. Inga anmärkningar på varken böjprov eller körningen på banan. Detta får man då ingen ersättning för? 24 mil blev det ju att åka på tävlingsdagen, lika många vid veterinärbesöket, veterinärkostnader, förlorad arbetsinkomst. I loppet var det 8 hästar, 7 priser och ett löjligt långsamt lopp där han troligen hade tagit en bra peng.

Och hur funkar detta med överklaga? Är det något som ska göras direkt efter att veterinären har beslutat om strykningen?

Okej, var som jag misstänkte då. Frågan är om man ens vågar åka till hemmabanan längre nu efter en sådan lyckad premierstart.. Alla hästar kan ju inte ha den mest rappaste och flytande traven, tyvärr. Men dom måste ju ändå få chansen tycker man ju.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 600
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2