Sv: Travare som töltar?
Oj.. denna tråd vart mer bråk och disskution om vilken ras som är bäst o.s.v
skulle aldrig ha startat den:smirk:
men nu när ni ändå är inne på det så kan jag ju säja att det hela handlar om "Åsikter och känslor"
alla människor tänker inte likadant, känner inte likadant, är inte likadana..alla har sina egna saker de tycker om och håller kärt..så är det bara.
Jag älskar islandshästen! den är så underbar! vad för ont finns i den?
skaffar jag egen häst i framtiden blir det utan tvekan en isis..
jag har ridit på så många andra raser, men jag trivs bara inte på deras ryggar.. för mig är det heller inte samma sak som att gosa med ett halvblod än med en islandshäst.. och så är det bara för MIG..och det är ju inte direkt något JAG kan rå för.. har man en favoritras.. ja men då är det bara så..
finns säkert många många som inte gillar just de där rultiga, luddiga hästarna me de korta benen och fluffiga manen, de kanske känner "shit nu släpar jag fötterna i marken"
alla har ju sina egna känslor och tankar..
det är självklart att man vill säja: ja men islandshästen (favoritrasen) är bäst och räkna upp allt som den har som inte de andra raserna har.. men för det menar man inte att man hatar och rackar ner de andra raserna..
Jag skulle gärna vilja räkna upp allt de bra inom Islandshästen..finns mycket det må ni tro hehe..någon skrev att Islandshästen var en snäll häst som inte trök öronen eller sparkades..har jag för mig.. där kan jag hålla med faktiskt.. jag har inte träffat ALLA islandshästar.. men otroligt MÅNGA! och aldrig har jag stött på, sett eller ens hört talas om att en sådan lurv har varit elak.. så de är nog väldigt sällsynt.. däremot så har jag träffat många sura andra raser men detta är inte för att racka ner dom! utan det är bara min fakta..ett halvblod som tryker bak öronen och visar tänderna.. kan ändå vara ens underbaraste bästa vän!! och det är ju klart.. det är ju samma sak med människor..inte är vi så snäll och glad jämt? bara för att jag är på dåligt humör en dag så menas det ju inte med att jag är en dålig och arg människa. så jag tror de flesta missuppfattar varandra
och andra raser än islandshästar..
klart att de får finnas till! och det är bra att de finns!!
en islandshäst som polishäst?
Islandshäst i v75?
Islandshäst i krig? (vikingarna hade väl det men såna krig har vi inte nu)(dessutom menar ja inte att krig och hästar i krig är bra)
visst.. Islandshästen skulle väl kunna va med i allt detta.. men skulle den passa in?
dessutom är det bra att det finns så många olika raser, för alla kan ju inte gilla Islandssporten..och dessutom kan ju inte alla rida våra kära isisar:smirk: de e ju tur att alla inte ÄSLAKR dom..annars vore det inte finnas nån kvar åt oss
sen så får man ju tala om sina åsikter vad man tycker och tänker men vid vissa gränser
och ta inte åt er vad alla skriver..varför ens ge dom uppmärksamhet om ni tycker de är "fjantiga och taskiga" skit i det och lev vidare med era kära
disskutioner och bråk gör bara saken bättre..visst vill man försvara oj oj det är ja ju själv bra på.. men ja.. det är ju egentligen det rätta..
och de här med att andra raser kan tölta nu då..OKEJ.. jag har fattat och vet det nu
rätt komiskt faktiskt för förr trodde jag det bara var den unika saddelbredden (eller hur de stavas) som kunde det (förutom isisen).. det tyckte jag var skitcollt
hehe men där försvann det coola tycket..för nu kan ju typ alla raser det i grund å botten
men jag ser ändå som att tölten, det är och förblir Islandshästens gångart och vill man ha en häst som kan tölta tycker jag att isisen är en mycket passande och fin häst!
och jag hoppas många håller med mej nu för det här var långt och krafttänkande att skriva hahaha!