Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*kl*

Fick avräkningen från slakteriet........5,70 kr/kg jiiipi.....eller inte.
För 10 år sen fick vi nästan 10 kr/kg, snacka om utveckling bakåt :crazy:

Ja jag fick betala runt 8000 när jag var tvungen att nödslakta, med kadaverhämtning

oj vad dyrt. Men jag är å andra sidan inte förvånad. Sen till våren då jag skall kastrera min häst så kommer det ligga mellan 4.500-12500 beror på vart i kanalen testiklarna ligger, han är klapphingst med bägge uppe i buken.

Jag har fått lära mig att rastaflätorna är trollflätor. Knyten flätar manarna på de hästar de gillar extra mycket. Jag fick rådet att köpa ett arabsto just pga att hon såg ut som Bunny Wailer. "Titta, alla gillar ju tjejen!"

Jag har fått lära mig att rastaflätorna är trollflätor. Knyten flätar manarna på de hästar de gillar extra mycket. Jag fick rådet att köpa ett arabsto just pga att hon såg ut som Bunny Wailer. "Titta, alla gillar ju tjejen!"

Japp Trollflätor is the shit... Ursch å fy! Jag gjorde en Via igår på min Calle jag... fast bara lite längre :) Det gjorde ont att klippa i den långa fina manen, men jag var tvungen. Att reda ut trollisarna tog mig en halv mansprays flaska.. lera, kottar, å kvistar om vartannat. SUCK!

-kl-

Morsan fick vildsvinskött av jägarn på vår mark igår.. Lämnade in låret för rökning men kotletterna frös hon in. Gick ut i stallet å kom in efter 1 ½ timme... Frysen öppen, lådan urdragen " Näe så lämnade jag det inte" tänkte mamma & kliande sig i skallen. Tittade i lådan- inget kött!!!

" INDRAAAAAA!!!!!???" ( hunden = sibiran huskey, östsibirisk lajka, karelsk björnhund korsning)
Upp på övervåningen - ingen hund!
Ner igen.. under soffan låg en vovva å gömde sig. Och i vardagsrummet låg en tuggad kotlett... :rofl:

Vikken McGyver Vovva!! :D

I dag fick jag reda på att släkten är värst... :D

En tränare jag träffade i dag har en "kusin" till Bella och tror ni inte att det är ytterligare en som blir helt tokig om hon får på sig en käk? Bella var ju iofs inte så innan käken kortades upp men numera hatar hon den...

*kl*

Fick avräkningen från slakteriet........5,70 kr/kg jiiipi.....eller inte.
För 10 år sen fick vi nästan 10 kr/kg, snacka om utveckling bakåt :crazy:

Jag fick också min avräkning nyss. Jag fick 10 kr/kg i Danmark.

I dag fick jag reda på att släkten är värst... :D

En tränare jag träffade i dag har en "kusin" till Bella och tror ni inte att det är ytterligare en som blir helt tokig om hon får på sig en käk? Bella var ju iofs inte så innan käken kortades upp men numera hatar hon den...

Måste vara Knockout blodet :p

Marcon tålde inte käkpinne, blev galen av tungband & gick med slaggjord hela karriären. Han är även extremt pigg & tidskrävande.. honom kan man inte ställa av en dag ens. Hans kondition är fenomenal än idag som 18 åring- han blir aldrig trött. Han hade aktions problem dock som ställde till det.

Sen har vi Lovely ( marcon's systerdotter) - utan käk, inget på benen & barfota r.o. Som hon travar! Ser ut som en rund miljon, men viljan fanns icke. Hon är 169 i mkh & stor hela hon ( Lazio har sett henne IRL), hon är en jättebaby med klaustrofobi. Och gör sig mer än väl hörd om man ställer en häst på gången utanför hennes box:D

Jag tror Ina ler igenkännande åt detta, hennes svarta tant har dock coolat ner sig en smula och skriker endast när hon blir nafsad på mulen nu. :devil:

Slår gör hon inte men oftast (när jag inte glömmer den :o ) sitter slaggjorden på pga löfte till Ina.

Men hallå där, man ser inte till dig så ofta längre :(

Åh, jag trodde inte nån saknade mig. :o:)

Jag har fått så mycket omkring mig på kort tid på sistone att jag inte hunnit med mitt bukande. Men det ska bli bättring!

Ler lite "smått" igenkännande ja, helt klart! :D:rofl:

Eftersom jag även har erfarenhet av tre till ur släkten(mamma vievana och de två närmaste systrarna) så kan jag ju utesluta att dessa drag skulle komma från Idela Sund. :p

Och Ghost, slagrems-orden har du för att jag är rädd om dig! :love:
Hon har ju visserligen coolat ner sig med åren och jag tror inte längre glädjeyttringar med bakbensakrobatik är aktuella. Men skull hon bli förbannad på dig bakom så smäller det, förvisso har även hennes temprament lugnat ner sig med åren men det är dumt att chansa. Jag chansade till och från i flera år innan vi blev riktigt oense en dag, och då flög stänkskyddet på vagnen all världens väg. :cool:

Vi ÄR riktigt oense mellan varven när slaggjorden sitter på... :devil:

Jag låter ingen Diva bossa över mig... Ska man STÅ STILLA I EN MINUT SÅ SKA MAN! Då är båda mina damer fly förbannade men de vet vad som händer och ingen av dem gillar mig när jag är arg... :angel: Speciellt inte Bella sen hon av misstag råkade hugga mig i armen... :rofl::rofl::rofl: Jag höll på att skrämma slag på mitt X när jag skällde ut henne efter noter och tvingade henne att backa 4 varv runt boxen.

Hon slåss ju inte utan protesterar med stora åthävor och slår hon inte när jag tvingar henne att stå stilla slår hon inte när vi samarbetar heller...

Och jag chansar ju inte i sulkyn direkt... ;)

Jag håller med Humlan nämligen, det bästa är att kunna köra utan för bakdelsmuskulaturen även om den är lös när de rör på sig.

Senast ändrad:

Vi är nog överens på den punkten eg. :p

Men jag är ändå rädd om dig och som sagt har hon ju aldrig slagit "på rutin" utan det var en gång och då var vi rejält!! osams och hon slog för att jag la på tömmen, så det var den hon slog mot.

*Ina tycker det borde vara lag på slagrem(med dispans för de som inte kan gå med)*:angel:

Gärna för mig, då kunde jag höja priset och försörja mig på att lossa spända hästrumpor.... :rofl::rofl::rofl:

Kanske borde ingå en kurs i hur man "anlägger" en slagrem för en del oxå, vid närmare eftertanke sådär *hrrm*

Och för den delen så tycker jag du kan höja priset ändå, man får allt betala för kvalite'! :D

Bukehästen All Star Hanover (Cantab Hall - Astrea Hanover) vann igår ett försök till Breeders Crown för tvååriga ston på Meadowlands.
Segertiden 1.14.0, och oddset nästan 15 gånger fläsket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 205
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 604
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar