Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)
Tillbaka nu från ett stendött trav-Rom
Tor di Valle var totalt öde.
Inte en enda häst för vagn. Alla stod i hage förutom en som tömkördes.
Folk som fått sluta p.g.a. ekonomisk ovisshet.
Pengar som försvunnit till skumma bankkonton i Milano.
Söndagstävlingarna först inställda sedan skulle det ev köras under helgen efter men sedan la dom allt på hyllan p.g.a. risk att folk skulle bli förbannade för strejkbryteri.
Jag skulle inte råda någon att ta anställning där nere i detta skede utan avvakta tills dom löst problemet.
Det handlar om enorma summor som är totalt försvunna. Italienska myndigheter kan inte gå in och sponsra nu p.g.a. akuta bank-kriser.
Dom få tränarna jag träffat skämdes för denna utveckling och försökte ursäkta sig för saker dom inte rått över.
Opalen i alla fall på väg hem nu. Gör ett par starter här hemma för att sedan dra ner till Frankrike.
Håller på nu med redigering av alla kort.
Reportage kommer senare.
AM
hör av dig när du kommit hem. blev erbjuden jobb där nere igen, men va fan.... e det så här så va fasiken gör man där då med travarna???
Tillbaka nu från ett stendött trav-Rom
Tor di Valle var totalt öde.
Inte en enda häst för vagn. Alla stod i hage förutom en som tömkördes.
Folk som fått sluta p.g.a. ekonomisk ovisshet.
Pengar som försvunnit till skumma bankkonton i Milano.
Söndagstävlingarna först inställda sedan skulle det ev köras under helgen efter men sedan la dom allt på hyllan p.g.a. risk att folk skulle bli förbannade för strejkbryteri.
Jag skulle inte råda någon att ta anställning där nere i detta skede utan avvakta tills dom löst problemet.
Det handlar om enorma summor som är totalt försvunna. Italienska myndigheter kan inte gå in och sponsra nu p.g.a. akuta bank-kriser.
Dom få tränarna jag träffat skämdes för denna utveckling och försökte ursäkta sig för saker dom inte rått över.
Opalen i alla fall på väg hem nu. Gör ett par starter här hemma för att sedan dra ner till Frankrike.
Håller på nu med redigering av alla kort.
Reportage kommer senare.
AM