U
unspection
Sv: Travare
funkar inte att lägga in bild =(
funkar inte att lägga in bild =(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha fingal har jag haft hand om en del när han tävlade var en jäkligt fin häst!!När vi köpte dem: köpte min Figge den 18e Juli 2005 och har alltså nu haft honom lite mer än 4 år.
Va vi gjorde i början med träningen osv: När ja köpte figge så hade han stått på bete i 2 månader och innan det va han bara riden i skogen. så det ja började va att bygga upp kondisen och bekanta mig med honom. hoppade lite småhinder i skogen och tränade på vägarna och i hagen hos min farbror där jag hade honom först.
Hur långt har ni kommit, vad dom kan i dagens läge?: Han kan vänster,höger gallopp, trav och skritt i form, arbetar med bakbensaktivitet osv. flytta i skritt, trav och lite halvt i galloppen. bak/framdelsvänding. kan även lite grejer inom westerngrenen. rygga gör han. hoppad 1,25m med ryttare och 1,35 utan.
Har det blivit någe tävlande? 3(?) eller 2.klubbtävlingar har det blivit. första gången red vi bara ett ryttarmärke 2 med bara trav alltså. fel dommare osv. men han va lite spänd och så också andra körde vi LC:2 tror ja det va.. va rätt spänd då också så blev inte så bra poäng men gick bra. det gick bättre än poängen vi fick:P
tredje körde vi LC:1, LB:0
slutade med där 72% ca i LC:1
och 61% LB:0 och där fick vi clearround bedömning iom att det va för få anmälda. Här va både jag och domare överens och nöjda!
Hon tyckte ja skulle ut och tävla regionalt med honom
sen är han även startad i hoppning ett par gånger dock aldrig med mig. 80cm som högst
i trav är han tävlad en hel del, insprunget är 1miljon och han är V75 mästare -99 med Robert Bergh
Berätta även namn och stam ålder osv: Hästen heter Fingal Zonett
och är född 1992-07-02
stam
E: Count's Pride
U: Tsarine
Köpte min häst för snart ett halvt år sen, åkte och tittade på honom och visste direkt att det var honom jag ville ha. Efter en vecka provred jag honom.Några dagar senare kom vi med transporten !
ibörjan så red jag rätt så många uteritter,dressyr och hoppning på låg nivå.
Han kunde inte flytta undan skänkeln eller hoppa.
Nu har han hoppat banor,och enstaka 110cm och hoppar med jättefin teknik!
Kan spansk skritt & spansk trav, skänkelvikningar,fram & bakdelsvänd.
Vi har inte tävlat ennu,men vill iallafall komma ut på någon nästa år (dressyr såklart )
han är 6år och e.giant chill
Hej alla travarälskare (varmblod som kallblod)
Tycker att vi ska ta o berätta om våra älskade djur
När vi köpte dem o va vi gjorde i början med träningen osv
hur långt har ni kommit, vad dom kan i dagens läge?
har det blivit någe tävlande?
berätta även namn och stam ålder osv.
Bilder välkomnas varmt
l]
Hejsan, rider ett varmblod på 10 år, valack =) Ägaren har haft honom i 1 ½ år. Han har sprungit på banan men galopperade bara.
Jag har väl ridit honom i snart 1 år och behöver tips om hur jag ska få honom att lyssna på galopp skänkel, lära honom skänkelvikning, öppna och sluta. Har ni några tips om hur man skulle kunna göra? Vad som är bra trännig ovs? Jag har galopperat ett antal gånger med honom men antingen blir han bara sur eller så blir han sjukt seg och vill dra ut halsen och sen sakta av. Hade varit glad och öppen för tips =)
har du ingen film på spanska skritten och traven? vore skitkul å se!
har lagt ut en film på yout*be på spansk skritt