Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

nawww.. varför det????

Hon fick fång för första gången för 7 år sen, och vi har klarat henne någorlunda fram till nu med fodring efter "konstens regler" & verkning var 4:e vecka. Men i fredags slog det till igen ordentligt, svarade inte på smärtstillande & har vägrat gå ur boxen, ätit något men man har fått bjuda henne vatten. Boxdörren hennes har stått öppen men hon har inte gått ut alls.. Hovis kom ut igår & gav mamma det sista "pushet" att ringa slakten, iom att han som sett henne pigg & glad trots att hon haft känningar då & då nu också såg att nej hon är lessen. Men urk vilken väntan.... timmarna mellan 9:30 & 16.35 var lååååånga. Mamsen gick iväg, jag gav över ponnyn till den superbra slaktaren ( finns det inget annat namn för dem?) och gick runt släpet, klarar inte själva skottet,men gick fram direkt efter & klappade om henne. Och det känns bara bra. :bow: till slaktar killen!

Oh så tråkigt! Men skönt för den lilla att få somna in ändå.

Men det är skönt att ha dig här igen. Så lägg gammalt groll bakom dig nu och stanna här hos oss.

Oh så tråkigt! Men skönt för den lilla att få somna in ändå.

Men det är skönt att ha dig här igen. Så lägg gammalt groll bakom dig nu och stanna här hos oss.

Tack :laugh:

btw; jag har lokaliserat en Shire i byn.... den är grymt stor!! Chaplin heter han & har visst varit skådis om jag fattade det rätt.

Fast jag vill allt påpeka att det aldrig varit groll från min sida.
Jag ville bara att Alice skulle tänka sig för vad hon gjorde,innan hon hamnade i en riktigt jobbig situation. Cyberrymden är mycket mindre än man tror.

Ok, groll eller inte groll eller tja...strunt detsamma...

Det är i alla fall trist om någon lämnar! Och kul när de kommer tillbaks!!!

Så låt mig omformulera mig till något annat så blir det kanske bättre... låt oss lämna gammalt gammalt bakom oss :rofl:

I dag efter ett mindre slagsmål med 1 st. envis tvååring som inte ville åka transport (bara lite blodvite och ömma fingrar på mig) då man var skapligt trött på konvalescenter och envetna ungdomar kom jag på att jag inte tankat ur kameran sen senaste starten och hittade den här bilden... :love::love:

DSC01031.jpg

När man ser bilder på henne blir man onekligen sugen på att ta en unge efter henne trots humöret och stammen... :angel: Fast egentligen har hon ju rätt skapligt möderne!

Vill se bilder på dina underdjur ,allra helst öronen på Jags

Tadaaaaaaa :bump:
23743472.jpg

Duger dom ?? By tje way var jag o wildrose ute och inspekterade terrängen idag :angel:
Och jag hade av en HÄNDELSE med kameran :angel:
Så här har ni våra nya träningsmetoder, hemligheten med ALLA framgångar :rofl:
wildrose och Friendly Kisses in action :banana:
23743452.jpg

Jag själv råkar sitte på Zassas rygg därav kvaliten

23743453.jpg

Senast ändrad:

Haha krokarna är kvar på snibbarna.

Åh vad jag saknar en häst att rida på :cry: har inte ridit på 1 1/2 år o idag när jag var ute o letade svamp kom jag ut på mina stigar så då vart jag ännu mera påmind.

Märrn börjar bli bättre i "finnen" btw

Hihi ...ja dom är kvar...
6194972.jpg
bra att "finnen" börjar mogna :bump:

Ja det är verkligen härligt att vara ute o rida...vi har så jäkla fina tallskogar med bara mossa att rida i, iband busrider vi och då behöver man inte köpa trisslotter :rofl:
Hästarna bara älskar det :love:

Senast ändrad:

1500 €.HT à la réservation non reportables
+ 6 500 €.HT poulain vivant

samma som XXXX bokning + XXXX i levande föl...?

Franska är inte min starka sida..

Nu laddar Spöket om för nu är grabbarna på G igen! :idea:

Till slut kom vi på vad felet var på min vackra rödtopp efter att han bara blivt sämre trots behandlingar...

Ny hovis var modellen... :idea:

Lite surt ändå när man har en utbildad hovis som jobbat i travstall och till och med varit klinikhovis under en tid att man ska behöva tappa 5 månader så här... :crazy:

Och min Nisse blev bra på en omskoning och en behandling! :bump:

Heja Nisse!!!

Och spöket med förresten :D

Ska bli spännande att följa herrn när han är i form igen!

Nu vet inte jag hur långt efter de pratade med Puro om Commanders framtid men jag reagerade över att han stod och "blåste" rätt mycket,,, eller kan det varit på grund av något han såg?

ingrid bengtsson har väl en, den tjänade väl ca 12 000 å sprang på en 29-tid? :p och den startar väl en del..

Senast ändrad:

Cirka 2.8 miljoner kronor ($ 415.000) för en ettåringshingst!
Ja så mycket kostade Capo Dolce igår på Lexington auktionen.
Men han har att brås på då han är fallen e. Muscles Yankee-Pizza Dolce.

29173-081002lxCapoDolce.jpg

Haha, han ser ut som den där plasthästen dom har i entren på Färjestad Rid&Trav shoppen :eek:

Den hasten pekade jag ut for sambon samtidigt som jag mumlade orden "lamplig julklapp" ett antal ganger i rad men jag har en kansla att jag inte far se et par ludna oron sticka upp ur julstrumpan iar.. Kanske ska be om ett par extra tjocka vantar istallet - det borjar bli kyligt harover nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCV