Trasig kyl/frys

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är verkligen inte överdriven. Vad skulle gå snabbare?
Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.

Och varför kostar det mer än tre gånger så mycket att få in en kylfrys än att få ut en?

Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Man får väl ändå lita på att de satt ett rimligt pris som de dels inte förlorar pengar på och dels som folk vill betala.
Jag tycker du ska göra jobbet själv så får du se hur lång tid det tar och hur lättsamt det är.

Det vet du väl inte? Det räcker att paketet fastnar någonstans och man får trixa. Det kan vara mycket emballage som behöver klippas på olika sätt. Och de behöver väl ha ett enhetspris för leverans. Skulle det ingå en bedömning av varje fastighet skulle det kosta mer.

Jag tycker priset är rimligt.

Vad är mest värt?
att du tar dig tid och ork att göra allt själv (vilket kanske slutar med att du behöver hjälp då det är svårt att få in stora tunga saker själv) eller betala för att få hjälpen?
Du har ju svårt för att ta tag i saker så är det inte enklare för dig att betala för hjälpen?

Och det är också konstigt att räkna på att det behövs två personer för detta.

Är det ett standardpris så vet de inte hur långt de ska bära, hur många trappor, hissar, trånga dörrar osv. som de ska igenom plus saker som att Justera i våg, hänga om dörr...
Sen bor väl inte du centralt och då blir det ju en hyfsad del körtid för bil+2 gubbar.

Från tomtgränsen, inte från hallen. Jo det är rimligt. Även om det skulle ta 8 min så är det inget som gör någon skillnad, det kommer säkert gå åt 2 min någon annanstans.

Om jag förstått det rätt så bor du i ett mindre samhälle, eller t o m på landet. Hur många av dina grannar räknar du med beställer nya vitvaror från samma firma som du, samma vecka som du?

Vad är mest värt?
att du tar dig tid och ork att göra allt själv (vilket kanske slutar med att du behöver hjälp då det är svårt att få in stora tunga saker själv) eller betala för att få hjälpen?
Du har ju svårt för att ta tag i saker så är det inte enklare för dig att betala för hjälpen?
Enklare ja, men inte billigare. Jag vill inte ta av mina sparpengar för detta. Och min inkomst räcker inte.

Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex.
Tja, det kan det väl göra om man ska vara försiktig? De vill väl förmodligen vare sig skada kylskåpet eller ditt hus när de kör in det, till exempel. Sedan ska det justeras med benen så det står jämt. Det var inte speciellt svårt, men visst tog det lite tid när maken och jag pillade med det sist. Ska de hjälpa dig att hänga om dörren också? I så fall är det ytterligare minuter som går till det.

Och, nej, det är ABSOLUT inte konstigt att vara två personer till att bära in en kyl/frys. Det kan vara fruktansvärt åbäkigt att få in. Man måste passa så att det inte går i tak, väggar och dörrkarmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 776
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar