Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

så himla tråkigt jag mådde dåligt då hstarna kom tillbaka fyfan vad trötta alla var. en blodde näsblod och var skithängig efteråt:(

JA man blir ju förtvivlad själv när de inte mår bra. Och framförallt är man också arg på sig själv för att man inte fattat det innan loppet. Men finns inga synliga tecken så är det lätt hänt.
Man kan ju knappast ta blodprov o kolla halsar inför varje start även om det just nu känns som att det är det enda rätta.

det är ju det som är så lurigt med rihno (stavas?) märks ju först då det är försent :( nu sak vi dock kolla upp samtliga

Ja vad man lider med dem när de kommer in så trötta och man inser att de är sjuka... :cry:

Hoppas jag inte lyckas få med mig viruset när jag är ute och tävlar... :eek:

Håll tummarna att jag fått ordning på min Darling :love::love: nu...

DSC00718.jpg

2-åringarna gick godkända premielopp igår, båda två!! :banana: Skönt att ha det bortgjort, och att 4-åringen har tävlat klart, jag var inte speciellt taggad på fler turer till travbanor efter igår. Skitväder och äcklig halka på vägen hem... :mad:

Och vår start i går var i strålande sol. Och så gick loppet så attans tidigt att solen inte ens hunnit trilla ner ordentligt när vi åkte från banan... :D

Vi har så gammal häst så det finns inte någon tid att ställa av henne om det inte tar stopp av någon anledning...

Kl

För andra gången är italienarna ute och stoppar trafiken på motorvägarna med hjälp av hästsläpen.
Över 500 stycken har varit ute idag och gått kortege rätt in mot städerna Rom och Neapel.

I morgon blir det än värre för flera har anslutit sig och dom organiserar sig tillsammans. Travfolket i hela landet kommer då att gå ut och protestera.
Dom kommer att köra från travbanorna och rätt in i storstäderna

Vissa tränare har inga inkomster då ägarna vägrar betala träningsavgift för hästar som står i hage.
Detta har då reulterat att det börjar bli problem att ta in foder.

(Många italienska hästägare vill även ställa sina hästar utomlands.
Kolgini har bland annat fått in en hel bunt italienska tävlingshästar.)

Återkommer med mera info senare eller om jag hittar bilder från dagens argsinta "kolleger"

AM

Nää..
Har lite svårt att se Gooparna, Stig H och Örjan m.fl sitta på travhästar och strejka på Essingeleden :D:D

Eller Bergarn, Fricken m.fl. på E4:an med hästsläpen på tvären...:D

AM

Ja eller hur...När jag var med i styrelsen i B tränför, var jag även invald i riks..Jaja, jag var som man kan kalla det lite civilt olydig...:angel:
En gång trodde jag att jag inte ens fick följa med hem å tåget för jag hade haft .....show...typ :o

Det r så jävla trögt och vet du .....Man FÅR inte strejka..Har du här nåt så jäkla korkat...:rofl:
Jag förslog både strejker och massa andra mindre rumsrena metoder :angel:

*kl*

Idag har jag lyckats baka en äppelkaka i långpannan som blev ätlig.....den förra blev det lite fel med :o, det var inte kanel jag tog till äppelbitarna utan cayennpeppar, fy håle vad mina fingrar "brann" i 2 dgr.

Mooahahaha!! :rofl: Vicken go äppelkaka det måste blivit.

Hellooo racinglovers! :bump:
Kentucky befinner sig just nu i metropolen Hong Kong. Varmt men otroligt fascinerande! I söndags var vi på galoppbanan Happy Valley, ett otroligt ställe som sätter lapp på luckan först vid 55 000 åskådare! Och vilken anläggning sedan! (Bild kan läggas in vid hemkomst på söndag)

Ha det gott, och jobba in Triton Sund på lördag!

Hellooo racinglovers! :bump:
Kentucky befinner sig just nu i metropolen Hong Kong. Varmt men otroligt fascinerande! I söndags var vi på galoppbanan Happy Valley, ett otroligt ställe som sätter lapp på luckan först vid 55 000 åskådare! Och vilken anläggning sedan! (Bild kan läggas in vid hemkomst på söndag)

Ha det gott, och jobba in Triton Sund på lördag!

Förbered dig på en kallare Racing nästa vecka....

