Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

ja! triton är grymt imponerande!!!!!

Jag är grymt irriterad. Har alltid trott på Triton och så går han och möter CC och jag vet inte riktigt om jag ska tycka att det är bra att Triton vann. Visst var det ett sju-jävla lopp men samtidigt så tycker man att CC skulle ha fått ett riktigt stort rekord. Samtidigt som det har vart så mycket hype om det, vilket inte är så bra skulle jag tro, pressen blir ju bara större.

Aja, båda hästarna är helt underbara och det ska bli riktigt skoj att få följa dem i framtiden. :bow:

Commander Crowe
om någon fick väl gå den hårda vägen...

Då ser vi saken på olika vis. :) Personligen tycker jag att det är tuffare att knappa in 15 meter på en topphäst som CC med en oskyddad slutsväng i tredjespår, än att konstant knalla i dödens i två varv.

Eller säg så här: Om de byter löpscenario så tror jag Triton vinner med 2-3 längder.

Vi kanske får en omvänd vinnare i Müllers om två veckor?

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker det är tuffare att gå i dödens i två varv i det tempot än att få en förmånlig löpning i fjärde ytter för att sedan attackera på sista bortre långsidan.

Jag håller med dig! Det var Commander som fick det värsta loppet...Att gå i dödens på en hårt pullande häst och sen nästan orka ta emot en konkurrent efter 13 på 2640 m...det är prestationen i dag. Triton var bra men han förlorade inte spec mkt på galoppen och hade han snabbstartat så är det ju han som blivit mördad av tempot för då hade han fått dödens.

Men tänk om "må bra"-fläckarna försvinner när hon kommer hit då???

Svarta tanten fick "må bra"-fläckar så fort hon blev solblekt här och nu när det svarta kommer tillbaka är hon fortfarande fläckig... ;) Får hoppas att det tyder på trivsel...

Nu tycker jag att du är lite negativ ;) Ärsch, då blir det retur lapp till födelselandet :D

han e en hederskille lille triton!
bästa hästen vann, thats it!

synd bara att folk har svårt att acceptera att commander kanske inte ÄR den bästa hästen.. ;)

Senast ändrad:

CC kunde lika gärna ha vunnit. Det var ju stenhårt. Tycker inte man kan säga vem som är bästa hästen efter ett lopp. En häst som tagit 23 raka segrar och en andraplats på 24 starter är nåt riktigt extra, verkligen en klass för sig.

Sen har jag ju inte alls nåt emot Hultman. :angel:

Jag är inte säker på att Commander är bästa hästen i Sverige men han var den som gjorde bästa loppet i går. Triton var bra men inte bäst. Sen skiljde det så lite i mål så oavsett är det svårt att bedöma vem som är bäst totalt sett.

Jag håller med dig! Det var Commander som fick det värsta loppet...Att gå i dödens på en hårt pullande häst och sen nästan orka ta emot en konkurrent efter 13 på 2640 m...det är prestationen i dag. Triton var bra men han förlorade inte spec mkt på galoppen och hade han snabbstartat så är det ju han som blivit mördad av tempot för då hade han fått dödens.

fast vad fick inte Triton springa en bit då, för att ta igen det han tappade i galoppen? ;)

Inte många hästar som fixar att gå i dödens i det tempot som CC gjorde igår och ändå vara med och strida på linjen. Visst gjorde båda hästarna jättebra lopp och att säga vem som är bäst av dem efter ett lopp går inte. Däremot tycker jag att Triton Sund visserligen galopperade, men tappade faktiskt inte så mycket på det och fick i slutändan en väldigt förmånlig position. Han gick en sjuhelvetesrepa i sista sväng, men jag tycker ändå att han fick ett mycket bättre lopp än CC som dessutom fick lägga en repa mitt i loppet när han försökte överta spets.

För den som hängt på "Buke trav" ett tag, antar jag att veckans bildfråga i Travronden knappast vållade några som helst problem....:angel:

bildfragan.jpg

någon som vet var man köper eller vilka som gör dom där förbyglarna som ser bakvända ut med fodringen alltså? tex triton sund har

Jag har en sån med "fodring" en svart med vit fodring och i stället för namn har jag 5 st guldstjärnor på var sida :angel: ...skit läcker :love:
Har köpt på vår shop på färjestad.

alltså är det sån som ahr fodring både å baksidan och fram?:) åååh ee kompis ska till färjestad strax(samma kompis jag sak starta tråd om nu) får man i vilka färger man vill?

[/QUOTE] WallStreetBanker [/QUOTE]

Jösses, den ser elakare ut än min svärmor! Var hittar man såna munkorgar att köpa?? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV