Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag tror att Lines försökte säga att man inte är speciellt anonym på nätet. Det är inte SÅ svårt att lista ut vilken häst det gäller även om man inte känner dig och även om man är rätt ny på Buke. Om inte annat så kan man kolla dina tidigare inlägg och lägga ihop 1+1... (speciellt med tanke på att du skrev att det var din Supergillare) :angel:

Visst ska man väl få skriva av sig om man är upprörd, men man bör kanske inte göra det så det är rätt uppenbart vilken häst det gäller. Det är alltid någon som känner någon som känner fodervärden eller något i den stilen. Använd ett anonymt nick i stället, så blir det inga problem (förhoppningsvis). :idea:

Detta är ingen uppläxning, utan bara ett par goda råd på vägen till att slippa onödigt tjafs och ryktesspridning.

Senast ändrad:

Nej Ok, men det kan juh ha handlat om vilken häst som helst om inte nu Fodervärden gett sig tillkänna.

Jag måste juh få kunna skriva om jag känner mig upprörd över att min häst som jag arbetat så mkt med i kroppen & förebyggt hans problem under 2 år & sen efter 6 mån så har han ont? Jag är ganska säker på att det inte kom efter hopp träningen, han är ingen som börjar slå på en gång. Känner honom ganska väl iom att jag har haft hand om/funnits i hans liv sen han var 1,5 år.

Skitsamma.... Ska sluta bry mig om mina utlånade djur.

Nä det tycker inte jag att du ska sluta att bry dej om dina utlånade djur absult inte , det e ju jätte bra att du gör det . det hela handlar om bara att du kunde ha ringt mej innan du skrev ut på bukefalos menar jag . Jag blev jätte ledsen när jag läste det bara .

Ja jag har viljan och vilj göra detta bästa för hästen och jag brukar säga att man är aldrig fulllärd utan lär sej nya saker hela tiden :) Ja det stämmer du köpte sadel av mej på tradera .

Min Nisse ÄLSKAR sadeln... :D

Han blev som en ny häst omedelbart när han fick den (den tidigare var lite trång) och det bästa är att den faktiskt funkar även på hästar som håller på att muskla sig med en fårskinnspad.

Fast just nu hoppas jag att det BARA är träningsvärk på honom när han är stel i sitt sämsta ben igen... :crazy:

När man kommit till insikt om hur lite man vet är man beredd att ge sig ut på den stora kunskapens väg. :idea:

Lycka till med hästen och att du och "lobysalice" kan reda ut detta lite mera privat. En kompis till mig fick läsa på Buke att hästen inte haft det bra hos henne, det blev en konstig situation då hon är väldigt mån om sina djur.

Jag tror att Lines försökte säga att man inte är speciellt anonym på nätet. Det är inte SÅ svårt att lista ut vilken häst det gäller även om man inte känner dig och även om man är rätt ny på Buke. Om inte annat så kan man kolla dina tidigare inlägg och lägga ihop 1+1... (speciellt med tanke på att du skrev att det var din Supergillare) :angel:

Visst ska man väl få skriva av sig om man är upprörd, men man bör kanske inte göra det så det är rätt uppenbart vilken häst det gäller. Det är alltid någon som känner någon som känner fodervärden eller något i den stilen. Använd ett anonymt nick i stället, så blir det inga problem (förhoppningsvis). :idea:

Detta är ingen uppläxning, utan bara ett par goda råd på vägen till att slippa onödigt tjafs och ryktesspridning.

Mycket bra skrivet...

Jag lånade ju ut en på foder i våras (tror det var i slutet av maj) och där har det inte varit odelat kul i perioder trots att det är en tjej som verkligen lyssnar på mig och att hästen står 1,5 mil härifrån.

Jag har jobbat som en tok med henne för att bygga upp överlinjen på henne och sen hann ingen med när betet tog slut i hagen i somras och hästen blev helt tom. Samtidigt lyckades hon slå sig i sitt "dåliga hörn" + att hon äckade ihop i bäckenet igen när hon vilade. Det går på en handvändning.

Men nu börjar de komma till ordning med hullet, musklerna har börjat funka igen och hästen går som innan i dressyren. :laugh:

Jag skrev i annonsen att jag endast lånade ut runt om i Östergötland och är jätteglad att hon hamnade så nära.

För övrigt;Hur länge hade man blivit inspärrad om man för ett halvår sen sagt att Debbie Brodda skulle slå Russel November från dödens?

ett tag i alla fall.. riktigt stark prestation! men hon har bytt regi va? för visst var det walmann som hade henne innan?..

Förbered dig på en kallare Racing nästa vecka....

Spöket kanske kommer till en bana nära dig nästa vecka och då får du ta mig sjutton pallra dig dit och säga hej... :devil:

Väntar på bilder... :idea:

Jag går bara på Kriteriet-och Elitloppsshelgen numera.
Så då får du anmäla till någon av dessa evenemang för att kunna hoppas på ett handslag....:p

Jag går bara på Kriteriet-och Elitloppsshelgen numera.
Så då får du anmäla till någon av dessa evenemang för att kunna hoppas på ett handslag....:p

Äh, nåt får du väl offra dig när du lurat på mig en häst... :p

fast du slapp för vi hade fått spår 12... :cool:

Min Nisse ÄLSKAR sadeln... :D

Han blev som en ny häst omedelbart när han fick den (den tidigare var lite trång) och det bästa är att den faktiskt funkar även på hästar som håller på att muskla sig med en fårskinnspad.

Fast just nu hoppas jag att det BARA är träningsvärk på honom när han är stel i sitt sämsta ben igen... :crazy:

När man kommit till insikt om hur lite man vet är man beredd att ge sig ut på den stora kunskapens väg. :idea:

Lycka till med hästen och att du och "lobysalice" kan reda ut detta lite mera privat. En kompis till mig fick läsa på Buke att hästen inte haft det bra hos henne, det blev en konstig situation då hon är väldigt mån om sina djur.

okej vad kul att sadel passade bra på han :) Tack ! ja jag hoppas oxå på att jag och "lobysalice# kan reda upp detta , vorre ju väldigt bra

Jag undrar varför min tråd om doping försvann. Vad var det i den som inte var tillåtet? :confused: :confused: Tack Jettan som svarade i alla fall. :) :bow:

-kl-

Nu när alla stora hästar är pigga & friska, ja då passar sällskaps shettisen som varken är inriden ell inkörd på att bli halt. Var på kliniken i Måndags, 1 grad halt ( efter lite bråk att böja) , bedövade, rtg ( finfina bilder) så är nu lilla ponnyn behandlad i knäleden , har handmotion 15 min /dag & vila i liten hage :) Ska åter om 3 veckor, hejja Bella - som alltid velat vara som di stora ;)

KL

Rapporterna från det Italienska travet är fortfarande mörka.
Ena mötet efter det andra men inget konkret har gjorts.
Tal om att nån procent av spelade pengar från spelautomaterna skall gå in i travet. Bara förslag.

Under tiden är folk förbannade.
Demostrationerna avlöser varann. Folk sparkas inom travsportsorganistationerna.

Här bilder från Padova i går.

width_800.jpg

width_540.jpg

På banderollen står det:
UNIRE: Hästens bästa vän, eller shakalernas bästa vän.

KÄLLA

Orsi Magnelli framflyttat tills vidare
AM

Lånar egen knapp....

Säkert har ni råkat ut för detta:
Häcken full, på väg att ta ut eller in massa hästar, står med en hand i matlagningen och en hungrig unge på armen.
Kanske är ni på väg att köra in unghästen eller har just bänkat er vid TVn för att se guldloppet på V75...

Då ringer telefonen och en j-a telefonförsäljare är på tråden :mad:

Är man egen företagare så kan man ju inte spärra dessa.
Men hittade lösningen ändå via nätet :idea:
-----------------------------------------------
Jag har nog haft för mycket fritid idag.
Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang.

Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer

Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.

Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet.

Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."

Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"

"Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.

Konstig snubbe.
Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
------------------------------------

:D:D

AM

Är det du själv som gjort det där med försäljaren, eller har du läst det? :)

En annan sak. Hur orkar STC bråka som de gör med Christensen?

HaHa, snacka om att inte ha nåt att göra!!! fan vad kul!!!!!!!!!-*asg*

Hm... Hur orkar dom lägga tiden på detta??? Finns säkert mkt andra problem STC kan ge sig på....

Nån som har en lokal väderprognos över travbanan i Kalmar???

Här snöar den som f-n och det är absolut hakar som gäller på banan... :cry:

Nää det har jag inte... har i alla fall konstaterat att Lines och Dropdead Beauty får det slibbigt och halkigt på Rättvik i dag...

Hoppas att ingen av hästarna är skvätträdd!

Det är hon inte ,men hon fick inget fäste. Men vi var nöjda med hästen och tar dom nästa gång ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar