Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

hör av dig när du kommit hem. blev erbjuden jobb där nere igen, men va fan.... e det så här så va fasiken gör man där då med travarna???

Tillbaka nu från ett stendött trav-Rom
Tor di Valle var totalt öde.

Inte en enda häst för vagn. Alla stod i hage förutom en som tömkördes.
Folk som fått sluta p.g.a. ekonomisk ovisshet.

Pengar som försvunnit till skumma bankkonton i Milano.

Söndagstävlingarna först inställda sedan skulle det ev köras under helgen efter men sedan la dom allt på hyllan p.g.a. risk att folk skulle bli förbannade för strejkbryteri.

Jag skulle inte råda någon att ta anställning där nere i detta skede utan avvakta tills dom löst problemet.

Det handlar om enorma summor som är totalt försvunna. Italienska myndigheter kan inte gå in och sponsra nu p.g.a. akuta bank-kriser.

Dom få tränarna jag träffat skämdes för denna utveckling och försökte ursäkta sig för saker dom inte rått över.

Opalen i alla fall på väg hem nu. Gör ett par starter här hemma för att sedan dra ner till Frankrike.

Håller på nu med redigering av alla kort.
Reportage kommer senare.

AM

För den som hängt på "Buke trav" ett tag, antar jag att veckans bildfråga i Travronden knappast vållade några som helst problem....:angel:

bildfragan.jpg

Har en fölmärr hemma nu efter den där..
Skulle behöva vadderade bakfötter och greenguard eller vad det heter... :crazy:
Ser ut som en ladugårdsvägg och är urstark..

Ska föla i mars. Någon som känner sig manad att komma och vaka över henne??? :devil:
AM

Kan ju då rapportera vidare att nästa möte för att lösa problemet med ekonomin inom travet där nere blir nästa tisdag.
Tills dess står allt still.

Eller nåja. Nu börjar dom bli förbannade och är ute och visar sitt missnöje genom att t.ex blockera motorvägar i Neapel eller ut och visar sitt missnöje över lag.
Dom lastar hästsläpen och kör snigelfart på vägen A14
Några bilder därifrån på upprörda travkuskar/tränare/personal och övriga inom trav och galoppvärlden därnere

re217yt9X_20081017.jpg

re217ytaX_20081017.jpg

Text i sin helhet finner ni HÄR

AM

Hm, det är nog dags för martha att flytta ner till spagettilandet där man KAN protestera vilt när man tycker att allt är galet..Ge mig en Italienare :rofl: :love:

Hm, det är nog dags för martha att flytta ner till spagettilandet där man KAN protestera vilt när man tycker att allt är galet..Ge mig en Italienare :rofl: :love:

Du kan ju ta med Lillnutte och parkera på vägen där du med...:idea:

Här är det en som inte släpper förbi en endaste bil...
Ganska talande bild om hur det är där nere nu..

width_540.jpg

Under tiden så försöker jag hålla mig uppdaterad om vad som händer och sker.

AM

åååh vet ni??? idag hottade jag ett ascoolt selunderlägg på shoppen! guldmetallic med silverkant! ett sånt ska jag köpa om dom kan fixa en matchande förbygel hähäh har ju en döskallehuva jag kan använda till det haha kommer se galet kul ut!

åååh vet ni??? idag hottade jag ett ascoolt selunderlägg på shoppen! guldmetallic med silverkant! ett sånt ska jag köpa om dom kan fixa en matchande förbygel hähäh har ju en döskallehuva jag kan använda till det haha kommer se galet kul ut!

Då kan jag hotta ett pannband åt dig också :D:rofl:

24208600.jpg

åååh avd snyggt! har du gjort det själv? vill haaaa! :D

Jo, det är lite sånt där fånigt tidsfördriv jag tar till när jag inte har lust med någon annan vettigare sysselsättning...*viskar*

GAmla tanter brukar ju handarbeta..:rofl:

om du får tid över får du grna pyssla ihop nåt vackert till mig ;)

sitter du i gungstol också? fniss

Ska ha dig i åtanke vid tillfälle. Färger? ;)

Nja, inte gungstol än men efter att ha målat stalltaket idag så känns det inte alltför avlägset.

guld och svart var ju snyggt hurmånga färger kan man ha? vill helst ha 3 men det kanske ä lite svårt? om man kan ha 3 lila vit och guld heheh.

vad driftig du är! gud vad kasst det gick för alla stallets hästar. (viruset som börjar på r härjar ju :( tyvärr)

Om du tar "min" förbygel så kan du ju ha vitt foder, lika förbygel och guldstjärnor på..eller hitta på en egen komb, det finns annat är stjärnor också , punkter, V'n, streck...

Då får jag fundera ut något läckert. :D

Jo tack, virus har vi här också. JAg har nog aldrig under mina år med hästar haft dem så dåliga som nu. De har rent varit bedrövliga på slutet så nu är alla avställda för en tid. De tre som startade senast hade alla över 110 i puls efter 20 minuter... Suck
Vi återkommer väl till våren antagligen.

dom på shopen kunde fixa en blingad med diamater sa dom. föroppningsvis inte riktiga blir lite dyrt då hahah

ja det är ju sant kan nog komma på en fin kobination:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