Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

"The unbeatable was beat" - igen

Nar ska de lara sig att ingen hast ar oslagbar?

De gjorde det med Donato forra aret och SomeBeach tidigare iar. Ingen ar oovervinnerlig och dagen kommer da kusk\tranare\agare tappar huvudet och kor skiten ur dem.

Samma med SomeBeach i lordags.
Hasten ar fantastisk - a freak of nature men vem f*n satter sig och forsoker sla banrekord pa en kall kvall med en dod bana? Vad tankte de med egentligen??
Kommentaren efterat - "Vilken tur att vi korde sa hart med honom sa vi visste att han ar sjuk.."
Seriost - ar det anda sattet att komma pa om hasten ar sjuk? Och om han inte var dte innan ar han det garanterat efter ett sant lopp.

sasongen ar inte slut och jag kan nastan garantera att bada hingstarna kommer ga for varlds rekord i Kentucky nasta manad - DET kommer bli spannade!

(Ett litet tips - finalen i Canadian trottimg Derby pa lordag med dewey, Crazed, Clerk Magistrate och Celebrity Secret kommer med all sannolikhet bli ett oerhort spannade lopp!) Jag kommer se dte pa plats och jag vet vem jag hejar pa!!

Jag har varit otrevlig nog att undra om hon inte borde tänka sig för lite. Att lägga ut bild och namn på en häst och sen posta en hel del kritik mot fd. fodervärden och en ny köpare som hoppade av är inte helt lyckat.

Naffa: Usch vilken grej... :(:cry:

Vi passerade en läskig grej strax norr om Jönköping på väst-sidan när vi åkte hem i natt.

En hästtransport stod mitt på vägen med hästen i och sulkyn bak (luckan nedfälld), poliser precis överallt och på andra sidan vägen i kolmörkret låg en död älg... :crazy:

man tänker verkligen tanken "Det kunde lika gärna ha varit..." när man ser en sån grej.

Hästen var cool trots att det dånade förbi långtradare hela tiden men jag såg ingen civilklädd människa. Hoppas det gick bra för alla inblandade.

han som körde mår bra, ingen skada! så de hade tur, det var en stooooooor älgtjur..

*kl*

idag var det anmälning till umeå tills min bemärkelsedag(tänkte att då kanske man kunde ha turen på sin sida:p). tror ni inte klåparna "hoppade över" min häst som var andra reserv och tog in hästar efter henne i reservordningen:mad::confused:

Mamma såg att den hade horn och jag såg att den var stor...

Jag googlade faktiskt efter det i går då jag blev lite shaky.

Tack och lov att det gick bra!

Kl

Tackom och lovom, jag har äntligen hittat en fodervärd till min talanglösa 4-åring som Luddes brorsa trodde var en 1-åring när hon var 3 år.

Nu ska hon bli kör- och sällskapshäst i Jönköping. Perfekt.

Kl

Tackom och lovom, jag har äntligen hittat en fodervärd till min talanglösa 4-åring som Luddes brorsa trodde var en 1-åring när hon var 3 år.

Nu ska hon bli kör- och sällskapshäst i Jönköping. Perfekt.

haha.. men gud va bra för dig!!
Och inte kom min märr i väg idag. kass i framknät så nu får det bli avel eller ridhäst. måste annars opereras...:(

*kl*

idag var det anmälning till umeå tills min bemärkelsedag(tänkte att då kanske man kunde ha turen på sin sida:p). tror ni inte klåparna "hoppade över" min häst som var andra reserv och tog in hästar efter henne i reservordningen:mad::confused:

Grattis till fjärdepriset då!

Om de gjort fel på banan vid anmälningförfarandet ska du påpeka det och de ska betala ut ett fjärdepris till dig (kutym).

haha.. men gud va bra för dig!!
Och inte kom min märr i väg idag. kass i framknät så nu får det bli avel eller ridhäst. måste annars opereras...:(

Jag skulle aldrig avla på en ostartad märr med kassa framknän även om jag visste bakgrunden som jag vet med din... :crazy:

*kl*

Men jag tror jag vet...

Den första som gick bort var den som hade spår 9 (högst poäng) och då gick förstareserven in på den platsen och sen hade ni spårförbehåll och då åkte ni ut på det?

Kan det inte tyvärr vara så? Och att de resonerade som så att du skulle ha haft det och försvann? Nä, jag bara spånar.

Senast ändrad:

kanske inte. men det är ingen stor operation. samma operation som Going Kronos gjort....
väldigt enkel,

Aha, vilken tur för jag fick hennes systerdotter utdömd pga pålagringar i båda framknäna OCH haserna... :crazy:

Och jag kan garantera att det inte berodde på felaktig träning.

Aha, vilken tur för jag fick hennes systerdotter utdömd pga pålagringar i båda framknäna OCH haserna... :crazy:

Och jag kan garantera att det inte berodde på felaktig träning.

aha.. oj:crazy:
nä, detta berodde på att hon antagligen blivit för hårt tränad som 2 åring eller gått på dåligt underlag.
jag har röntgat haser och bak kotor. och hon är hur fräsch som helst!!!

nä dom hade gjort fel vi får ett 4:e pris i kompensation. nötter. 7an blev först bortplockad sean 9an.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar