Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Seg start på Lutfis auktion idag verkar det som. Många åter och inte så höga priser. Men godbitarna kommer ju senare.

-kl-

Lämnar nu Buke. Trött på "otrevligt" & dömande folk, när man försöker få reda på saker & ting så har man hängt ut folk. Trodde man gjorde det när man skrev ut namn?? Men men ja ja, ha så kul...

-kl-

Lämnar nu Buke. Trött på "otrevligt" & dömande folk, när man försöker få reda på saker & ting så har man hängt ut folk. Trodde man gjorde det när man skrev ut namn?? Men men ja ja, ha så kul...

Nää men vad nu??
Inte ska du väl dra?? :confused::eek:

Men Buke är Buke, de självrättfördigas parads :grin:

-kl-

men va? du kan ju inte lämna oss.. bara att strunta i dem, det är så typiskt buke!

:(

*kl*

Reven d'Amour! Vilken häst! Dagens lopp var det svettigaste jag har sett på länge.
Och jädrar vad lik han är sin pappa Revenue! :bump:

får se på sammandraget sen då.. :)

någon som vet en billig häst efter Revenue? :love::angel:

*kl*

Reven d'Amour! Vilken häst! Dagens lopp var det svettigaste jag har sett på länge.
Och jädrar vad lik han är sin pappa Revenue! :bump:

ruggigt bra var han ..
och ang likheter så
har iallafall inte pappans humör än.. är nästintill som ett lamm att ta in från hagen och borsta... men å andra sidan så brukar jag inte utmana ödet med att inte säkerhetsställa att stallet är nästintill tomt.

/zilla andrehands skötare.

Ni kan se Deweycheatumnhowe inkassera sin första förlust här, klicka. Kanske hade han hålit undan om Ray petat på honom, kanske kritiken från Hambot höll honom lugn? Imponerande att se Tim Tetricks styrning bakom Crazed, vilken kyla!

Passa även på att se passgångarstjärnan Somebeachsomewhere,
en sann njutning för alla fantaster av sulkysport. :bow:

-kl-

Nu läser ju du inte detta eftersom du har lämnat Buke, om du står för dina ord. Men jag tror min kunna ana vad du syftar på och skulle ändå vilja föra fram en tanke. Det skulle kunna vara så att påpekandet om uthängning gjordes i all välmening och med ditt eget bästa i åtanke. Det skulle kanske kännas dumt för dig själv om du fortsatt på den inslagna banan och i efterhand insett att personen det gällde eller dennas bekantskapskrets läste dina inlägg och tog illa vid sig?

Men, ha så kul utan Buke.

/Elvis has now left the building

Tips från coachen

September som brukar vara min absoluta favoritmånad erbjuder idag värsta sortens novemberväder. Och inga böcker har jag att läsa hemma. :mad: Då får det bli Svenskt Travderby på ATG LIVE. Har normalt inte ATG LIVE, men då man kan teckna en veckas abonnemang för en tia så låter det som ett klart prisvärt alternativ i höstusket. Det är ju trots allt Derbyt...:laugh:

Jag kan ju komma med ett boktips då;Levade Begravd av Peter James. Lika spännande som Derbyduellen mellan Mack the Knife och Big Spender.

Kl

Hur kan saker bara hända??
Vår tvååring Haywire är död. En fin och rejäl grabb efter Enjoy Lavec.
Hans halvsyster Jeanne, som bara är ett år, sprang in i sidan på Haywire. Träffade flanken på honom.
Han segnade ner omgående och dog :eek:
Än vet vi inte om Jeanne fick skador.

På något sätt verkar mamman Clipper Queen ha en förbannelse över sig.
Har redan förlorat två tidigare. En som var 18 dygn och så har hon en kastning i 9 månaden..
Man blir bara ledsen över sånt :(

AM

Jag sa detsamma till Leif igår, hur kan saker bara hända? :crazy:

Stackars den där praktikanten som tappade 1-åringen.

Har också tänkt på den stackars praktikanten.
Hoppas att h*n inte mår allt för dåligt.

Saker och ting händer när man håller på med hästar, det vet ju vi av erfarenhet, och det skulle aldrig falla mig in att klandra någon.

Men den lovande två-åringen är ju borta..tyvärr. Skulle ju ha gått premie och i stället blev det en transport till trapalanda.

Det blir en stor förlust på alla sätt.
AM

Men? :eek:
Va hände? :(

Vi vet inte igentligen.
Lillmärren Jeanne skulle tas in från hagen. Fastnade i grimskaftet och fick panik.
Hon skenade runt och rammade Haywire i flanken.
Han ramlade ihop direkt.
Haywire, som var mycket större än Jeanne..
Veterinären som kom kunde inte fastställa dödsorsaken.
Men teorin är att ryggraden förskjöts i sidled och att ryggmärgen gick av.
Finns ingen annan förklaring då allt skedde på ett ögonblick.

Inre blödningar, tarmar eller buk som punkteras tar lägre tid att ta livet av en häst. Haywire blev som om han hade blivit träffad av blixten.

AM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar