Trav i Tyskland?

solros

Trådstartare
Hur ser det ut? Någon som varit på trav i Tyskland? Kanske har jobbat där? Jag vet att prispengarna är ganska låga och Gelsenkirchen gick väl i konkurs för några år sedan?

Finns det en fungerande travorganisation? På vilken nivå är tävlingarna? Hur väl hävdar sig en svensk medelmåtta (som tjänar mellan 50 000 och 100 000 per år här) där? Är det stora skillnader mellan norra och södra delarna?

Sv: Trav i Tyskland?

Vad jag har hört så är travet där nästan helt slut, svenskarna åker ju dit o köper upp de hästar som är nåt att ha ( Rapa Nui t ex)

Ja, kollade lite prispengar. Det verkar vara 250-600 Euro i förstapris i vanliga lopp.

Vore tråkigt om det inte blir något mera trav därnere! :(

Vad beror det på...? Ekonomin? Copiad står visst därnere, eller?

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024