Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Som Vias häst ser det inte så illa ut. Ju.

Själv har jag många gånger tänkt dra klippmaskin hela vägen ner till manken.

Karborrar och lera och rastaflätor och gnagande "man-ätande" hingstföl. :D

AM

Som Vias häst ser det inte så illa ut. Ju.

Själv har jag många gånger tänkt dra klippmaskin hela vägen ner till manken.

Karborrar och lera och rastaflätor och gnagande "man-ätande" hingstföl. :D

AM

Då föredrar jag nog din praktikants klipp ist :D skämt å sido.

Ja , Vias klipp går hem plus att det fyller en vettig funktion :p

På Mantorptravets hemsida benämns min Bella som "pånyttfödd gammelmärr"... :rofl::rofl::rofl:

Nåt att hänga på för övriga med gamla tanter! :bump::bump:

Du får profilera dig som gammeltanternas vän.:idea:

Nu vet vi vart vi ska skicka gammlingar som man inte får snurr på.

KL

Kan nog kvala in som en av de mest lyriska idag! :bump:
Har ÄNTLIGEN kunnat köra min Domingo ett lugnt joggingjobb sen han stukade sig i förra starten i september!
Hur mjuk och fin som helst, lagomt pigg och tittig och verkade allmänt nöjd med att få komma ut igen!
Jag är bara så saaaalig! :love:

Och så är det nån som försöker lura på mig en 10-årig valack med ca 150´ på kontot (16,6m 18,5l 13,6ak), egentligen har vi ju inte plats men eftersom gubben nämner det för mig så borde han vara lite intresserad själv...:angel:
Hade vi verkligen haft tvärfullt så hade han tigit om saken...:)

På Mantorptravets hemsida benämns min Bella som "pånyttfödd gammelmärr"... :rofl::rofl::rofl:

Nåt att hänga på för övriga med gamla tanter! :bump::bump:

Så alltså, snart kommer vi med tant Alice till ditt stall :D
Ruggugglornas Uggla fick gå sitt första intervalljobb igår (sen i somras) i 1.35 fart, hade hon fått som hon velat hade det gått much snabbare. Dock är hon så överjävlig i sin box ( står längst fram med stenkoll) & hugger kamraterna när de går in & boxgrannen slåss hon med så det slår härliga till.. Nu ska vi fixa om lite, så tant fortfarande får stå längst fram men ett steg åt höger - i HÖRNET!

/ Erika, som är invalid idag :( Ryggen har pajjat, igen....

Spöket duckar för alla Tant-travare... :D:p

"Min" Tant-travare har varit på koll i dag... Vi fick grönt ljus och startar nog om ca 2 veckor igen.

Och hon sa att det är jätteovanligt att muskler läker ihop "fel" pga att hinnorna är så strama. :banana:
Nisse travar bra i hagen även om han så kalrt är stel i benet än.

Så på det stora hela är det positivt.

Och min RÖDTOPP är på gång igen, går provlopp på lördag... :bump::banana::bump:

Idag vill jag gratulera en av landets, ja kanske en av världens, bästa travkuskar som fyller 50 år idag:
Johnny Takter! Stort :banana::bump: GRATTIS!! :bump::banana:

Takter-Johnny-krans.jpg

Jag hänger på och grattar JT (som var jääääääättegammal när jag började min travkarriär som 10-åring... :D)

Förresten....

Mantorpsamatörerna goes Cyberspace!

Så himla kul, det har jag saknat...

http://www.amatorforeningen.se/

Och med tanke på vilken adress vi fått måste vi ju vara de ultimata amatörerna! :bump:

Vad heter hästen?
Förresten: Min syster tittade på V75, och undrade varför Min Mamma heter som hon gör. Vet du det?

Renevatio!

De tog faktist upp den frågan i en intervju som de visade på 4an. hehe. uppfödaren har sagt att han ville ha något orginellt... :D

vilken fin hemsida! :)

Ja verkligen!!! :)

Annat kan man säga om Atg.
Dom vill ta livet av alla som fortfarande innehar simpelt modem.

Skaffa bredband med minst 10 megabit eller sluta med trav...typ.

Uruselt :mad:

För skall jag gå in och kolla reultat för t.ex Ghost häst så tar det så j-a lång tid innan jag kommer fram att hennes häst hinner starta 20 gånger till, bli fölmärr och sedan ha en själv två avkommor i startande ålder :mad::mad:

I övrigt bara gegga här hemma. 30 nyanser av olika gråa färger.

Skicka ut en bild på snö så jag inte glömmer hur det ser ut.

AM (med 2 Mbit-lina)

:rofl::rofl::rofl:

Men gissa vem som är så himla glad över att jag förra veckan övergav 0,25 i hastighet... :o

Det är ju segt så det står härliga till på ATG + att jag knappt hittade lunchtravet nu när jag kom hem från jobbet och skulle kolla. Dagens tävlingar tycker man väl ändå att det kunde gå att nå utan att gå på historiken? :crazy:

Skicka ut en bild på snö så jag inte glömmer hur det ser ut.

Så här såg det ut hos oss för någon tid sedan. Nu har vi femtio nyanser av brunt och grått men tjälen verkar ha kommit i alla fall...

Nov001.jpg

Och så en bild på MIN travhäst... (jodå han är häst och han travar faktiskt ibland... kan jag rå för att STC är rasister?)

Hstoreflex019.jpg

Fast den sista är fusk. Den är från förra året...Men hästen bakom rockarden är faktiskt en riktig travare även enligt STC. Dock pensionerad...

Hejsan! Tänkte hänga på här om det är oki? Äger en 1½ årig hingst som jag verkligen haft krångel med sen han föddes så jag undrar hur detta skall sluta. Men det kommer bli så spännande att följa honom. När jag jobbade med trav på heltid så var det hos Fredrik Persson ifrån Kalmar. Nu har jag det bara som hobby och har min pålle hos tränare. Jag har inte läst igenom tråden men är det fler så har en unghäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 205
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 604
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar