Tycker den uträkningen verkar överdriven med tidsåtgången.
Jag tycker den verkar rimlig. Var i uträkningen tycker du att @MJLee lagt in för mycket tid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker den uträkningen verkar överdriven med tidsåtgången.
Den är verkligen inte överdriven. Vad skulle gå snabbare?Tycker den uträkningen verkar överdriven med tidsåtgången.
Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.Den är verkligen inte överdriven. Vad skulle gå snabbare?
Man får väl ändå lita på att de satt ett rimligt pris som de dels inte förlorar pengar på och dels som folk vill betala.Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Det vet du väl inte? Det räcker att paketet fastnar någonstans och man får trixa. Det kan vara mycket emballage som behöver klippas på olika sätt. Och de behöver väl ha ett enhetspris för leverans. Skulle det ingå en bedömning av varje fastighet skulle det kosta mer.Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Och det är också konstigt att räkna på att det behövs två personer för detta.Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Är det ett standardpris så vet de inte hur långt de ska bära, hur många trappor, hissar, trånga dörrar osv. som de ska igenom plus saker som att Justera i våg, hänga om dörr...Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Konstigt att vara 2 pers för att bära en kyl?Och det är också konstigt att räkna på att det behövs två personer för detta.
Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Enklare ja, men inte billigare. Jag vill inte ta av mina sparpengar för detta. Och min inkomst räcker inte.Vad är mest värt?
att du tar dig tid och ork att göra allt själv (vilket kanske slutar med att du behöver hjälp då det är svårt att få in stora tunga saker själv) eller betala för att få hjälpen?
Du har ju svårt för att ta tag i saker så är det inte enklare för dig att betala för hjälpen?
Eller grundavgiften för sophämtning.Nej som privatperson ingår det i skatten, men företag betalar en avgift.
Ja, det tycker jag.Konstigt att vara 2 pers för att bära en kyl?
Tja, det kan det väl göra om man ska vara försiktig? De vill väl förmodligen vare sig skada kylskåpet eller ditt hus när de kör in det, till exempel. Sedan ska det justeras med benen så det står jämt. Det var inte speciellt svårt, men visst tog det lite tid när maken och jag pillade med det sist. Ska de hjälpa dig att hänga om dörren också? I så fall är det ytterligare minuter som går till det.Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex.
Då är det bestämt. Leverans vid tomtgränsen. Bara att skaffa en pirra, då.Enklare ja, men inte billigare. Jag vill inte ta av mina sparpengar för detta. Och min inkomst räcker inte.
Ja, det tycker jag.