Spöket kanske kommer till en bana nära dig nästa vecka och då får du ta mig sjutton pallra dig dit och säga hej... :devil:

Väntar på bilder... :idea:

Ett litet inhopp...

Finns det någon amerikansk sida liknande Travsport som man kan söka hästar och info på?

Och så undrar jag om det finns nån som har resultatlistan för Hambletonian för i år?

Tack!

Ett litet inhopp...

Finns det någon amerikansk sida liknande Travsport som man kan söka hästar och info på?

Och så undrar jag om det finns nån som har resultatlistan för Hambletonian för i år?

Tack!

jag orkar inte leta efter någon längre resultatlista just nu, men de tre första har jag iaf.

1. Deweycheatumnhowe 2. Crazed 3. Make It Happen

och ang något liknande "travsport" så har nog Kentucky störst koll på det, jag har tyvärr inte den sidan sparad på denna datorn.. :)

Senast ändrad:

Det var just 4;an jag var ute efter namnet på! :D

Får hoppas på vishet från Kentucky då!

KL

Jag är så arg så jag skakar..

Jag ska berätta en historia om en häst som vi fött upp.

Vi har ägt och tränat honom i hela hans liv, han tävlade tills han var sju år gammal då vi valde att avsluta hans karriär då han markerade att han inte tyckte de var roligt längre. Det märktes genom att han inte betedde sig som han brukar efter loppen t.ex.

Den här hästen är en väldigt speciell häst, fast han är så "gammal" så beter han sig som en unghäst, hoppar, skuttar och racar i hagen. Aldrig i hela hans liv har han varit skadat inte minsta antydan till hälta.

Nu är han 9 år gammal och i sommras bestämde vi oss för att försöka sälja honom som ridhäst då han verkar tycka de var tråkigt att bara gå i hagen istället för att träna. Vi lyckas hitta en person som verkade trivas bra med honom. H*n tar hem honom på prov och ska ha honom i två månader först. Vi vill ju att han verkligen ska få det bra.

Men efter någon vecka börjar problemen. H*n skickar sms och klagar på att han är stel, h*n tar hem en kotknackare, som i princip dömmer ut honom. H*n ta hem en hovslagare som säger att hans hovar är felvinklade och felverkade och har varit det länge och därför har hans kropp tagit stryk.

Nu har h*n hört av sig igen då h*n tagit hem en massör som påstår att han har en muskelhälta, ont i ryggen, djupa muskelspänningar i bakdelen och bakbenen. Det här har han tydligt haft i måånga år också. Till sist säger h*n att om h*n ska behålla honom så måste vi stå för massagebehandligar minst en gång i veckan i minst en månad framöver och sedan när de är dags att sälja så måste vi sänka priset OCH betala en veterinärbesiktning.

Sedan börjar h*n babbla om att vi har tränat honom fel, och att vi hade tur att det var h*n som fått honom som var så noga med sina hästar. Sedan förmanar h*n oss om att vi inte får sälja honom vidare sen som ridhäst då vi i princip kommer ha ihjäl honom då.

Det här är då en person, som aldrig haft en egen häst utan haft en nordsvensk på foder i ungefär ett år. Men h*n har dock våran häst i ett stort ridhäststall så det är inget mysterium vart allt detta kommer ifrån.

Nu vill jag bara fråga er. Hur FAN kan en häst som hoppa, stutsar och leker i hagen och mår allmänt bra. Helt plötsligt ha så många fel? Försöker hon lura oss på pengar? Eller drog kotknackaren sönder honom?

Jag är helt perplex. För ingen kan väl påstå att han tävlat och vunnit med felverkade hovar med felaktika vinklar, djupa muskelspänningar, ond rygg och muskelhälta??

Nej jag skulle tippa på att han står hemma i stallet inom en månad, så får han leva pensionärs liv här.

Ett litet inhopp...

Ja, det finns. Tyvärr kostar informationen pengar. Man kan skaffa inloggning, sätta in pengar på ett konto med sitt kreditkort och sedan köpa info. Det mesta går att köpa.

Länk:http://pathway.ustrotting.com/

Tack!
Fullständigt resultat från Hambletonian 2008: http://www.qhurth.com/trav/lopp/chart/hambo2008f.htm

Vill du se Hambletonian 2008? http://www.youtube.com/watch?v=rzXFL7Y1e00

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30