Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

E ringde idag....vi får se vad det blir, ska vänta först o se va åb säger.Men nåt monteämne är hon inte tror jag iallafall...

Det sa jag till henne också! :laugh:

Men hon vet inte om hon bara är ute efter en montéhäst heller om jag fattat rätt! :idea: men en travhäst vill hon ha, helst någorlunda startklar... :idea:

Ska testa, ringer min hästpratar-tant (som har fått tuff konkurrens av min akupunktör som hästpratare) i morgon... :)

*kl*

Usch kunde inte ringa in till STC o rapprtera död häst idag, var tvungen att maila. Litar inte på rösten min :cry:

Med tanke på att hästskrället knappt gick att spruta nerdrogad fick jag oral pasta i stället...

Om några dagar är vi nog igång och rör på honom lite igen så att läkningen går så bra som möjligt.

Det är hål rakt igenom yttersta muskeln och ett märke i nästa... :eek:

Urk va otäckt!! :crazy:

Får mig att tänka på Oktober 2003, när jag skulle ta in två passisar hos PL ( Ånia K. & Ramazzotti Wibb), varav Ånia står med baken vänd mot mig & "Wibbe" åt rätt håll. Ånia SER mig, men jag råkar raspa i hans regntäcke... Det bara small, och jag föll ihop för mitt vä ben var helt "lamt"... Wibbe blev träffad vä fram armbåge, ett rejält jack. Själv fick jag en skaplig spark i knävecket, och benet svällde sen upp i trippel stl... Och fick alla olika fina färger. och 1 dygn på sjukhus för " compartmend syndrom" ( stavning??).. Och självklart var det skoning med brodd...... Men jag log mig från sjukhus sängen, eftersom jag hade 2 premie hästar på onsdagen. :D Så jag bokstavligen släpade mig över stallbacken ( PL hade då halva Hultmans stall) och dagen efter sjukskrevs jag i 1 månad ;)
Som minne har jag ett broddhål i knävecket!

Vad ni är rara :love:
Herregud vad löjlig man känner sig :( vuxen kvinna på 43 bast grinar som en värsta "fjortis".

martha kramar också ....många många...:cry:

fast jag vet ju inte vad som har hänt juh

Vad ni är rara :love:
Herregud vad löjlig man känner sig :( vuxen kvinna på 43 bast grinar som en värsta "fjortis".

Du behöver inte alls känna dig löjlig.
Jag är äldre än du och tycker det är jättejobbigt när någon av "våra" fölmärrar får gå vidare..

Vissa saker vänjer man sig inte vid helt enkelt.
Man får vara ledsen fast man är vuxen.

AM

Imorse trodde jag hjärtat skulle stanna när jag svarade i telefonen o grannen från ridskolan ringde o frågade om jag hade släppt ut hästarna redan.
Jaaa svarade jag, dom går i stora gräshagarna.
Dom har ringt från Polisen o dom hade fått in en anmälan om skenande hästar, är det dina som är lösa?

Jag ut som en projektil, men det var lugnt, gudskelov.
Troligen hade folk sett från riksvägen att hingsten o valacken bedrev intervallträning i hagen på egen hand.

Ibland är det "bra" att bo i närheten av mycket folk o rörelse.

Ibland är det "bra" att bo i närheten av mycket folk o rörelse.

Visst är dom bra grannarna!!

En gång så ringde det på mobilen och en sa:
-det springer massa hästar på eran grusväg..
Våra rymmer typ en gång var tionde år (fölmärrarna) så jag sa att det är nog grannens travare som är ute. Händer ofta att hans är lösa.

Vi var inte ens hemma då utan på Sundbyholmstravet.
Så jag ringde flera grannar och sa till om dom kunde hjälpa hästägaren att ta rätt på sina hästar innan dom springer in till våra.

En kvart senare så ringer det på mobilen igen.. :eek:

- Du!! Dom här som springer lösa ( 7 stycken) har gula lappar på grimmorna med ert telefonnummer.
-Det står Jody Trot på den här som jag håller i...
-Är inte det er häst det här????

Suck.... :o
7 stycken fölmärrar med svansarna i vädret i 1,12 på grusvägen...våra fölmärrar var det...och grannen, han med taskiga staket var med och fångade in kräken.. :o

AM

kl

Jag kan stolt tala om att jag idag gjorde en vetbes på Zassa, hon hade inte ens en halv grads hälta nånstans och det tycker jag är kanonbra för att vara tre år, 166 hög och ha gjortr 4 starter och gått 17 tid.....:bump: och aldrig varit behandlad...som Björn sa, hon kändes mest trög o oinspirerad...:D Det sa vetten att det är nog bra med dom egenskaperna :D

Iallafall känns det jäkligt gött att hon är helt fräsh....1 lopp till i år tror jag sen blir det vinterträning

Jag säger bara hästar... :rofl::rofl::rofl:

Jag tänkte att min syrra kunde köra min treåring på banan i dag när jag skulle in och träna även om jag lätt hinner två på raken kvällen då banan är öppet länge.

Matte har ju haft fullt upp med de andra medan han varit konvis men han har gått några jobb på ett bra sätt. Men i dag skulle det alltså testas ny chaufför...

Hästen hade helt andra idéer om hastighet än var syrran hade kan jag säga. 2.05 är lagom, sa Dino och så sprang han det. Bella var inte superlycklig i rygg och utanpå. De sista två intervallerna fick han hänga i rygg för då hängde han med åtminstone.

Och efteråt när jag höll på att göra iordning transporten gnäggade han efter mig, det har han aldrig gjort förr. Liiiite matte-sjuk... :o

Vad tror ni, kan den där bli travhäst??? :angel:

Jag säger bara hästar... :rofl::rofl::rofl:

Jag tänkte att min syrra kunde köra min treåring på banan i dag när jag skulle in och träna även om jag lätt hinner två på raken kvällen då banan är öppet länge.

Matte har ju haft fullt upp med de andra medan han varit konvis men han har gått några jobb på ett bra sätt. Men i dag skulle det alltså testas ny chaufför...

Hästen hade helt andra idéer om hastighet än var syrran hade kan jag säga. 2.05 är lagom, sa Dino och så sprang han det. Bella var inte superlycklig i rygg och utanpå. De sista två intervallerna fick han hänga i rygg för då hängde han med åtminstone.

Och efteråt när jag höll på att göra iordning transporten gnäggade han efter mig, det har han aldrig gjort förr. Liiiite matte-sjuk... :o

Vad tror ni, kan den där bli travhäst??? :angel:

Ja ja fy fan, han skyndar långsamt ba ;) Poletten ligger på halvsvaj bara !

Var det inte en bloding du hade?;)

Som förra veckan sprang 23 en bit ja... :angel:

Hur ska detta gå? Bäst att behålla tävlnigslicensen tills han fattar att det är kul att rejsa. Det tycker han egentligen men tydligen blev han totalt "matte-sjuk".

"Allting går att sälja"... eller???

1995 års registreringsreglemente finns ute på tradera....

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 205
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 604
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII